• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Miram
    smålandsjänta skrev 2013-12-09 14:23:36 följande:
    Ja det känns så skönt! Trodde verkligen det var kört efter en så pass kraftig blödning :O
    Åh, vad bra! Min mamma hade en sån kraftig blödning när hon väntade mig. Det kom när hon satt på bussen och hon blödde ner hela sätet! Men jag var kvar och levde och allt gick bra :) Även där kunde de inte komma fram till orsaken.
  • bonden
    smålandsjänta skrev 2013-12-09 13:49:47 följande:
    Den lever!!!!! Åh. Det trodde jag ALDRIG. Läkaren visste inte varför det börjat blöda, kanske för att kanten av livmodern hade börjat blöda. Allt såg iallafall normalt ut :) hjärtat tickade fint!

Åh va skönt att höra! En kompis hade så vid ett par tillfällen men sedan fortsatte graviditeten normalt och för ett år sedan föddes deras tjej. Hon blev ordinerad att ta det lugnt dock så det lilla blödande "såret" fick läka i lugn och ro.
  • Sickan12
    Den lever!!!!! Åh. Det trodde jag ALDRIG. Läkaren visste inte varför det börjat blöda, kanske för att kanten av livmodern hade börjat blöda. Allt såg iallafall normalt ut :) hjärtat tickade fint!

Åh vad härligt! Vi fick också komma på ett akut UL idag och se en levande bebis :) Kändes skönt att min oro blev tagen på allvar.
  • Zwoom

Underbart...
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Amalian83

Är det någon mer av er förstagångsgravida som märker ett ökat behov av "nesting"? Alltså ett behov av att bygga och ta hand om boet.

Jag reser mycket i mitt jobb och har aldrig lidit mer av det än att det är jobbigt att gå upp tidigt på morgonen och jag blir irriterad på försenade flyg. Men nu är jag helt extremt anti att resa hemifrån. Vill inte vara borta från sambon. Vill vara hemma, dricka te och slappa. Gå på bio, hålla handen, mysa. Gå tidigt från jobbet. Kolla på julpynt i butikerna.

Vilken omställning :)

• Cakes

Hihi, ja lite! Fast för min del är det mer att jag känner ett starkt behov av att städa ur garderober, förråd och sånt. Känns som jag vill göra plats för bebisen på något sätt :)

• Marieulrika1

Jag känner mig "onormal" då jag inte alla har en enorm längtan efter att bli mamma eller känner av moderskänslorna alla. Kan kanske bero på att jag under hela min graviditet (vecka 15 nu) har känt mig så extremt ogravid...

• DevilsDaughter

marieulrika: Det är jättevanligt att känna så! Både med första barnet och med resten.. Jag kände så under hela graviditeten med första.. Först när dottern kom ut så fattade jag på riktigt att det faktiskt varit en bebis i mig. Jag tyckte att graviditeten kändes så overklig, visst man köpte ju bebiskläder innan bebisen kom osv, men att det faktiskt skulle rymma en bebis i dem hade jag nog aldrig riktigt tänkt..
    Först nu med fjärde barnet så känner jag att jag längtar efter bebisen något otroligt! Nu har jag gjort det många gånger och moderskänslorna satte igång tidigt denna gången.. Med de andra tre barnen har jag inte känt såhär under graviditeten utan först när de kommit ut.. Det är HELT normalt och inget du beöver oroa dig för!

• Gia

Hoppar in här, hände inte mycket i den tråd jag skrev innan tycker jag. Beräknad 7/6 så är nu i v14+2 Första barnet för mig och min sambo. :)

• rosii
    Gia skrev 2013-12-10 20:10:28 följande:
    Hoppar in här, hände inte mycket i den tråd jag skrev innan tycker jag. Beräknad 7/6 så är nu i v14+2 Första barnet för mig och min sambo. :)

Kul, välkommen! Jag är beräknad 6/6 :)