• Frozen

Bf Juni 2014

Säger samma sak här, med första var han med de flesta gånger i början men inte så mycket på slutet och jag tror jag kommer gå själv alla gånger den här gången förutom UL, men det görs ändå på ett helt annat ställe än där BM håller till. Och vul nästa vecka är han självklart med på

• Frozen

Grattis och välkommen hit MamaAnni!

Marieulrika1 skrev 2013-10-10 19:22:18 följande:
    Någon mer från stockholm?
    Jag bor i Stockholm, Kungsholmen, var bor du? 

Fler Stockholmare här kanske?

• Frozen
    EQ85 skrev 2013-10-10 19:45:05 följande:
    Ååååh jäkla telefon.
    Jasså du också? Jag har knappt mått illa.med minq barn.

O.t.
    Min 2 åring VÄGRAR somna. Ngn som har eller haft samma.pproblem?
    Kommit för 2v sedan o blir bara värre.. Hon tramsar gnäller skriker.
    Vill kramas o pussas men tramsar i nästa sekund. Jqg nattar henne frpn 18.45-21.... Jag vill bara gråta. Varför somnar hon inte?
    Jo, jag känner igen det där, vi drog ner på dagvilan och nattningen blev mycket smidigare. Tror det kan gå i perioder också som har med utvecklingen att göra och då kan man inte göra så mycket. I vårt fall har det gått över ganska snabbt varje gång det krånglats, och ofta nu är det i samband med att hon sovit för mycket på dan. 
  • Frozen
    rosii skrev 2013-10-10 20:42:01 följande:
    Ingen som vet vad som krävs för vul??
    Det är nog olika beroende på var du bor, vi har gjort IVF och därför gör man vul. Annars så kan extrem oro, blödningar eller smärta vara orsak till att få vul. Men oftast behöver man en legitim anledning tyvärr. Du kan ju förstås vända dig till en privat gyn, och det är inte alltid det behöver kosta mer än ett vanligt läkarbesök då. 
  • Frozen
    Marieulrika1 skrev 2013-10-10 22:43:22 följande:
    Jag tror jag drar mig ur denna tråd... Inte för att jag håller på att få MF utan för att det känns så hetsigt att läsa om symptom, avsaknad av symptom osv. Det här med forum är inte min grej men önskar er all lycka till!
    Du kanske vill titta tillbaka när vi kommit lite längre i graviditeten och orosmomenten inte finns kvar i samma utsträckning som innan v12 Lycka till med graviditeten annars, och välkommen tillbaka när du vill Glad
  • Frozen

Vi kollade könet på första och kommer nog göra det nu med, vi är bara så nyfikna helt enkelt  

Jag har verkligen börjat må mer och mer illa, inte så att jag kräks men som att gå runt riktigt bakfull hela tiden typ. Idag har jag vart ute mycket och det har känts bättre men så fort jag satte mig i bilen kom det tillbaka, trots att det var jag själv som körde. Jag klarade dock att träffa min mamma idag utan att avslöja något, och det är inte lätt att må illa och dessutom försöka dölja det. På jobbet är det enklare då jag har kontorsjobb och inte springer runt och anstränger mig fysiskt. 

Cakes skrev 2013-10-11 20:17:09 följande:
    Hej, 

En fråga...

Om man är i början av v. 6 och tar ett gravtest på kvällen, då man kissat typ 1,5 timme tidigare. Kan detta vara anledningen till att stecket blev lite svagare än för några dagar sedan med morgonurinen? Så är det ju i början, at det är bättre med morgonurin... men spelar det någon roll i v. 6? Eller är det något som inte stämmer... har haft ont i magen idag så blir lite orolig.

Hoppas ni förstår min fråga, känner att formuleringen blev lite halvdan :) 
    Jag tror helt klart det beror på att du tog testet kvällstid och nyligen hade kissat. Jag fick ganska svaga test hela tiden fram till jag testade igen i slutet på v6, med morgonurin. 
  • Frozen
    strumpan123 skrev 2013-10-13 15:35:27 följande:
    i aftonbladet står det så
    Jag kan inte se nånstans att det står i tolfte veckan, kan de ha tagit bort det nu när det är så uppenbart fel, kanske tom aftonbladet rättar sina fel
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-13 15:55:04 följande:
    Vad är värst?

Att må illa och kan spy eller Att må illa men kan inte spy utan spyrorna känns långt upp i halsen hela tiden  

Jag hade gärna spytt om jag visste att det hjälpte Men det illamående jag har tror jag inte skulle försvinna bara för att jag spyr tyvärr. 
  • Frozen
    bonden skrev 2013-10-13 21:41:13 följande:

En till som går in i v. 7 imorgon. Och idag kom illamåendet lite mer ordentligt men klarade mig från att spy. Har Lergigan utskrivet och ska testa om jag blir lika illamående som sist. Blev helt däckad av alla kräkningar då.
    Någon som testat Lergigan comp tidigare?
    Jag testade det förra gången, har för mig att det tog udden av illamåendet men jag blev helt slut av att ta det så jag valde att må illa i stället. Gick som i ett töcken hela dagen och sen kände jag mig inte utvilade efter att ha sovit.  Men mår man så illa att man kräks kan det nog va värt det, men tror inte jag kommer att be om det den här gången. 
Svar på tråden Bf Juni 2014