• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • H83
    Jag kopierar mitt inlägg som jag skrev i en annan tråd..

Tack för alla peppning oh stöttning!!

Jag åkte in till gyn igår och fick göra ett vul. Där konstaterade att livmodern och fostersäcken hade växt normalt men fostersäcken var tom förutom en liten liten prick vilket tyder på att något hänt tidigt i graviditeten och embryot inte utvecklats.. Känns ju naturligtvis skittråkigt och jag gråter en del men på något sätt känns det skönt att få det svart på vitt vad det egentligen var som hände och vad blödningarna stod för. Att inte veta är fruktansvärt och man slits mellan hopp och förtvivlan. Men mitt i allt försöker vi se det som ändå är positivt:
    1. Jag kan bli gravid och sambon kan göra mig gravid :)
    2. Förutom att embryot inte växt såg allt annat helt normalt ut.
    3. Efter 10år av p-piller blev jag gravid efter 3-4månader (gravid första gången vi visste om tiden för ÄL).

Nu önskar jag er alla stort lycka till med era kommande underbara junibebisar!
    Nu satsar vi framåt mot en höstbebis istället.
    Stort tack och kram på er!
  • EQ85

Beklagar att det inte gick väven men härligt att höra att du kan se vissa positiva saker!

Hoppas ett.nytt pyre snart flyttar in

H83 skrev 2013-11-29 06:26:23 följande:

Jag åkte in till gyn igår och fick göra ett vul. Där konstaterade att livmodern och fostersäcken hade växt normalt men fostersäcken var tom förutom en liten liten prick vilket tyder på att något hänt tidigt i graviditeten och embryot inte utvecklats.. Känns ju naturligtvis skittråkigt och jag gråter en del men på något sätt känns det skönt att få det svart på vitt vad det egentligen var som hände och vad blödningarna stod för. Att inte veta är fruktansvärt och man slits mellan hopp och förtvivlan. Men mitt i allt försöker vi se det som ändå är positivt:

3. Efter 10år av p-piller blev jag gravid efter 3-4månader (gravid första gången vi visste om tiden för ÄL).

• Marieulrika1
    H83 skrev 2013-11-29 06:26:23 följande:

Vad tråkigt! Har själv ett MF i bagaget och för oss tog det sig på fjärde försöket efteråt och det har gått hur bra som helst denna gången! Lycka till med bebisskapandet och ta hand om dig!
  • smålandsjänta

Så ledsen för att det inte gick vägen M83!

Men glad att du kan se det såpass positivt. Kram till dig!

Till något annat. Visst har man mått dåligt och känt att energin inte legat på topp. Spy trodde jag var det värsta eftersom det är så påtagligt men bristen på energi är nog kanske värre än man tror. Men idag kom energin tillbaka till kroppen för mig och jag känner mig och en ny människa! Jag har inte fattat hur dränerad på energi jag varit de sista veckorna! Åh jag är så lycklig. Innan har allt känts som en kamp, bara att slå upp mina studieböcker har känts urtungt. Men nu! Nu sitter jag här med dendär "inre glöden" som man hört om :) hoppas verkligen detta håller i sig, och att mitt nya jag inte beror på att nåt fel på lillen därinne! Ville bara säga detta, peppa er andra som mått lila uruselt som mig. Det kan bli bra!! Åh vad jag njuter :)

Hoppas allt är bra med er allihopa. Tycker det är så roligt att läsa här, folk som är i precis samma tid i graviditeten. Ni lugnar ofta mina nerver :) kram!!

• Amalian83

H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen!

Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.

• Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-11-29 11:26:03 följande:
    H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen! Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.

Då har vi samma bf :)
  • Skattkistan
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-29 12:20:17 följande:

Någon mer som är yr?? när jag reser mig upp så snurrar det i huvudet..

jag har bra HB och blodtrycket är bra! 

Jag också. Får sätta mig på huk ibland. Alla mina värden var också toppen så jag förstår inte varför. Köpte hem blutsaft igår för att se om det blir bättre av det...
  • Rebecca 551

Jag tror att jag också skulle behöva blutsaft. Men jag tror inte jag kommer att klara av att dricka det då jag tror att det inte smakar så gott, och då kommer jag att kräkas då jag mår illa av det mesta fortfarande. Jag tycker att det borde vända snart för mig. Är väldigt trött på att vara konstant illamående hela tiden. Jag är ändå i v.13 nu (12+5) så jag borde ha blivit bättre, men icke.