• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • honey1
    Tulpanen89 skrev 2013-10-28 08:56:47 följande:

Min mage har krampat ett par dagar nu. Är inte en sån som nojar mig så försöker att undvika att oroa mig. Men är det fler som känner hugg och stickningar? Detta är mitt tredje barn men känner inte igen detta sen innan. Ibland sticker de till i muffen med.

Jag känner också hugg, kramper å stickningar i nedre delen av magen. Och i helgen kände jg även stick i muffen..

Men tror det är att kroppen förbereder sig :)

Men nåt jag redan har börjat känna av är foglossning. Är det möjligt?

Jag hade svår foglossning förra graviditeten (9månadwr sen) och blev igångsatt v38 pga det och hade kvar foglossningwn tills min dotter var 4 månader så är bara 5 månader sen jag blev av med det och nu känner jag av det igen. Kan det vara möjligt att få foglossning såhär tidigt?
  • rosii
    honey1 skrev 2013-10-28 09:45:59 följande:
    Jag känner också hugg, kramper å stickningar i nedre delen av magen. Och i helgen kände jg även stick i muffen..

Men tror det är att kroppen förbereder sig :)

Men nåt jag redan har börjat känna av är foglossning. Är det möjligt?

Jag hade svår foglossning förra graviditeten (9månadwr sen) och blev igångsatt v38 pga det och hade kvar foglossningwn tills min dotter var 4 månader så är bara 5 månader sen jag blev av med det och nu känner jag av det igen. Kan det vara möjligt att få foglossning såhär tidigt?

Jag hade svår foglossning förra grav, har redan problem mrd fogarna. Haltar redan vissa dagar. Ja, det är möjligt. Speciellt när du har barn så tätt & sen också när du haft jobbig foglossning innan så är det stor möjlighet att få det igen & tidigare.
  • rosii

Jag har inte kunnat dricka kaffe på flera dagar, jag som annars är en riktig kaffemoster. Jag har inte ens nå sug! & hoppas tröttheten ger med sig snart, jag är så trött hela tiden! Sovit 13 h i natt igen.

• bonden

Jag har också fått problem med foglossning. Har skippat promenader med vagnen, försöker att inte bära så tungt (tyvärr måste ju dottern kånkas på en hel del och hon väger runt 12 kg). Jobbigt att det kommit så tidigt denna gång. Förra gången fick jag det först i V. 20 ungefär...

• Sickan12
    Hallonmjölk skrev 2013-10-28 08:04:51 följande:
    Hej på er! Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma. I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig. Så jag har en hel del läsning att ta igen =) Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då. På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens. Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =) Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. 

Spännande! Din sambo är väl antagligen med på förlossningen också ;). Min kille satt vid mitt huvud precis på vul.
  • Frozen

Jag misstänker foglossning, kände inte av det alls förra gången men nu har jag värk i ryggen på ett sätt jag inte riktigt känner igen, och det går ut mot höfterna, ska på inskrivning imorgon så får se om BM kan ge någon klarhet i det hela. 

• Asjak

Jag host harkel har nog liiite gravid hormoner jag ringde BM idag för att skriva in mig, mitt i samtalet börjar jag gråta :) men hon var så söt och go, allt blev så verkligt så alla känslor kom på en gång.

Och jag är inte ngn som har lätt att gråta.

• LokesMammi

Var hos BM idag! Enl hennes dator är BF 31maj. Får se vad RUL säger sen. Fick lämna blod och urin. Ajje! Idag är första dagen som jag kräktes på morgonen! Hoppas det var sista! Så hemskt!

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Skattkistan
    LokesMammi skrev 2013-10-28 19:29:41 följande:

Var hos BM idag! Enl hennes dator är BF 31maj. Får se vad RUL säger sen. Fick lämna blod och urin. Ajje! Idag är första dagen som jag kräktes på morgonen! Hoppas det var sista! Så hemskt!

Alltid kul att bli flyttad åt rätt håll! :)
  • LokesMammi
    Skattkistan skrev 2013-10-28 21:09:33 följande:
    Alltid kul att bli flyttad åt rätt håll! :)

Jag har vetat att BF varit 31maj el 1juni! Olika på olika sidor! =) Hennes sa 31maj så jag kör på det fram till RULet! =)