• Frozen

Bf Juni 2014

Ni som kräkts av illamåendet, gick det över sen eller blev ni lika snabbt illamående igen? 

Jag gav upp för en stund sen, mådde mer illa än jag gjort hittills och kände att det bara var jag själv som höll tillbaka spyan så upp kom hela frukosten (ursäkta om jag äcklade er nu) men jag mår faktiskt mycket bättre sen jag spydde. Får se hur länge det håller i sig bara. 

• Frozen
    mysis123 skrev 2013-10-16 20:46:13 följande:
    har någon av er huvudvärk??
    Var och varannan dag, och det som hjälper är kaffe. Tyvärr börjar avsmaken för kaffe komma smygande, och jag är en riktig kaffetorsk annars så det kommer bli jobbigt. Förra gången sa det bara tvärstopp att dricka kaffe i v7-8

Det här är sjukt, medan jag sitter och skriver det här inlägget och sippar på mitt kaffe så känner jag plötsligt sånt illamående att jag får springa till toaletten och kräkas...Gissar att det är slut med kaffedrickandet på ett tag Rynkar på näsan 
  • Frozen

Kollade BM TSH på inskrivningen, brukar det vara standard? Jag kollade nu vid vul och får väl svar idag eller på måndag skulle jag tro om det är något. Jag har legat lite högt tidigare men inte så pass att jag skulle medicineras, men trodde inte man kollade det på rutin hos BM.

• Frozen
    carrro84 skrev 2013-10-19 09:09:26 följande:
    Hjälp! Idag ska vi på svägerskans 40års fest, vet inte alls vad jag ska ha för ursäkt till att dricka alkoholfritt... Hela mannens släkt och många vänner kommer att vara där, vi hade ju inte tänkt berätta för någon i släkten förens efter V.12 men just nu känns det svårt att inte berätta... Festen kommer dessutom att vara helt barnfri annars hade ju det varit den optimala ursäkten! Känns som att vi måste berätta för svägerskan iaf :( eller har ni några tips?
    Man kan alltid säga att man äter medicin mot något, en inflammation i axeln eller penicillin mot UVI tex, och absolut inta får blanda med alkohol. 
  • Frozen
    Tulpanen89 skrev 2013-10-19 16:02:03 följande:
    NU BLIR JAG GALEEEEN!

Någon mer som känner en klump i halsen?
    Har gjort de i en månad om inte mer. Har försökt med allt men den finns fortf kvar!
    Va fasen kan de vara. Orkar knappt mer..
    Klumpen gör mig så jäkla arg! Kan knappast va lugn längre. Den stör mig otroligt mkt :'(
    Ja, jag har den där klumpen jag med, vissa tider mer än andra och vet inte heller vad man ska göra åt den. 
    hundtok skrev 2013-10-19 16:08:15 följande:
    Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/
    mm...känner igen det där med, tror det var ett av de tidigaste symtomen jag hade egentligen, även om jag i dåläget inte tolkade som ett symtom, men att magen blev trög. 

• Frozen
    MissMf skrev 2013-10-20 06:45:17 följande:
    I vilken v är de bäst att göra vul? När ser man att det är en liten plutt där inne? :)
    Vi gjorde vul v7+0 och såg tydligt en liten plutt med tickande hjärta, samma sak förra gången v7+3

Igår kom hela lunchen upp efter ett par timmar, det sköna är att till skillnad från när man är magsjuk så känner jag mig piggare efter att ha spytt, fick tillbaka energin liksom, innan kände jag mig svimfärdig. 
  • Frozen
    Lotta 84 skrev 2013-10-21 06:41:45 följande:
    Där jag bor så erbjuds alla att göra ett tidigt ul (ca v 12) och så får man välja med eller utan kub.
    Vi valde tidigt ul utan kub. :) 6 nov ska vi dit...
    Det låter ju toppen, det hade jag gärna gjort. Vi har inte bestämt än om vi vill göra KUB, tänkte ta diskussionen men BM på inskrivning. Vi blev erbjudna förra gången men tackade nej, den här gången känner jag att det kanske är intressant men samtidigt vet jag inte. 

Ni som kräks, försvinner ert illamående efter att ni spytt? Jag mår faktiskt bättre direkt efter ett tag och nu börjar det bli värre, igår spydde jag två gånger och idag hann jag knappt gå upp innan, men då var ju magen helt tom så fanns liksom inget att får upp. Jag hoppas verkligen det här lägger sig snart, inga förhoppningar om närmaste framtiden men efter v13-14 kanske... 
  • Frozen
    Cakes skrev 2013-10-21 08:41:04 följande:

Jag mår också bättre PRECIS efter, men det håller bra i sig några minuter. I morse spydde jag också direkt efter att jag hade gått upp, vilket på ett sätt var bra för då fick jag ju behålla frukosten som jag åt lite senare. Nu hoppas jag bara att jag klarar mig igenom jobbdagen utan att kräkas... hoppas!
    Ja, jag hoppas också att jag slipper spy på jobbet, det kommer ofta efter att jag suttit en stund och först när jag reser mig bubblar det till och jag får rusa till toan. 
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-24 12:03:48 följande:
    Jag vill så gärna må illa och skit igen....Snälla snälla snälla ge mig hemskt illamående så jag kan bli lugn...
    Det är ju inte normalt att symtomen försvinner såhär direkt  
    När jag var i v10 förra gången försvann allt illamående över en natt, jag blev helt sjukt nojig när det inte hade kommit tillbaka efter ett dygn och bokade in ett UL, men fick tid först en vecka senare, dag 3 kom det tillbaka med buller och bång. Så det måste inte betyda något, men jag förstår din oro till fullo.
    linaochliten skrev 2013-10-24 15:20:14 följande:
    Missfall eller utomkvedshavandeskap. Det syntes ingen graviditet…
    Beklagar verkligen, va tråkigt  

Svar på tråden Bf Juni 2014