• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • MissMf
    claire skrev 2013-11-28 10:59:00 följande:

Hej alla. 

Verkar som att många har fått lyssna på sina små, såå jag längtar till vårt ultraljud om exakt en vecka idag. 
    På måndag är det inskrivning. Ska också bli spännande.

Jag är fortfarande ganska orolig för missfall. Är risken mindre nu i v.11 eller är det liksom lika hög risk tills man passerat v.12? Jaja. Det är väl bara att låta tiden gå antar jag. Jag tycker att de senaste veckorna faktiskt gått väldigt snabbt. Haft mycket att göra. 

Någon mer än jag som tycker att sea-banden är grymma??

Amaian83: Nej, här i Sverige får man inte gå på UL förrän v.18, och lyssnar gör man inte innan det (väl???).
    Lite sent kan jag tycka. Jag känner att är det något fel, eller där ligger ett dött foster, så vill jag ju veta det NU och inte vänta tills v.18??

I vissa landsting får man göra ul/ kub i v.12. Bl.a. Här i Östergötland. Om exakt en vecka för min del :p
  • Sickan12
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:
    Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning... Stort lycka till och jag håller tummarna för er!! Kram*

Fy :( Om jag var du skulle jag åka till närmsta gynakut och få en koll. Det gjorde jag, tycker inte man ska acceptera att "vänta och se" (om du inte själv vill det såklart). Kram på dig!
  • Zwoom
    H83 skrev 2013-11-28 11:12:26 följande:
    Vecka 11 inleds med tre dagars färska blödningar och molvärk så det är förmodligen missfall på gång.. Ringer BM och hon avskriver inskrivningen jag skulle på imorgon och tycker vi ska vänta och se vad som händer. Är knäck och så himla ledsen!! Nu är det bara att vänta och se om det kommer en rejält blödning...

Stort lycka till och jag håller tummarna för er!! Kram*

Åk in och kolla om du kan och sen tycker jag faktist dt är dåligt av din BM att avskriva dig faktist.
    Blödning betyder inte alltid mf...
    Håller tummarna för dig
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom

Har många av er angelsounds doppler?

• Rebecca 551
    Zwoom skrev 2013-11-28 13:02:31 följande:
    Har många av er angelsounds doppler?

Har ingen, men läste någonstans att det inte var bra att använda den för mycket då det kunde skada bebisen? Vet inte om det stämmer dock. 
  • Zwoom
    Rebecca 551 skrev 2013-11-28 13:05:19 följande:

Har ingen, men läste någonstans att det inte var bra att använda den för mycket då det kunde skada bebisen? Vet inte om det stämmer dock. 
    Alla säjer så olika...Jag har ingen och min BM avrådde bestämt alla att absolut inte använda sånna.

• Rebecca 551
    Zwoom skrev 2013-11-28 13:11:31 följande:
    Alla säjer så olika...Jag har ingen och min BM avrådde bestämt alla att absolut inte använda sånna.

Då skulle jag köra det säkra före det osäkra.
  • strumpan123

jag har en angelsound men jag kan inte höra med den..kan bero på min övervikt men ja...har låtit den ligga i en vecka då jag använde den några ggr på kort tid...vill inte använda den för mkt då det är osäkert om den skadar.
    Min bm sa att den kan skada bebisens hörsel

• H83

Tack för era råd! Jag ringde 1177 som kopplade mig till kk-mottagningen och de tyckte jag skulle komma in för ett ul så idag kl 15.20 får vi se hur det ligger till..

• Amalian83
    H83 skrev 2013-11-28 13:29:56 följande:

Tack för era råd! Jag ringde 1177 som kopplade mig till kk-mottagningen och de tyckte jag skulle komma in för ett ul så idag kl 15.20 får vi se hur det ligger till..

Bra! Massa lycka till !!