• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Hallonmjölk
    Korpfan skrev 2013-10-29 14:56:49 följande:

V 7+2 idag. Och total surprise-attack av foglossning! Kan inte gå normalt idag. :(
    Illamående sedan v 6 men har fått lergigan comp som faktiskt hjälper lite. :) 

Har du fått utskrivet av läkare?

Finns de nåt man kan köpa receptfritt?
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-29 14:59:45 följande:
    Ni som mår illa mår ni bara hemkt illa eller spyr ni massor också`?
    Jag spyr 2-3 gånger om dan och mår illa, oftast spyr jag 1-2 timmar efter att jag har ätit. Så ju fler måltider, ju mer spyr jag  
  • CeciliaJL
    Zwoom skrev 2013-10-29 14:59:45 följande:
    Ni som mår illa mår ni bara hemkt illa eller spyr ni massor också`?
    Hittills mår jag bara illa men ibland skulle man ju bra gärna spy för att "bli av med det" Var så i min tidigare graviditet också. det höll i sig till v 14.
  • Tizi

Nä nu blev jag så sur att jag ringde till Mamma Mia i Gbg där jag gjorde könsbestämmande ul sist. Hon som svara var supertrevlig så nu har jag ultraljud inbokat om drygt en vecka! det får va värt 1,5 h med bil eller tåg även om det känns galet. Men kan ju alltid passa på att julshoppa lite oxå! :)

• CeciliaJL

Jag var på läkarbesök idag och vi fick se ett litet tickande hjärta och en typ 13-14 mm liten "blubb" på skärmen. Har varit/är orolig för missfall så hade hoppas på mer "vad skönt att allt ser bra ut" men den kom inte riktigt. Kanske kommer när det sjunker in mer.

• Lillium

Jag har gjort privat vul pga blödningar, kostade 350 kr i Stockholm. Tror inte att jag skulle få det via mvc.

• Korpfan
    Hallonmjölk skrev 2013-10-29 15:00:05 följande:
    Har du fått utskrivet av läkare?
    Finns de nåt man kan köpa receptfritt?
    postafen kan du köpa receptfritt. Lergigan comp är via läkare. :)
  • honey1

Jo enligt min BM så gjorde man RUL här nere i vecka 20-22.. 

När jag bodde i stockholm fick jag göra vul när jag ville. Behövde bara kontakta läkaren och hon frågade alltid ifall jag ville ha ett VUL, och om min BM hade tid ibland så gjorde hon ett vul bara för att låta mig se. Kanske är slöseri av resurser, men om man jämför med Ulricehamns kommun och STHLM så är det löjligt så snåla dem är. Min bm sa att om jag ör orolig pga tidigare missfall får jag vänta nån vecka och sen ta ett till gravtest, om det är negativt då så är jag inte längre gravid.
    Jag mådde skit fram till slutet av vecka 8 och nu är jag i vecka 10 och illamåendet har liksom bara slagits av. Är inte lika hungrig heller. Hade jätteont i magen förra veckan, precis som värkar, så pass att jag trodde jag skulle få en stor jävla blödning... Men nu har ingenting ändrats förutom att jag inte längre mår dåligt ... 
    Är nog inte gravid längre. Lär inte få reda på det förrän RUL.  

• claire

Hej allihop. Längesen jag skrev här nu. Har fått tid för inskrivning nästa vecka, och är enligt mina egna beräkningar i vecka 8 då. känns bra. Jag har fått missfall en gång tidigare ,men då i v.6 så jag är redan över den tiden. Undrar om risken minskar för varje vecka eller om risken är lika stor ända tills v.12?

Jag mår fortfarande helt som vanligt. Inget illamående alls. Ibland lite svag molvärk men knappt alls. Lite freaky att enda tecknet är utebliven mens fortfarande. Någon annan som har det så?

Barnmorskan sa preliminärt att BF för mig är den 21 juni..  känns konstigt att tänka på:) 

• stiletto

Hej! Nu äntligen känner jag att det är dags att hoppa in i tråden. Ville inte riktigt "ta ut nåt i förskott" innan. Bf är 5/6 och jag är i vecka nio nu. Tror jag iaf ;) den här graviditeten var heeelt oplanerad, missade kondom en gång och pang! Men vi är superglada här hemma iaf och våran treåriga dotter får äntligen bli storasyster. Hallonmjölk: måste fråga var du har bokat ditt VUL?