• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Rebecca 551
    claire skrev 2013-12-03 13:59:43 följande:
    Var på inskrivning igår. Fy vilken ångest kag fkck för min vikt. Har gått upp rebält på senaste tiden. Ändå tyckte bm inte att jag behövde oroa mig. Hur som helst, alla värden var strålande iallafall. Känns skönt. Sen det här med om det syns eller ej... min mage har definitivt svullnat, det har den. Men jag har lite hull även utan att vara gravid så tror inte att det syns så mycket.. Illamåendet har släppt nu vilket är SÅÅ skönt. Bara när jag inte ätit på länge kan jag känna av hungerillamående. V.11+2 idag, och UL om 2 dagar. Såå kul! Förresten: jag dricker Laxa-tea varje kväll nu. Hjälper jättebra mot mitt lilla problem som jag hade innan! Tips om ni har samma problem:)

Vad är laxa-tea bra mot? Trög mage?
  • claire

Rebecca 551: Ja precis. Innan jag började med det kom det blod när jag gjorde nr2. Nu funkar jag helt som vanligt:)

• CeciliaJL
    Rebecca 551 skrev 2013-12-03 13:50:31 följande:

Jag har också gått upp 4-5 kg.... Förra gången gick jag upp 20 kg totalt och nu tror jag att jag nästan kommer att gå upp mer då jag måste småäta hela tiden för att hålla illamåendet i chack. Dessutom är jag mer hungrig nu.,
    Skönt att inte vara ensam :) Jag gick upp 22 kg med pojkarna (tvillingar) men kommer nog hamna på liknande nu fast det är en i magen :D Jag äter ofta för att försöka ta bort illamåendet, även om jag nu för tiden äter mandariner. Så det hade ju kunnat vara värre :D
  • Principessa85

Jag har hittills gått upp 1,4 kg (v.13). Vet att jag hade gått upp mycket mera med dottern i samma vecka (4-5 kg) och oroade mig enormt vad vågen skulle sluta på?! Dock blev det "bara" +15,5 kg och det ramlade av rätt fort. Så ni som är oroliga över att ni redan har gått upp några kilon - det behöver inte betyda att ni kommer att gå upp jättemycket. Glad

Flicka 130106 & BF 140615
  • Principessa85

Förresten någon här som inte har berättat för jobbet än? Jag har nämligen inte gjort det... nytt jobb och fick reda på under introduktionen att jag var gravid (oplanerat). Ska på Kub på tosdag och om allt ser bra ut, funderar jag på att prata med chefen på fredag. Tycker det känns lite jobbigt, men måste ju i vilket fall som helst berätta tids nog...

Flicka 130106 & BF 140615
  • Amalian83

Jag gick upp ett par kg bara av att plussa kändes det som. Sedan har jag stått ganska still ett tag. När jag kollade igår hade jag spräckt 70 gränsen. Jag plussade på 66, men kan i och för sig redan då ha gått upp något från normalvikten. Jag tänker iallafall att jag gått upp 3 kg hittills. Jag är i vecka 14. Jag har systrar som landat på ca 20 men en landade på 46 kg. Det är jag orolig för...

Idag plussade min bästa kompis. Så roligt!!

• GrabbarnaOchJag

jag har stått still i vikt.. vilket känns lite skumt med tanke på att jag äter så lite! Men jag oroar mig inte.. 

Första graviditeten gick jag upp 10 kg och ner 14 direkt efter.. andra vägde jag typ 3 kg mindre när jag var höggravid än vad jag gjorde när jag BLEV gravid.. (gick alltså NER 12 kg under graviditeten) så jag tänker inte så mycket på vikten eftersom att jag har rätt så bra erfarenheter av det :) 

• claire
    Principessa85 skrev 2013-12-03 15:27:12 följande:
    Förresten någon här som inte har berättat för jobbet än? Jag har nämligen inte gjort det... nytt jobb och fick reda på under introduktionen att jag var gravid (oplanerat). Ska på Kub på tosdag och om allt ser bra ut, funderar jag på att prata med chefen på fredag. Tycker det känns lite jobbigt, men måste ju i vilket fall som helst berätta tids nog...Flicka 130106 & BF 140615

Jag har inte berättat på jobbet. Känner också lite ångest inför det eftersom jag inte jobbat där så länge och trivs så bra. Men- detta är viktigare och jag litar på att det löser sig på något sätt. Fick reda på idag att min syster också är gravid! Sååå mysigt!!
  • hundtok

Förra graviditeten gick jag upp 17 kg och hade gått ner allt plus ett par kilo till 3 veckor efter förlossningen.

Är nu i vecka 14 och har gått ner 1,5 kg hittills.

Jag har inte berättat på jobbet ännu då jag aldrig är där (studerar med lön) men jag kommer nog att avslöja det på julbordet senare i veckan då det är omöjligt att dölja magen.