• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • jamka

Marieulrika1 och Rebecca 551: Vad skönt för er! Grattis:) Vilka siffror menar ni? Är t.ex. 1:300 bra?

• Rebecca 551

Jag fick en sannolikhet på 1:13100. Så det var en bra siffra tycker jag. Får du en siffra som är under 1:200 så erbjuds man fostervattenprov, så allt över det räknas som låg sannolikhet,

Jamka: Har du gjort KUB-testet? 

• Amalian83

Idag var vi hos läkaren och lyssnade på magen. Hjärtat på bebisen slog tydligt och klart :) så då vet vi att det är liv i den lilla. Imorgon är det privat ultraljud så då får vi se om allt också ser bra ut.

Jag är i vecka 13+0 idag. Det var någon härinne som sa att i Sverige lyssnar man inte på hjärtat så tidigt, men det gör man i Norge. Det är jag glad för! Nu blev det liksom ännu lite mer verkligt :)

• GrabbarnaOchJag
    Amalian83 skrev 2013-11-28 10:06:57 följande:
    Idag var vi hos läkaren och lyssnade på magen. Hjärtat på bebisen slog tydligt och klart :) så då vet vi att det är liv i den lilla. Imorgon är det privat ultraljud så då får vi se om allt också ser bra ut.

Jag är i vecka 13+0 idag. Det var någon härinne som sa att i Sverige lyssnar man inte på hjärtat så tidigt, men det gör man i Norge. Det är jag glad för! Nu blev det liksom ännu lite mer verkligt :)
    åh vad mysigt!! Jag är i vecka 12+1 och funderar på att prova min syster doppler nästa helg då jag är i vecka 13+3.. chansa på att man hör då. :) Vore jättemysigt att få höra!
  • claire

Hej alla. 

Verkar som att många har fått lyssna på sina små, såå jag längtar till vårt ultraljud om exakt en vecka idag. 
    På måndag är det inskrivning. Ska också bli spännande.

Jag är fortfarande ganska orolig för missfall. Är risken mindre nu i v.11 eller är det liksom lika hög risk tills man passerat v.12? Jaja. Det är väl bara att låta tiden gå antar jag. Jag tycker att de senaste veckorna faktiskt gått väldigt snabbt. Haft mycket att göra. 

Någon mer än jag som tycker att sea-banden är grymma??

Amaian83: Nej, här i Sverige får man inte gå på UL förrän v.18, och lyssnar gör man inte innan det (väl???).
    Lite sent kan jag tycka. Jag känner att är det något fel, eller där ligger ett dött foster, så vill jag ju veta det NU och inte vänta tills v.18??

• H83

Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning...

Stort lycka till och jag håller tummarna för er!! Kram*

• Rebecca 551
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:
    Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning...

Nej, vad hemskt! Hoppas att det går vägen även om det inte ser bra ut nu. Har du ringt och bett om ett ul så att du kan få svart på vitt. Styrka till dig!
  • claire
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:

Åh nej!

Tänker på dig och hoppas att livet där inne vill stanna kvar!