Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Mini: vad kul att det tog sig så fort!

Hoppas det blev radbyte nu.. skriver från telefonen.. mina bröst är inte alls svullna och stora längre, bara ömma. De känns nu som precis innan mens. Är orolig för missfall. Nån mer som haft svullna bröst och att det sen gått ner igen?

• DevilsDaughter

bellzan: Tack! Vet att det är som du säger!

EQ85: Låter inte alls roligt med ödem! Läskigt när man kan misstolka det som propp också! Ne, lättare uppgift finns inte.. Problemet är väl också att jag brukar må illa väldigt länge.. Men hoppas såklart på att må bättre denna graviditeten än tidigare, man vet ju aldrig :) 

• DevilsDaughter

4+0 idag om familjelivsappen stämmer.

har bihåleinflammation så vet inte längre vad som är symptom på graviditet och avd som beror på bihåleinflammationen. Jag är ju så envis också med att inte äta några värktabletter alls när jag är gravid..

Hanniz74: Vet inte så mkt om det, men ma borde ju vara mycket mer ovanligt än vanligt missfall, och är det missfall så märker du ju det. Hoppas att allt går bra för dig :) 

• DevilsDaughter

mammasusan: Lätt att det blir så, är ju en himla omställning i början.. Tror du kommer må mkt bättre när kroppen kommer i balans igen!

Det här med att oroa sig för missfall är något helt nytt för mig.. Det har tagit lite tid för mig att bli gravid med mina andra barn, 1 år, 7 månader och 6 månader. Nu tog det sig på första försöket och det känns fortfarande overkligt! Tror det är därför jag är så orolig för missfall, för det känns inte som att det ska gå såhär lätt..  Men ju längre man går ju mindre orolig blir man väl antar jag... 

• DevilsDaughter

Zwoom: hahaha.. visst är det härligt när lukterna börjar komma? Under en av mina graviditeter fick jag för mig att min sambo luktade illa. Kunde inte lukta på honom under hela graviditeten.. I början kräktes jag bara jag var i närheten av honom. Han luktade ju inte alls illa, men gravidnäsan kan verkligen lura en! Har aldrig mått så bra under graviditeten som när jag va dunderförkyld och inte kände lukter så bra!

Fler som redan börjar känna av att ni inte kan äta vissa grejer och är mer sugna på annat? 

• DevilsDaughter

Känner igen det där.. Jag bytte duschcreme till min man hela tiden förra graviditeten, tillslut hade vi en samling som ingen i familjen fick använda för att jag inte tålde lukten. 

Jag kan inte äta lika mkt som innan, äter lite grann sen får jag inte ner mer.. Dock är jag (tyvärr) fortfarande sugen på pizza och onyttigt, fast inte i störa mängder, men är väl bara en tidsfråga när man inte kan äta sånt längre..

• DevilsDaughter

EQ85: Men kan det vara farligt? Kan de inte göra något åt det? 

Skattkistan: Blir det som värre foglossning för dig då pga ditt sneda bäcken? 

• DevilsDaughter

Jag gick med blödning länge förra graviditeten, när jag till slut kollade om det var missfall eller inte så såg de att jag blödde från tappen, antagligen hade jag gjort det hela tiden och inte alls från livmodern.. så ibland kan man ju se var blödningen kommer ifrån..Hoppas det går bra för dig imorgon!!

Svar på tråden Bf Juni 2014