• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Frozen
    Amalian83 skrev 2013-11-11 19:04:48 följande:
    Idag var jag på första hälsosamtalet med läkaren. Sambon var med <3

De tog blodprover och pratade lite allmänt. Fick ny tid om två veckor då jag får provsvar och hon lyssnar på magen. Det blir dagen före det privata ultraljudet så det blir en emotionell vecka :)

Hon kollade ingenting med bebisen alls. Det verkar vara det vanliga i Norge. Att man tar provet först och lyssnar efter provsvaren kommit. Fungerar det så i Sverige också?
    Ja, på första samtalet tar man bara blodvärden och pratar, finns inget att lyssna på så tidigt, man lyssnar sällan före v15-16 för det kan vara svårt att höra något så tidigt.
  • Amalian83
    Frozen skrev 2013-11-11 19:16:35 följande:
    Ja, på första samtalet tar man bara blodvärden och pratar, finns inget att lyssna på så tidigt, man lyssnar sällan före v15-16 för det kan vara svårt att höra något så tidigt.
    Ok för jag är i vecka 10 och när hon ska lyssna så är jag precis klar med vecka 12. Så då verkar de ju anse att det kan finnas något att lyssna efter :)
  • Lotta 84
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-11 13:44:26 följande:

hur står ni ut med illamåendet? ni som mår illa?

jag kräks och får knappt i mig något att äta.. blir näringsdrycker och nyponsoppa... och juice..  

går in i vecka 11 på onsdag.. känns inte som nån tröst så jag brukar må illa väldigt länge :( 

Har du testat postafen? De har hjälpt mig jättemycket.
  • Frozen
    Amalian83 skrev 2013-11-11 19:29:12 följande:
    Ok för jag är i vecka 10 och när hon ska lyssna så är jag precis klar med vecka 12. Så då verkar de ju anse att det kan finnas något att lyssna efter :)
    Ja, det är ju det som är skillnaden då, ingen svensk BM jag vet har lyssnat i v12, de anser att risken för att man inte hör något alls då är stor och då kan det skapa stor oro för föräldrarna. Det är säkert inte omöjligt att höra något men som sagt inte säkert att man hör. 
  • Amalian83
    Frozen skrev 2013-11-11 19:48:37 följande:
    Ja, det är ju det som är skillnaden då, ingen svensk BM jag vet har lyssnat i v12, de anser att risken för att man inte hör något alls då är stor och då kan det skapa stor oro för föräldrarna. Det är säkert inte omöjligt att höra något men som sagt inte säkert att man hör. 
    Intressant att de tänker olika i No och Se.

Då ska jag ta med mig det med att det inte är säkert att man hör något och inte bli orolig. Dagen efter är det ju UL så om jag blir orolig får jag ju svar dagen efter.
  • GrabbarnaOchJag
    Lotta 84 skrev 2013-11-11 19:46:39 följande:
    Har du testat postafen? De har hjälpt mig jättemycket.
    jag äter Lergigan comp.. men det funkar bara så där.. 
  • smålandsjänta

Nu är jag trött på att vara gravid. Ja jag vet det låter hemskt, men just precis i denna stund vill jag vara gravid men liksom inte märka av det. Mår illa, har kväljningar som ligger på lur precis heeela tiden. Reser jag mig snabbt kommer dom, bär jag något kommer dom, rör jag på mig kommer dom. Jag är så jävla hungrig men jag kan verkligen inte förmå mig att äta något. Så fort jag får för mig att tillaga något mår jag illa av tanken på att laga mat. Fy! Är snurrig, virrig, glömmer saker. Fryser så jag huttrar, tycker lägenheten luktar vidrigt, är trött och har ont i hela kroppen pga min fibromyalgi. Ååååååå!!

Jag vill ha juni nu, att allt ska vara över. Vill ha bebis färdig. Tänk om man bara kunde få sin bebis utan att vara gravid. Som alla våra killar får! Haha ja jag är

avundsjuk på det manliga könet!!

Hoppas ni andra har det bättre idag!

• GrabbarnaOchJag
    smålandsjänta skrev 2013-11-12 13:14:25 följande:
    Nu är jag trött på att vara gravid. Ja jag vet det låter hemskt, men just precis i denna stund vill jag vara gravid men liksom inte märka av det. Mår illa, har kväljningar som ligger på lur precis heeela tiden. Reser jag mig snabbt kommer dom, bär jag något kommer dom, rör jag på mig kommer dom. Jag är så jävla hungrig men jag kan verkligen inte förmå mig att äta något. Så fort jag får för mig att tillaga något mår jag illa av tanken på att laga mat. Fy! Är snurrig, virrig, glömmer saker. Fryser så jag huttrar, tycker lägenheten luktar vidrigt, är trött och har ont i hela kroppen pga min fibromyalgi. Ååååååå!!

Jag vill ha juni nu, att allt ska vara över. Vill ha bebis färdig. Tänk om man bara kunde få sin bebis utan att vara gravid. Som alla våra killar får! Haha ja jag är
    avundsjuk på det manliga könet!!

Hoppas ni andra har det bättre idag!
    jag känner verkligen med dig!! Så orättvist att killarna får allt de gottiga utan att plågas som vi gör!! Dom missar visserligen första sparkarna och sådant mys.. men dom slipper spy, foglossning och bli misshandlad från insidan mot slutet! :P Jag är så glad att detta är sista gången för mig!! 

Avundas dom kvinnor som säger att de mår toppen när de är gravida osv.. jag är INTE en av dem :P

Jag har reumatism... som salt i såret är det också extra aktivt just nu.. jippie.. :P 
  • LokesMammi
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-11 13:44:26 följande:
    hur står ni ut med illamåendet? ni som mår illa?

jag kräks och får knappt i mig något att äta.. blir näringsdrycker och nyponsoppa... och juice..  

går in i vecka 11 på onsdag.. känns inte som nån tröst så jag brukar må illa väldigt länge :( 

Så var det för mig när jag väntade sonen! Gick över strax efter RULet! Sen kom det tillbaka igen i slutet, men inte lika jobbigt! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 13:26:30 följande:
    jag känner verkligen med dig!! Så orättvist att killarna får allt de gottiga utan att plågas som vi gör!! Dom missar visserligen första sparkarna och sådant mys.. men dom slipper spy, foglossning och bli misshandlad från insidan mot slutet! :P Jag är så glad att detta är sista gången för mig!! 

Avundas dom kvinnor som säger att de mår toppen när de är gravida osv.. jag är INTE en av dem :P

Jag har reumatism... som salt i såret är det också extra aktivt just nu.. jippie.. :P 

Jag vågar nästan inte säga detta men denna graviditet är (hittills) toppen. Mitt illamående har gått över. Kräkts en gång! Är hungrig konstant, lite lätt mensvärk som går över fort! Är trött, men den värsta tröttheten har gått över! Känner mig knappt gravid. Endast för Ungern o att magen blir större o större! Jag mår pinsamt bra! Känns som att nåt är fel, så här bra ska man inte må! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3