• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi

Jag väger mig ofta o håller koll på vikten. Första vikten var 1okt. Vägde mig idag. Har gått upp 2.2kg. Har dock gått ner 0.3kg sen förra veckan. Jag äter konstant o hela tiden. Äter allt! =) Innan graviditeten åt jag enl LCHF. Det gör jag inte nu. Ändå går jag sakta upp...........

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Hallonmjölk
    Idag vecka 13 (12+0) 
    195 dagar kvar :) under 200 dagar iaf hehe alltid nåt.
    Känns om om tiden går så fruktansvärt segt.

Får väldigt ont i ryggen efter en hel dag på jobbet. Det är ju tunga lyft och framför allt går vi otroligt mycket på jobbet så bm trodde jag höll på att känna av foglossning.

På torsdag var de läkarrond och då skulle bm prata om mig. Fick ju mitt första barn för tidigt och dom andra 2 höll på att komma för tidigt. Har dessutom sen gjort en operation för att jag har haft cellförändringar. Är orolig för att min livmodershals blivit mer svag.
    Hon sa nåt om att i vissa fall så kan man operera in ett nät som stärker livmodershalsen. Så vi får se vad läkaren säger.
  • EQ85
    Hallonmjölk skrev 2013-12-04 07:35:23 följande:
    Idag vecka 13 (12+0) 
    195 dagar kvar :) under 200 dagar iaf hehe alltid nåt.
    Känns om om tiden går så fruktansvärt segt.

Får väldigt ont i ryggen efter en hel dag på jobbet. Det är ju tunga lyft och framför allt går vi otroligt mycket på jobbet så bm trodde jag höll på att känna av foglossning.

På torsdag var de läkarrond och då skulle bm prata om mig. Fick ju mitt första barn för tidigt och dom andra 2 höll på att komma för tidigt. Har dessutom sen gjort en operation för att jag har haft cellförändringar. Är orolig för att min livmodershals blivit mer svag.
    Hon sa nåt om att i vissa fall så kan man operera in ett nät som stärker livmodershalsen. Så vi får se vad läkaren säger.
    finns väl ett sätt till har jag för mig, att man fädter ett typ gummiband runt om livmoderhalsen. sett på dokumentärer, cerklage heter det tror jag
  • Hallonmjölk
    EQ85 skrev 2013-12-04 14:59:51 följande:
    finns väl ett sätt till har jag för mig, att man fädter ett typ gummiband runt om livmoderhalsen. sett på dokumentärer, cerklage heter det tror jag
    Ja nåt sånt. Känns nästan som att jag vill att dom gör nåt. Kommer att gå och oroa jättemycket annars
  • Marieulrika1

Kan någon lugna mig? Var på KUB i 12+1 och allt såg perfekt ut, är nu i vecka 13+2 och oroar mig för att fortfarande kunna få missfall. Hur mycket har risken för missfall minskat med om man har gått över vecka 12 och sett hjärtat slå?

• bonden
    Marieulrika1 skrev 2013-12-04 22:16:52 följande:
    Kan någon lugna mig? Var på KUB i 12+1 och allt såg perfekt ut, är nu i vecka 13+2 och oroar mig för att fortfarande kunna få missfall. Hur mycket har risken för missfall minskat med om man har gått över vecka 12 och sett hjärtat slå?

Mycket! Oerhört mycket. Skulle säga att risken för dig nu är mycket liten.
  • zaybia

Av de graviditeter som blir missfall inträffar 90 procent innan vecka tolv så risken att du får missfall har minskat drastiskt :)

• Marieulrika1
    bonden skrev 2013-12-04 22:30:03 följande:

Mycket! Oerhört mycket. Skulle säga att risken för dig nu är mycket liten.
    Tack :) Så nojjig! Har nog gått in i spökvexkorna för mår som vanligt!
  • Tizi

Inskrivning idag i v14. Har inga symtom kvar förutom lite trötthet så det ska bli skönt att prata av sig och hoppas att bm kan ge mig någon form av livstecken från magen..

Har nån annan tappat symtom?

• MissSE

Jag har inskrivning i morgon v 13+5, tycker också det ska bli skönt att prata av sig :) Jag har väldigt lite symptom kvar också, förutom en otrolig trötthet och lite illamående ibland direkt när jag vaknar. Hoppas det går bra på inskrivningen idag!