• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    Miram skrev 2013-12-12 11:13:52 följande:
    Jag, med! Jättehungrig och älskar också apelsiner! Nästa vecka ska vi på UL och då tror jagvi får veta om det är en liten kille eller tjej som gömmer sig där inne! Hur är det med er alla? Vill ni veta i förväg?

Vi tar inte reda på det, tycker det är oviktigt att veta :).
  • Gia

Jag ska absolut ta reda på vad det är. Magkänslan säger att det är en kille menat vet inte. Har inte rul förrens 8/1 så ett tag kvar i ovisshet.

• rosii

Jag tror vi väntar en pojke :) vi ska ta reda på kön bara för att det blir lättare åt lillan att förklara om det är en han eller hon, tror det blir lättare att förstå då också :) sen hade det underlättat för jag hade velat tapetsera i barnkammaren.

• Amalian83

Jag tror det är en pojke, men det spelar ju såklart ingen roll. Vi kommer nog kolla kön ändå, mest för att göra det lite mer verkligt. Men visst är det märkligt att man har det behovet.

Jag har känt lite rörelser tidigare, men inte de senaste dagarna. Slås av lite oro då och då men jag tror det hör till graviditeten (och livet som förälder). Jag längtar mer och mer till UL 10 januari. Känns som en evighet även om det faktiskt bara är en månad kvar.

• zaybia

Vi ska ta reda på vad det är om det går, mest för att det blir lättare med vilka saker som ska köpas. Vi får så gott som bara pojkar i vår släkt så det skulle inte förvåna mig om detta är en pojk :) men vad det blir spelar såklart inte någon roll fast det hade varit kul med en tös då jag redan har en bonusson :)

• LokesMammi

Jag är fortfarande i valet o kvalet att kolla kön. Kollade inte med sonen, vill nästan nu veta hur det känns att veta! =) hehe. Är så nyfiken på vem det är. Svärföräldrarna har 5barnbarn som är killar! Min bror fick en son iår. Dags för en tjej nu! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • EMTP
    Miram skrev 2013-12-12 11:13:52 följande:
    Jag, med! Jättehungrig och älskar också apelsiner!

Nästa vecka ska vi på UL och då tror jagvi får veta om det är en liten kille eller tjej som gömmer sig där inne! Hur är det med er alla? Vill ni veta i förväg?
    Oj, får ni redan UL fast du har BF 1 juni? Vi har BF 28 maj, men har inte UL förrän 2 januari.

Vi kommer också ta reda på kön. Jag tror olika varje dag nästan. :D Har två pojkar sedan tidigare och ibland är ju dundersäker på att det är en töa den här gången, och trettio minuter senare är jag lika säker på att det är en tredje grabb.

Men spännande att få höra vad ni väntar för sort, speciellt som vi är sugna på samma saker. :)
  • Tizi

Jag har en av varje redan så jag tror att jag därför inte är lika nyfiken på om det är en tjej eller kille denna gången. Denna graviditet är mest lik den med sonen och hela familjen tror det blir en pojke nu! Vi kollar nog inte könet innan denna gång men ska kika noga på rul om jag kan gissa :)

• Miram
    EMTP skrev 2013-12-12 22:39:32 följande:
    Oj, får ni redan UL fast du har BF 1 juni? Vi har BF 28 maj, men har inte UL förrän 2 januari.

Vi kommer också ta reda på kön. Jag tror olika varje dag nästan. :D Har två pojkar sedan tidigare och ibland är ju dundersäker på att det är en töa den här gången, och trettio minuter senare är jag lika säker på att det är en tredje grabb.

Men spännande att få höra vad ni väntar för sort, speciellt som vi är sugna på samma saker. :)
    Ja, jag bor utomlands och här är det vanligt att man går privat till gynekolog (inte till barnmorska) och ofta gör man många fler ultraljud än i Sverige. Med första graviditeten gjorde jag minst sju stycken om man räknar med KUB. Med denna har jag hittills bara gjort två (VUL i v 9 och KUB i v13). Så nästa blir i vecka 17 som är en extrakoll som min gynekolog brukar göra och därefter blir det motsvarande RUL i vecka 22 skulle jag tro. 

Jag drömde häromnatten att det var en till liten tjej, men magkänslan velar Drömmer Hoppas lite att det är en kille eftersom vi nästan bara är tjejer i släkten. Jag skulle också vilja veta för att kunna bestämma namn (här måste man ha det klart för sig vid födseln) och kunna förbereda vår dotter på om det blir en lillasyster eller lillebror. Jag tror det blir mer verkligt för henne då.