Bf Juni 2014
rosii skrev 2013-11-16 20:19:15 följande:
Nu när det pratas alkohol.. hur är det med glögg som innehåller typ 2, 8% eller va dom brukar innehålla.. svärmor sa att när man hettar upp glöggen försvinner alkoholen? Stämmer det? :s
Det tar minst 5 minuter att halvera halten alkohol och sen tar det längre tid att helt eliminera den. Sen är förändras ju smaken av kokningen och minskningen av alkoholen så jag tror att det godaste är att köra på ett alkoholfritt alternativ.
Märkligt nog verkar det inte finnas speciellt mycket studier i det här, men en intressant jag läste var i läkartidningen:
smålandsjänta skrev 2013-11-16 10:03:49 följande:
Idag går jag in i vecka 10! Tiden går fort, känns som jag just plussade i vecka 5.
Samtidigt går det långsamt, vill komma över magiska vecka 12! Jag har lite funderingar om illamåendet. Jag har de två senaste veckorna spytt varje dag, ibland flera gånger per dag. Nu har det senaste veckan bara skett varannan dag! Märkligt! Betyder detta att illamåendet håller på att avta eller kan man ha graviditetsillamående bara varannan dag? Hm!
Hoppas ni andra mår bra!
Jag känner igen det där, jag tror faktiskt att det kan luta åt att börja avta, jag generellt bättre längre stunder nu också, för ett par veckor sen kunde jag känna mig däckad från morgon till kväll, nu kan jag må helt ok i flera timmar åt gången. Jag spyr även mer sällan, kan gå 24-48 timmar mellan nu vilket är ganske skönt, fast rätt som det är spyr jag ändå två gånger om dan...Men fortfarande känns det som att det går åt rätt håll. I första graviditeten avtog illamåendet i v14-15 och jag går in i v12 imorgon
http://ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf