Hallonmjölk skrev 2013-11-06 05:29:53 följande:
Ny vecka idag. 8+0.
Känns som om tiden kryper fram just nu. Vill ju att det ska vara dags för RUL nuuuuuuu =)
Om jag räknat rätt så blir det strax efter nyår nångång.
Ska till bm nästa gång den 2 december så det är ett tag kvar och jag kommer vara i vecka 12 då.
Kommer man få lyssna på hjärtljuden då?
Jag har försökt få tag i en sån där doppler så man kan lyssna hemma. Hittade en på tradera men där rasade priset iväg så vansinnigt så de blev inget. Sen har jag hittat 2 st på blocket. Den ena skulle kolla upp hur mycket portot skulle gå på och sen höra av sig men har fortfarande inte hört av sig och det är 3 dagar sen. Så där blev de inget. Hörde av mig till en annan men den människan svarar inte.. suck...
Du kommer troligen inte få lyssna på hjärtat så tidigt, många vill inte ens lyssna innan RUL för inte skapa onödig oro eftersom det kan vara svårt att höra något alls före v15-16. Tror ingen BM lyssnar i v12 tyvärr. Med doppler gäller samma sak, kan va svårt att hitta hjärtljuden tidigt och då är det lätt att man istället oroas.
Vi fick lyssna i v15-16 förra gången och då hördes tydliga hjärtslag, men som sagt det var ju hos en BM med deras utrustning.
Vi har redan fått vår tid för RUL i samband med att vi fick KUB tiden, 8/1-14, kommer att vara i v20 då, 19+2