• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • MissMf
    DevilsDaughter skrev 2013-11-25 22:42:16 följande:

Beklagar Lotta :(

claire: Jag hade det under min förra graviditet, gick med det jättelänge innan jag köpte salva mot det. Ångrade då att jag inte började med salvan tidigare.. Kommer inte ihåg vad den hette men det funkade bra iaf, det blev sakta med säkert bättre.

Hallonmjölk: Låter som att det skulle kunna vara foglossning..

Jag har imorgon gått 11+0, har tid för privat KUB 4 december.. Är lite nervös inför vad man ska se.. Att något ska vara fel.. 

Xolyproct tror jag en heter iaf ( jobbar inom hemtjänsten) :p
  • bonden
    MissMf skrev 2013-11-25 23:47:53 följande:
    Xolyproct tror jag en heter iaf ( jobbar inom hemtjänsten) :p

Den är ok både nr mam är gravid och när man ammar om jag minns rätt. Sedan är ett tips att köpa dusch och bad olja alt, använda Babyolja. Om man varje dag gör ordentligt rent och använder olja så minskar risken för små analsprickor. De kan också göra att det blöder och kan göra riktigt ont. Lycka till
  • LokesMammi

Är det nån här som är heltid- eller deltidsarbetslös?
    Jag har en fast tjänst på 75%. Arbetssökande 25%. Innan jag fick sonen stämplade jag genom a-kassan. Men sen tog dagarna slut så jag fick 25% ersättning av försäkringskassan. Men nu ska jag stämpla igen då jag har fått fulla dagar igen plus 150dagar då jag har barn under 18år. Arbetsförmedlingen har ändrats sen jag stämplade sist, så nu ska man skriva på deras hemsida vilka jobba man sökt o skicka in så man får ersättning av a-kassan. *suck* Sa till henne på ams att jag ska ha tillökning i sommar o vill inte söka jobb. Men jag måste. Sambon sa att jag kan söka jobb jag inte har behörighet till. Men jag funderar på o skriva på cvn att jag ska ha barn i sommar! Då vill dom inte ha mig på intervju. Moahaha! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Rebecca 551
    LokesMammi skrev 2013-11-26 09:05:30 följande:
    Jag har en fast tjänst på 75%. Arbetssökande 25%. Innan jag fick sonen stämplade jag genom a-kassan. Men sen tog dagarna slut så jag fick 25% ersättning av försäkringskassan. Men nu ska jag stämpla igen då jag har fått fulla dagar igen plus 150dagar då jag har barn under 18år. Arbetsförmedlingen har ändrats sen jag stämplade sist, så nu ska man skriva på deras hemsida vilka jobba man sökt o skicka in så man får ersättning av a-kassan. *suck* Sa till henne på ams att jag ska ha tillökning i sommar o vill inte söka jobb. Men jag måste. Sambon sa att jag kan söka jobb jag inte har behörighet till. Men jag funderar på o skriva på cvn att jag ska ha barn i sommar! Då vill dom inte ha mig på intervju. Moahaha! =)
    Jag jobbar 85 % och är sedan föräldraledig 15 %. Men vill du jobba 100 % på den tjänst son du har 75 % på?

Men skriv bara i din ansökan att du är gravid så då kommer du med stor sannolikhet inte att bli inkallad på intervju. Det lär väl inte finnas många jobb som är på 25 % heller, så du kommer nog inte att behöva söka så många jobb.  
  • LokesMammi
    Rebecca 551 skrev 2013-11-26 10:41:40 följande:
    Jag jobbar 85 % och är sedan föräldraledig 15 %. Men vill du jobba 100 % på den tjänst son du har 75 % på?

Men skriv bara i din ansökan att du är gravid så då kommer du med stor sannolikhet inte att bli inkallad på intervju. Det lär väl inte finnas många jobb som är på 25 % heller, så du kommer nog inte att behöva söka så många jobb.  

Vill inte jobba 100% nu när sonen är pytte, men iaf öka i tjänstgöringsgrad. Men det är svårt i vården. Jag "måste" söka fast heltidstjänster. :/
  • piiiinkcat

Bf 28 juni men beräknad kejsarsnitt till den 14e juni. Varit på vul i v 7+6 och allt såg bra ut. Tredje barnet och fjärde graviditeten. Har en dotter född 2006 och en son 2009. Även en ängelflicka som föddes pga utomkvedshavandeskap i v 17 2005. Allting ser bra ut än så länge, trots allt. Så håller tummar å tår att vi går hela vägen.

• claire

Jag jobbar 75% och är projektanställd. Har inte brytt mig om att anmäla mig tilm arbetsförmedlingen, jag vill inte ha något annat jobb och har det superbra på mitt nuvarande. Orkar heller inte sitta och söka jobb hela tiden.. Kanske dumt för pengar är ju gött. Men jag klarar mig.

• claire

Förresten: tack för alla tips emot mitt lilla problem. Jag ska köpa sån där salva..

• LokesMammi
    claire skrev 2013-11-26 11:59:36 följande:
    Jag jobbar 75% och är projektanställd. Har inte brytt mig om att anmäla mig tilm arbetsförmedlingen, jag vill inte ha något annat jobb och har det superbra på mitt nuvarande. Orkar heller inte sitta och söka jobb hela tiden.. Kanske dumt för pengar är ju gött. Men jag klarar mig.

JAg behöver den extra pengen man får. Var skön med FK för då slapp man söka jobb! Jag trivs inte där jag jobbar nu. Hade tänkt vara aktiv i jobbsökandet när jag varit mamma ledig ett tag. Men var tvungen o börja nu. Blä! Men behöver inte söka förrän i dec iaf! =)
  • MadeleineH
    LokesMammi skrev 2013-11-26 09:05:30 följande:
    Hej jag råpkade klicka in mig på junitråden upptäckte jag fastän jag ska ha barn i maj. Inte konstigt att det var så många nya namn. 

jag är föredetta journalist = mycket arbtslöshet i perioder, korta vik - you name it.

Såg vad du skrev om att du var gravid och skulle skriva det. Det kan du göra, men försök inte sabba ett CV och ansökan med flit. Känner folk som har gjort det. Om arbetsförmedlingen/a-kassan gör stickprov på dig och kollar dina ansökningar och upptäcker att du "fulat" i den med flit kan de dra in akassan helt för dig.

Bara ett tips- har många gamla kollegor som gjort så om de inte velat söka en reportertjänst i Sölvesborg eller Kiruna som de blivit tillsagda att söka. Stickprov på dem och vips så har de nekats akassa. Så ha det i åtanke bara, i all välmening!