• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

På morgonen när jag inte kissat än kan jag kupa handen över livmodern :) så jäkla mysigt! Antar att det är en full blåsa som puttar fram livmodern under natten. Fått en bild på kulan,ska snöra upp den i bild tråden :)

• rosii
    Lotta 84 skrev 2013-11-25 09:32:10 följande:
    Detta blir mitt sista inlägg i tråden. Vi var på ett extrainsatt ul idag eftersom det fanns vätska i buken på fostret på förra ul. Idag saknades hjärtaktivitet, så imorrn blir det "igångsättning". Lycka till med allas graviditeter!

Usch vad jobbigt med igångsättning :( kramar
  • Skattkistan

Vad tråkigt Lotta 84!! Kram till dig!

Vi har varit på kub idag och allt såg jättefint ut, och jag kan nu äntligen slappna av och njuta av graviditeten!

• claire

Jag har bokat ul ändå:) kunde inte hålla mig och vill se om det finns något där inne. Vill inte vänta tills v 18. Så nästa vecka blir det bizzi timez för bebis: inskrivning på måndag och UL på torsdagen. Till något nasty och mer personligt. Jag missyänker hemorojjder.. det blöder när jag gjort 2an på toa.. Någon mer??

• Tizi

Usch vad ledsamt!! Kramar till dig!!

Lotta 84 skrev 2013-11-25 09:32:10 följande:
    Detta blir mitt sista inlägg i tråden. Vi var på ett extrainsatt ul idag eftersom det fanns vätska i buken på fostret på förra ul. Idag saknades hjärtaktivitet, så imorrn blir det "igångsättning".

Lycka till med allas graviditeter!

• Tizi

Ja tyvärr har jag haft problem med det efter mina andra graviditeter.. Inte kul!! Vet inte vad man ska göra åt det heller :(

claire skrev 2013-11-25 15:47:51 följande:
    Jag har bokat ul ändå:) kunde inte hålla mig och vill se om det finns något där inne. Vill inte vänta tills v 18. Så nästa vecka blir det bizzi timez för bebis: inskrivning på måndag och UL på torsdagen. Till något nasty och mer personligt. Jag missyänker hemorojjder.. det blöder när jag gjort 2an på toa.. Någon mer??

• jamka
    barilla skrev 2013-11-24 18:17:08 följande:
    Är i vecka 9+3 idag, och känner mig inte lika svullen längre. . Är ganska rädd för MA som jag råkade ut för sist gång. Eller när har den tidiga svullnaden gått ner för er andra? Annars har jag symtom som illamående och extrem trötthet vissa stunder under dagen och ömma bröstvårtor. Men man är ju så nojig :( hur mår ni andra i vecka 9? Läser att många gör KUB test, hur går det till själva testet? Får alla som Vill göra det ?

Om man är över 35 så får man göra KUB gratis, jag ska ta blodprov imorgon och det blir KUB UL den 5 december. Än så länge vågar jag inte slappna av helt, längtar till den 5 december.

Skattkistan: grattis, vad underbart för dig:)

Lotta 84: jag beklagar, vad jobbigt:(   
  • LokesMammi
    pronomen skrev 2013-11-25 07:55:33 följande:
    sessan4 - nej, har inte gjort något ultraljud. Kanske får göra det för att det ska kännas bättre. Får nog boka ett privat i så fall - tror inte jag får göra ett för att jag är orolig och har någon brun flytning.. Jag gjorde ett ultraljud med sonen i ungefär v12 för att jag skulle fatta att det fanns något där. Hade inte tänkt göra något den här gången men hellre det än att gå runt och fundera om bebisen lever eller inte.

Lokesmammi - trodde jag skulle få större mage tidigt den här gången. Den var mycket mer svullen och så i början i alla fall, men det gick ner och nu ser jag nästan ut som vanligt. Eller, jag märker skillnad, men ingen annan. Jag är nog mindre nu än jag var samma vecka med sonen, eller i alla fall lika stor. Men jag tror också att jag var mer vältränad nu... om nu det kan ha något att göra med saken. Har du gått upp mycket i vikt också?  

Ok. Ja jag är inte vältränad nu. Var det innan sonen när jag gick på gym 2-3ggr/v. Nu har det bara blivit promenader o cykling! =)
    Ne inte alls mkt! Gick t.o.m ner i vikt när moderkakan tog över! Förväntar mig att jag ska rasa upp i vikt då jag äter konstant nu. Åt knappt på 4½mån med sonen då jag bara kräktes! Får se på vilken vikt jag slutar sen! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Hallonmjölk

Hej på er, varit frånvarande härifrån ett tag. Full rulle hela tiden med jobb och barn

Går in i vecka 12 på onsdag.

Vet inte om jag börjar känna av foglossning.. Har aldrig känt av de med mina tre tidigare barn.

Men gör så satans ont i korsryggen ibland så jag tror jag ska smälla av!

Och ilade till i hela underlivet.

• DevilsDaughter

Beklagar Lotta :(

claire: Jag hade det under min förra graviditet, gick med det jättelänge innan jag köpte salva mot det. Ångrade då att jag inte började med salvan tidigare.. Kommer inte ihåg vad den hette men det funkade bra iaf, det blev sakta med säkert bättre.

Hallonmjölk: Låter som att det skulle kunna vara foglossning..

Jag har imorgon gått 11+0, har tid för privat KUB 4 december.. Är lite nervös inför vad man ska se.. Att något ska vara fel..