• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • hundtok
    claire skrev 2013-11-30 00:35:36 följande:

Jag har också katt men trodde inte att det vsr någon fara om man haft katt sedan länge och redan är "van" eller vad man ska säga. Det är vad jac hört, och jag tömmer låda flera gånger i veckan här hemma. Vad är det slm ska vara så farligt egentligen?

Många utekatter har toxoplasma i avföringen som är farligt för gravida (för fostret) och därför är rekommendationen att inte städa kattlådan när man är gravid.
  • jamka

På torsdag ska jag på KUB ultraljudet.

Men usch, igår kväll var det lite brun flytning när jag torkade mig. Så började mitt förra missfall för två år sedan.
    Står jag ut att vänta tills på torsdag? Gravidsymptom kvarstår men det är jobbiga dagar framför mig.

• smålandsjänta

Idag går jag in i vecka 12! Sju dagar kvar sen kan man kanske bli lugn:) har haft mycket blödnigar så trodde aldrig det skulle gå såhär långt!

• smålandsjänta
    jamka skrev 2013-11-30 07:41:00 följande:

Men usch, igår kväll var det lite brun flytning när jag torkade mig. Så började mitt förra missfall för två år sedan.
    Står jag ut att vänta tills på torsdag? Gravidsymptom kvarstår men det är jobbiga dagar framför mig.

Vad jobbigt, förstår att du är nervös! hur mycket var det? Jag hade blödningar varje dag tom in i halva vecka nio ( både klarröda, bruna, ljusrosa, aprikosfärgade och i olika

Konsistens) och min BM sa att så länge man inte fick blödningar i samband med att det gjorde ont eller i samma mängd som en mens kunde man vara lugn. Jag har slutat blöda men får fortfarande ljusrosa flytningar när jag gör nr 2. Hoppas och har börjat tro att det går bra nu, går in i v 12 idag :) Vilken vecka är du i? Hon sa nämligen också att man kunde småblöda kring dagarna man skulle fått sin mens om man inte var gravid.
  • jamka
    smålandsjänta skrev 2013-11-30 07:56:48 följande:
    Vad jobbigt, förstår att du är nervös! hur mycket var det? Jag hade blödningar varje dag tom in i halva vecka nio ( både klarröda, bruna, ljusrosa, aprikosfärgade och i olika
    Konsistens) och min BM sa att så länge man inte fick blödningar i samband med att det gjorde ont eller i samma mängd som en mens kunde man vara lugn. Jag har slutat blöda men får fortfarande ljusrosa flytningar när jag gör nr 2. Hoppas och har börjat tro att det går bra nu, går in i v 12 idag :) Vilken vecka är du i? Hon sa nämligen också att man kunde småblöda kring dagarna man skulle fått sin mens om man inte var gravid.
    Jag är i v. 11+4, trodde at jag kunde vara lugn nu. Det var bara litet brunt slem på pappret. Blir det mer så ska jag åka in kanske imorgon. Orkar inte vänta tills torsdagens KUB UL.
  • smålandsjänta
    jamka skrev 2013-11-30 08:03:58 följande:
    Jag är i v. 11+4, trodde at jag kunde vara lugn nu. Det var bara litet brunt slem på pappret. Blir det mer så ska jag åka in kanske imorgon. Orkar inte vänta tills torsdagens KUB UL.
    Förstår det. Bara för att jag skrev detta fick jag en ljusrosa flytning .... Faaan! Hoppas det inte blir mer, då får jag med åka in.
  • Tizi

Jag hade åkt in och kollat direkt. Finns ingen anledning att behöva gå och oroa sig när man kan få hjälp att veta hur det står till!! Jag hade massa blödningar i förra graviditeten och åkte in samma dag varje gång då jag INTE ville oroa ihjäl mig. Det var jobbigt som det var..

jamka skrev 2013-11-30 08:03:58 följande:

• Zwoom
    jamka skrev 2013-11-30 07:41:00 följande:

Att symtomen är kvar är ju iaf pos men jag skulle iaf åkt in och kollat de bruna flytningarna
    My family makes me the happiest mom / wife
  • jamka
    Zwoom skrev 2013-11-30 14:41:53 följande:

Att symtomen är kvar är ju iaf pos men jag skulle iaf åkt in och kollat de bruna flytningarna
    Men det är just det att när jag fick några bruna flytningar 2011 så åkte jag in och kollade och dumma läkaren ingav mig bara hopp med orden att hjärtat slår men att embryot är 3 veckor för litet. Sedan fick jag gå i 5 dagar och blöda lite tills det kom den stora blödningen och smärta. Samtidigt hade jag alla gravidsymptom alla de dagarna.

Nu var det bara en liten brun flytning och jag kan tänka mig att jag skulle få samma svar som 2011. I så fall föredrar jag att vänta tills KUB UL på torsdag, desto mer att jag inte längre blöder och inte har några flytningar idag. Håll tummarna för mig.
  • Zwoom
    jamka skrev 2013-11-30 15:38:24 följande:
    Men det är just det att när jag fick några bruna flytningar 2011 så åkte jag in och kollade och dumma läkaren ingav mig bara hopp med orden att hjärtat slår men att embryot är 3 veckor för litet. Sedan fick jag gå i 5 dagar och blöda lite tills det kom den stora blödningen och smärta. Samtidigt hade jag alla gravidsymptom alla de dagarna.

Nu var det bara en liten brun flytning och jag kan tänka mig att jag skulle få samma svar som 2011. I så fall föredrar jag att vänta tills KUB UL på torsdag, desto mer att jag inte längre blöder och inte har några flytningar idag. Håll tummarna för mig.

Håller verkligen tummarna för dig...
    Det är inte så att du har sköra slemhinnor bara elelr haft sex nyligen som kan ha orsakat det där?
    My family makes me the happiest mom / wife