• Frozen

Bf Juni 2014

Är det någon som upplevt att ni spyr lättare av kryddstark mat än av lite mildare mat? Jag har hunnit spy 3 gånger i dag redan, och att få upp en stark thaigryta var inte lika trevligt som en frukostsmörgås med mild ost…Men jag undrar om man ska undvika kryddstarkt överlag nu kanske, hade inga problem i förra graviditeten men den gången spydde jag inte alls, bara illamående.

• Frozen
    bonden skrev 2013-10-25 14:15:27 följande:
    Jag klickade inte på länken men ibland är jag för nyfiken. Antar att det är något jobbigt som hänt. Skulle gärna se att inte sånt sprids här i gruppen. Folk är ju så sjukt nervösa ändå och då mår man bara ännu mer dåligt. Är det fler som håller med om att det är trevligare att hålla det lite positivt istället?
    Jobbigt nog att läsa om alla som lämnar pga mf...
  • Frozen

Jag misstänker foglossning, kände inte av det alls förra gången men nu har jag värk i ryggen på ett sätt jag inte riktigt känner igen, och det går ut mot höfterna, ska på inskrivning imorgon så får se om BM kan ge någon klarhet i det hela. 

• Frozen

Tizi, fy va jobbigt bemötande, och att det inte ens ska gå att boka ett privat Förvånad

V10 nu, enligt BM var jag dessutom beräknad till den 1a Juni så det känns bra, och eftersom vi gjort IVF kommer datumet inte ändras även om RUL skulle visa något annat. Fått remiss till KUB också så det bli inom ett par veckor. 

• Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-29 14:59:45 följande:
    Ni som mår illa mår ni bara hemkt illa eller spyr ni massor också`?
    Jag spyr 2-3 gånger om dan och mår illa, oftast spyr jag 1-2 timmar efter att jag har ätit. Så ju fler måltider, ju mer spyr jag  
  • Frozen

Ni med trög mage, vad äter ni för att få igång den? Katrinplommon? Kanske dum fråga men var hittar man det förutom i barnmatsburkar, finns det konserverade, torkade eller färska på an vanlig Icabutik?

Hallonmjölk, va kul att du äntligen fick ett vul och grattis till ett tickande hjärta!

• Frozen
    Lotta 84 skrev 2013-10-31 15:38:37 följande:
    Du hittar katrinplommon på samma hylla som du hittar russin. :)
    Found them Tips på hur man kan äta dem om man inte älskar att äta dem som de är rakt upp och ner?
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-11-04 08:07:01 följande:
    Har jätte svårt för vatten fö det brukar i regel åka upp
    Dricker mest mjölk och det är nog inte det bästa 
    Nej mjölk kan ge motsatt effekt har jag förstått, så det kan nog vara bra att kompensera med vatten, men du kanske kan försöka med lättdryck eller saft så att du iaf får i dig mycket vätska. Jag har också haft problem med hård mage nu och är inte heller speciellt bra på att äta torkad frukt, och vitt bröd är ju ganska gott Men här om dan stekte jag rödspätta panerad i krossade linfrön och det var riktigt gott. Men det ska ju kombineras med mycket vatten också. Men jag gillar ju vatten å andra sidan. 
    Nyss när jag kom hem och tog mig ett stort glas kallt gott vatten tog det ca 1 min innan allt bara kom upp igen.

Är det fler som sover dåligt? Jag har vaknat mellan 3 och 5 på mornarna och kan för mitt liv inte somna om, idag ska jag verkligen försöka hålla mig från att vila på dagen, igår gick det inte att låta bli för jag mådde så illa. 
  • Frozen

Hela linfrön ska det helst vara och 1-2 msk per dag, antingen blötlägga dem dagen innan och dricka på morgonen, eller lägga den på filen, yoghurten eller på gröten. Eller tillsätt dem i en smoothie.  

• Frozen

Om man som jag har svårt att få i rena katrinplommon mot sin tröga maga kan jag varmt rekommendera att göra en katrinplommonkräm och äta med lättvisspad grädde Tungan ute

Svar på tråden Bf Juni 2014