• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2013-12-08 13:12:22 följande:
    Började vecka 15 med att vakna kl 5, äta frukost i sängen, somna om 6.30 och vakna igen 11.30. Gött!!

Idag ska jag promenera i snön. Sedan blir det film och slappa. Helt utan dåligt samvete. Ganska fint att vara gravid :)

Enjoy your Sunday girls!

Det lät inte fy skam! =) Går in i v 15+0 idag. Fick sovmorgon, sonen väckte mig strax efter 8. Torr natt blöja o mkt kiss i pottan. Sen åt vi frukost i vardagsrummet med två tända ljus. Häftigt o se andra ljuset tändas! =) Tittade på djur på tvn!=) Mysigt för mig som jobbar varannan helg! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Hallonmjölk

Kände lite bebissprattel! Helt säker. Vecka 13 e jag i så tidigt men kände mitt andra barn väldigt tidigt också!

• DevilsDaughter

hallonmjölk: Va mysigt!! Jag kände i v 13+0 med sonen, nu är jag i v 12+5 och väntar ivrigt!! Detta är fjärde barnet så det borde inte dröja länge innan jag känner nåt, har dessutom moderkakan i bakvägg..

• DevilsDaughter

sessan: Genom ultraljudet... kub finns inte ens i vår kommun, hur gammal man än är.. Så vi gjorde privat..

principessa: Vad är nub-theory för nåt? 

Zwoom: Han mätte vinkeln på könsknölen (det outvecklade könet), och kollade vinkeln på det mot "rumpnvinkeln" (nu formulerade jag det säkert fel). Om det är i den ena vinkeln så är det flicka och i en annan vinkel pojke, och det stämmer i 95% av fallen enligt en studie som är gjord på bara hans egna undersökningar. Han verkade ganska säker på sin sak då han sa att vi antagligen kommer att få en flicka direkt när han fick upp bilden, innan han ens mätt något.. Dock har vi ju såklart i bakhuvudet att det inte är 100%.. Vi kommer kanske kolla längre fram för att vet säkert..

• Principessa85
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 21:12:09 följande:
    sessan: Genom ultraljudet... kub finns inte ens i vår kommun, hur gammal man än är.. Så vi gjorde privat..

principessa: Vad är nub-theory för nåt? 

Zwoom: Han mätte vinkeln på könsknölen (det outvecklade könet), och kollade vinkeln på det mot "rumpnvinkeln" (nu formulerade jag det säkert fel). Om det är i den ena vinkeln så är det flicka och i en annan vinkel pojke, och det stämmer i 95% av fallen enligt en studie som är gjord på bara hans egna undersökningar. Han verkade ganska säker på sin sak då han sa att vi antagligen kommer att få en flicka direkt när han fick upp bilden, innan han ens mätt något.. Dock har vi ju såklart i bakhuvudet att det inte är 100%.. Vi kommer kanske kolla längre fram för att vet säkert..

The nub theory är exakt det du beskrev till Zoom. ;) Är väl insatt i det och la upp bilder på ett amerikansk forum när jag väntade dottern (v. 12) och ALLA gissade flicka. Fick den bekräftat på rul att det var en tös... kollade nubben på denna i torsdags och känner rätt övertygad om att det är en flicka även denna gång. Vi får se om det stämmer på rul i januari. ;) vilken klinik och läkare gjorde kub?
    Flicka 130106 & BF 140615
  • Principessa85
    DevilsDaughter skrev 2013-12-08 22:20:46 följande:
    Jaha, aaa men då är de ju det, kul att ha ett namn på teorin:) Jag gjorde KUB i linköping av Anders Selbing..

Åh han är ju könsul experten nummer 1 i Sverige! ;) Om det är han, kan ni nog vara rätt säkra. Hört att han är grym på att fastställa kön tidigt. :p
    Flicka 130106 & BF 140615
  • Zwoom

Vågar ni gissa på min bebbe dåda om det syns vad det kan vara för kön enl NUB teorin?
    Översta bilden visar just nub teorin de andra 4 är min plutt
    My family makes me the happiest mom / wife
  • smålandsjänta

Började just blöda. Ganska mycket. Så toalettstolen blev nerblodad. Ringde gynmottagningen men de hade inga akuttider sa hon , eftersom jag ändå har ultraljud på onsdag. Jaha? Ska jag gå såhär till onsdag då? Är helt förstörd här, gråter och vet inte vad jag ska göra. Fan med. Fan fan fan med.

• Amalian83
    smålandsjänta skrev 2013-12-09 11:02:56 följande:

Började just blöda. Ganska mycket. Så toalettstolen blev nerblodad. Ringde gynmottagningen men de hade inga akuttider sa hon , eftersom jag ändå har ultraljud på onsdag. Jaha? Ska jag gå såhär till onsdag då? Är helt förstörd här, gråter och vet inte vad jag ska göra. Fan med. Fan fan fan med.

Antar att det är mer än du haft tidigare i grav eftersom du är så orolig?

Har du ont?

Finns det inget annat ställe du kan kontakta för en akuttid? Privat? Vårdcentralen? Läkare kan ju också göra ultraljud eller åtminstone lyssna på hjärtslag.