• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta

Går in i vecka 13 idag!!!! Guuuuud så skönt :) en oro som äntligen släpper nu. UL den 11 December och då får vi se lille pluttis! Åh vad härligt :) längtar ännu mer efter att ni andra berättat hur härligt det är!

• Sickan12

F*n vad jag oroar mig nu! Plötsligt är det ömma i brösten som bortblåst, precis som det blev vid mitt tidigare missfall :(. Har ju inte haft någon blödning, men blir ändå galen av oro. Funderar nästan på att åka till gyn och "överdriva" för att få se om hen lever... Fräckt att göra så, jag vet, men åhh :(. Är i vecka 14+5. Kan ju vara normalt att symtom försvinner, eller inte...

• Frozen

Sickan, mina bröst kan ena dagen kännas tunga, svullna och klia till att nästa dag känns "slappa" och inte det minsta svullna. Och det är nu du närmar dig spökveckorna när alla symtom minskar vilket är helt naturligt. Men jag förstår din oro helt, i min förra graviditet hade jag ett illamående som försvann som i ett trollslag över en natt. Det kom tillbaka efter 2 dagar och allt var normalt, sen försvann det mer successivt. 

• Tizi

Jag har heller inga symtom kvar. Inget illamående eller ömma bröst som innan. Berättade det för min bm på inskrivningen i torsdags v14 och då fick jag lyssna på bebisens hjärta så det var skönt! Allt är säkert bra ska du se!! Det är väl spökveckorna nu innan rul!

Sickan12 skrev 2013-12-07 15:04:50 följande:
    F*n vad jag oroar mig nu! Plötsligt är det ömma i brösten som bortblåst, precis som det blev vid mitt tidigare missfall :(. Har ju inte haft någon blödning, men blir ändå galen av oro. Funderar nästan på att åka till gyn och "överdriva" för att få se om hen lever... Fräckt att göra så, jag vet, men åhh :(. Är i vecka 14+5. Kan ju vara normalt att symtom försvinner, eller inte...

• Sickan12
    Tizi skrev 2013-12-07 15:30:50 följande:
    Jag har heller inga symtom kvar. Inget illamående eller ömma bröst som innan. Berättade det för min bm på inskrivningen i torsdags v14 och då fick jag lyssna på bebisens hjärta så det var skönt! Allt är säkert bra ska du se!! Det är väl spökveckorna nu innan rul!

Tack! Ska försöka lugna mig. Ska till bm om 2 veckor. Får lita på att allt är okej så länge jag inte blöder!
  • Sickan12
    Frozen skrev 2013-12-07 15:28:12 följande:
    Sickan, mina bröst kan ena dagen kännas tunga, svullna och klia till att nästa dag känns "slappa" och inte det minsta svullna. Och det är nu du närmar dig spökveckorna när alla symtom minskar vilket är helt naturligt. Men jag förstår din oro helt, i min förra graviditet hade jag ett illamående som försvann som i ett trollslag över en natt. Det kom tillbaka efter 2 dagar och allt var normalt, sen försvann det mer successivt. 

Tack för svaret! Ska försöka lugna mig :)
  • Amalian83

Sickan: Det enda du kan göra är att försöka sluta oroa dig. Risken för missfall efter vecka 12 är så väldigt liten. Tänk på att bebisen mår bäst av att du är lugn och att försöka vara lugn är det enda du kan göra. Resten sköter kroppen. Enklare sagt än gjort, jag vet, men det är iallafall mitt mantra.

• Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-12-07 18:32:52 följande:
    Sickan: Det enda du kan göra är att försöka sluta oroa dig. Risken för missfall efter vecka 12 är så väldigt liten. Tänk på att bebisen mår bäst av att du är lugn och att försöka vara lugn är det enda du kan göra. Resten sköter kroppen. Enklare sagt än gjort, jag vet, men det är iallafall mitt mantra.

Jo jag vet. Tänker nog mer på MA.
  • bonden
    Sickan12 skrev 2013-12-07 18:42:34 följande:
    Jo jag vet. Tänker nog mer på MA.

Vad står MA för?
  • Sickan12
    bonden skrev 2013-12-07 18:52:56 följande:
    Vad står MA för?

Missed abortion. Att fostret dör men att kroppen inte "märker" något (förr eller senare märks det naturligtvis).