• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Hallonmjölk
    honey1 skrev 2013-10-29 09:39:48 följande:

Åh jag e så avundsjuk på alla er som får göra VUL :( Här i Ulricehamn måste man ringa in till Borås och betala för ett VUL om man verkligen behöver ett, annars får man vänta till v 22...

Vecka 22??
  • lillastorafamiljen

Jag har 1 vecka kvar till vul. Kommer då vara i 8+5. Längtar något så sjukt!

Har någon annan kännt en ömmande känsla i övre delen av magen??

• Hallonmjölk
    Zwoom skrev 2013-10-29 09:41:03 följande:

Här får man inte heller några VUL trots man är orolig och vill utan jag får pga upprepade mf
    My family makes me the happiest mom / wife
    Här i Västerås tar kk knappt emot en. Men jag har beställt tid på en privat klinik. 320kr kostar det som ett vanligt läkarbesök.
  • Zwoom
    Hallonmjölk skrev 2013-10-29 10:01:06 följande:
    Här i Västerås tar kk knappt emot en. Men jag har beställt tid på en privat klinik. 320kr kostar det som ett vanligt läkarbesök.
    Här får jag åka ner till malmö och betala 1000kr för privat vilket är gräsligt dyrt
  • Zwoom
    honey1 skrev 2013-10-29 09:39:48 följande:
    Åh jag e så avundsjuk på alla er som får göra VUL :( Här i Ulricehamn måste man ringa in till Borås och betala för ett VUL om man verkligen behöver ett, annars får man vänta till v 22...

Gör de RUL v 22 hos er? är säjer de att man ska göra RUL v 18-19 ej efter eller innan då det skiljer annars förmycket i stl
  • Tizi

Usch, ringde precis en privat klinik för att boka VUL och världens mest otrevliga och oförstående tant svarade snäsigt att läkaren inte gör ultraljud förrän i vecka 14. Jag sa att "oj det blir nog lite sent" och då snäste hon igen och frågade "vadå, mår du dåligt eller?"

Avslutade samtalet ganska snabbt och åh vad less jag blev känslig som man är nu.. Blir nog inget VUL för mig om jag inte hittar någon annan mottagning..

• Hallonmjölk
    Tizi skrev 2013-10-29 14:31:39 följande:

Usch, ringde precis en privat klinik för att boka VUL och världens mest otrevliga och oförstående tant svarade snäsigt att läkaren inte gör ultraljud förrän i vecka 14. Jag sa att "oj det blir nog lite sent" och då snäste hon igen och frågade "vadå, mår du dåligt eller?"

Avslutade samtalet ganska snabbt och åh vad less jag blev känslig som man är nu.. Blir nog inget VUL för mig om jag inte hittar någon annan mottagning..

Vart bor du?
  • Frozen

Tizi, fy va jobbigt bemötande, och att det inte ens ska gå att boka ett privat Förvånad

V10 nu, enligt BM var jag dessutom beräknad till den 1a Juni så det känns bra, och eftersom vi gjort IVF kommer datumet inte ändras även om RUL skulle visa något annat. Fått remiss till KUB också så det bli inom ett par veckor. 

• Korpfan

V 7+2 idag. Och total surprise-attack av foglossning! Kan inte gå normalt idag. :(
    Illamående sedan v 6 men har fått lergigan comp som faktiskt hjälper lite. :) 

• Zwoom

Ni som mår illa mår ni bara hemkt illa eller spyr ni massor också`?