• Frozen

Bf Juni 2014

Jag har haft en hel del huvudvärk på sistone, mitt blodtryck så jättefint ut senast jag kollade dock vid inskrivning så vet inte om det kan ha ändrats sen dess? 

Är det nån annan som befinner sig "spökveckorna" typ 15-20 eller vad som räknas dit? Jag har börjat känna viss oro nu, tycker inte magen växer så mycket, känns som den stått stilla ett tag, och även om jag känt rörelser ganska tidigt den här gången så är de ju så små och inte varje dag. Så då är det svårt att avgöra om de inte finns där längre eller om jag bara inte känner så tydligt. Förra graviditeten fick vi lyssna på hjärtat i v16, det var perfekt, för sen var det ju RUL en månad senare, nu har vi senast fått se den i v12. 
    Usch, trodde inte jag skulle vara så nojig den här gången är väl bara att bita ihop och hoppas att få känna mer snart...

• Frozen
    DevilsDaughter skrev 2013-12-19 15:50:33 följande:
    Har också konstant huvudvärk.. När jag vaknar på morgonen så är det borta, men under dagen blir det värre och värre..

Min syster som va gravid i v 10 gjorde VUL i måndags och fick reda på att graviditeten avstannat.. Så himla tråkigt.. :(
    Fy så hemskt för henne, och säkert jobbigt på ett sätt att syrran är gravid samtidigt som man själv fått mf. Även om hon säkerligen är glad för din skull är det nog lite extra tungt Jag hoppas de lyckas snart igen. 

Var hos BM idag och fick lyssna på hjärtat, väldigt skönt att höra faktiskt. Sen såg hon att jag hade ganska lågt blodtryck som troligen är orsaken till att jag känner sån yrsel. Men då är det iaf inte högt blodtryck som ger mig huvudvärk. Dåligt med järndepåer dock så hon tyckte att jag kunde börja äta järntabletter redan nu. 
  • Frozen
    jamka skrev 2013-12-19 17:35:41 följande:
    Min syster är också gravid och ska föda om en månad och jag fick missfall i v. 12 och det blir ingen bebis i juni för min del.

Men det känns inte extra tungt eftersom i sommar kan jag åka till henne och hjälpa henne med barnet. Skulle jag ha min egen bebis i mitten av juni skulle jag inte kunna åka och vara med min syster och hennes barn. Jag försöker att se det positiva i det negativa.
    Va fint att du ser det så, och starkt av dig {#emotions_dlg.flower}
  • Frozen
    rosii skrev 2013-12-19 19:54:03 följande:
    Usch vad jobbigt med huvudvärk, missfall hörrni :( jag har faktiskt inge huvudvärk alls (peppar peppar). Dock har jag så i fogarna. Den här gången har jag både fram & bak haha suck! Får se om jag hinner få tag på sjukgymnasten på måndag eller om hon tagit julledigt. Behöver verkligen en tid så jag kan köpa/låna tens & stödbälte.
    Det låter riktigt jobbigt, jag hoppas du får tag på henne. 

Det här med fogarna, kan det komma och gå lite beroende på vad man gjort under dagen eller dagen innan? Jag känner vissa dagar smärta i ryggen som går ner i höfter och ljumskar. Men sen har jag dagar där jag knappt känner av det alls, så har inte brytt mig om att prata med sjukgymnast än. Om det blir värre kommer jag göra det. 
  • Frozen
    rosii skrev 2013-12-19 23:20:17 följande:
    Åh jag som inte varit orolig alls är nu dö orolig! Blöder färskt blod efter sex ikväll, var helt rött i toan :( förstår att det är vanligt vid blödningar i graviditet, men vad skulle ni gjort? Är jag löjlig om jag åker och kollar det på sjukhus imorgon? :(
    Nej, det skulle nog jag gjort. Jag fick ett extra besök hos BM idag bara för att få höra hjärtljud eftersom jag kände oro efter att lämnat urinprov igår för misstänkt uvi, och upplevt att magen inte växt på flera veckor...155 slag/ minuten dock så blev genast lugnare
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-12-28 08:36:34 följande:
    Men fy vad andfådd och yrslig jag blir till o från bara av att stå nån minut ibland eller vända mig i sängen/soffan...
    Både hb var inte så högt vid inskrivningen och järndepåerna i kroppen var ej så höga heller sa bm jag träffade igår...
    Är det vanligt?
    Är ganska vanligt, känner samma sak. Blir yr i stort sett varje gång jag reser mig, hade ganska lågt blodtryck, hb nära den lägsta gränsen och dåligt med järndepåer, så blev satt att börja med järntabletter redan nu. Slarvar dock en del med detta men ska bli bättre.

V18 nu och känner kullerbyttor i magen dagligen  
  • Frozen

Vi har RUL den 15/1, men då har jag skjutit på det för att den första tiden 8/1 inte passade, kommer vara i v20+0 då. Tyvärr krockar det med en grej på jobbet som precis dykt upp nu så eventuellt måste jag försöka flytta tiden igen...Egentligen spelar det mig ingen roll eftersom BF inte ska fastställas då man redan gjort det. Men jag vet inte hur sent man kan göra RUL egentligen, annat än att det är vanligt mellan v18-20

• Frozen

Allt såg fint ut på rul idag och vi väntar en liten tjej Skulle haft rul den 15/1 men eftersom det dök upp annat då blev vi tvungna att ringa och boka om och fick då en tid dagen efter. 

• Frozen

V18+2 idag, ja, det blev ju lite hastigt ändrat och fanns inte så många tider att välja på så dagen efter fick det bli. Jag hade nog gissat på flicka, sambon på kille, mest kanske för att det var önsketänkande från hans sida  

• Frozen
    DevilsDaughter skrev 2014-01-03 17:14:39 följande:
    Frozen: A, men då var det ju lagom med denna nya tiden du fick eftersom du gått så långt! Har ni barn sen innan?
    Ja, de tyckte ju egentligen att mitt förra datum låg lite väl sent och ville helst inte flytta det ännu längre fram utan tyckte i så fall att det var bättre idag tidsmässigt. 
    Vi har en dotter som nyss fyllt 3 år, så det finns ju mycket kläder som annars inte skulle ärvas vidare  
Svar på tråden Bf Juni 2014