• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • 0rosie0

Hej alla! :)

Hoppar gärna in här då vi plussade i Onsdags :D är i v 5 och är beräknad till 30 juni.
    Väntar mitt tredje barn och håller tummarna för att allt går som vi vill :) 

• LokesMammi
    jamka skrev 2013-10-26 19:32:18 följande:

Sigrid eller Freja om det blir flicka, min man vill Tor om det blir pojke men jag vill inte.

Ok. Freja hade jag på listan när Loke låg i magen, men det vill jag inte ha längre då "alla" heter det! =) "Alla" heter Loke har jag upptäckt! =) Thor är fint, men en i bekantskapen har en son som heter Thor. =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • unborn
    0rosie0 skrev 2013-10-26 19:50:08 följande:
    Hej alla! :)

Hoppar gärna in här då vi plussade i Onsdags :D är i v 5 och är beräknad till 30 juni.

Väntar mitt tredje barn och håller tummarna för att allt går som vi vill :) 

Grattis!! Vad härligt! Jag plussade i måndags och har BF 28juni :)
  • jamka
    LokesMammi skrev 2013-10-26 20:34:19 följande:

Ok. Freja hade jag på listan när Loke låg i magen, men det vill jag inte ha längre då "alla" heter det! =) "Alla" heter Loke har jag upptäckt! =) Thor är fint, men en i bekantskapen har en son som heter Thor. =)
    I min sons skola är det bara han som heter Loke:)
  • rosii

Det här låter säkert jätte konstigt, vet inte vad som hänt idag. Har haft så otroligt stressigt idag, psykisk & fysisk. Har mått riktigt dåligt, deppig arg irriterad. Upplever att jag haft sammandragningar under dagen som gjort ont när jag stressat, & ikväll när jag tagit det lugnt har det lugnat ner sig. Kan det verkligen vara möjligt? I vecka 9? :s är det farligt, kan jag stöta ut bönan i magen med stress & sd? :(

• Nummelin89
    LokesMammi skrev 2013-10-26 20:34:19 följande:

Vi hade Freja och Loke på listan när dottern låg i magen men det blev en Idun eftersom Freja har blivit  för vanligt 
    nu har vi Loke, Tor och Oden på förslag till lilla i magen men har inte hittat nått bra tjej namn som passar än :P

• Zwoom
    rosii skrev 2013-10-26 22:51:14 följande:
    Det här låter säkert jätte konstigt, vet inte vad som hänt idag. Har haft så otroligt stressigt idag, psykisk & fysisk. Har mått riktigt dåligt, deppig arg irriterad. Upplever att jag haft sammandragningar under dagen som gjort ont när jag stressat, & ikväll när jag tagit det lugnt har det lugnat ner sig. Kan det verkligen vara möjligt? I vecka 9? :s är det farligt, kan jag stöta ut bönan i magen med stress & sd? :(

Jag har haft stress flera år (Panikångest som också är från stress) och ändå har jag fått friska välmående barn...Har du långvarigt stress osv kanske du skall snacka med någon läkare om hjälp
    My family makes me the happiest mom / wife
  • rosii
    Zwoom skrev 2013-10-27 06:25:12 följande:
    Jag har haft stress flera år (Panikångest som också är från stress) och ändå har jag fått friska välmående barn...Har du långvarigt stress osv kanske du skall snacka med någon läkare om hjälp

Jo jag går i kbt för det.
  • jamka
    Nummelin89 skrev 2013-10-26 23:16:09 följande:
    Vi hade Freja och Loke på listan när dottern låg i magen men det blev en Idun eftersom Freja har blivit  för vanligt 
    nu har vi Loke, Tor och Oden på förslag till lilla i magen men har inte hittat nått bra tjej namn som passar än :P

Idun är jättefint:)
  • DevilsDaughter

Jag föredrar att räka hel veckor.. Alltså om jag har gått 6+0 så säger jag inte att jag är i v 7 utan jag säger att jag ha gått 6 veckor, känns som fusk annars.. 

Är faktiskt lite orolig nu.. Jag har mått illa konstant ganska länge nu (har tidigare graviditeter mått illa från början till slut och inte slutat kräkas förren barnet är ute). Inatt vaknade jag flera gånger (vet ej varför) men jag mådde inte illa längre, kändes helt sjukt och jag blev direkt lite orolig över det. Nu på morgonen så mådde jag först inte illa alls, sen kom ett svagt illamående, inte alls som innan. Strax efter säger min man att mina bröst inte ser lika spända/fylliga ut längre. Inget jag tänkt på, känner på dem och känner att de inte är alls ömma längre, vilket de ha varit konstant tidigare... Igår kväll var de jätteömma och nu är plötsligt mina symptom borta.. Har gått 6+5 idag.. Vad tror ni?