• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LovaViola

Nån annan som har klåda/kli på magen?

mitt började i slutet av förra veckan och har blivit värre.. tror att det kan bero på att magen växer och att huden stretchas ut.. har sett att jag börjat få små pyttebristningar också och jag tror att de är dessa som kliar.. jobbigt är det iaf. använder både Weledas strech mark oil och andra hudvänliga produkter..

• Cakes

Hej,

Idag är det äntligen dags för RUL (är i vecka 19+5 så det är ganska sent), känner att jag måste skriva av mig lite. Samtidigt som jag ser fram emot det med glädje och spänning, så kan jag inte hjälpa att vara nervös. Är rädd att de ska säga att det är något så stort ”fel” på barnet att vi tvingas avbryta graviditeten, eller att barnet inte längre lever. Mitt förnuft säger självklart att allting är bra, jag har ju för sjutton känt sparkar ända fram tills igår (om än svaga buffar). Men, det som främst gör mig orolig är att jag i tisdags förra veckan hade en liten blödning. De undersökte mig då och jag fick som svar att allt såg bra ut, men ändå kan jag inte hjälpa att undra… Andra saker som får mig att noja är att jag idag vaknade upp och (för första gången i graviditeten) mådde bra, utöver foglossningen då! Att man inte kan njuta av att må bra, att man då ska behöva tro att något är fel!

Åh, jag hoppas verkligen – av hela mitt hjärta – att vi får se en pigg och frisk bebis i eftermiddag!

Kram

• Cakes
    LovaViola skrev 2014-01-20 10:10:01 följande:
    Nån annan som har klåda/kli på magen?

mitt började i slutet av förra veckan och har blivit värre.. tror att det kan bero på att magen växer och att huden stretchas ut.. har sett att jag börjat få små pyttebristningar också och jag tror att de är dessa som kliar.. jobbigt är det iaf. använder både Weledas strech mark oil och andra hudvänliga produkter..

Hej,

Vet inte vilken vecka du är i... men en kollega till mig fick hur som helst väldig klåda (det var dock lite senare i graviditeten om jag minns rätt). För hennes del fick hon några allergitabletter som hjälpte, och sedan så kollade de om det berodde på något med gallan.

Antagligen, för din del, eftersom det bara är på magen så tror jag säkert att det beror på att huden stretchas ut (precis som du säger). Så fortsätt att smörja men kolla det med din barnmorska om det blir värre.

Hoppas det går över snart! :)
  • LovaViola
    Cakes skrev 2014-01-20 10:22:25 följande:

Hej,

Vet inte vilken vecka du är i... men en kollega till mig fick hur som helst väldig klåda (det var dock lite senare i graviditeten om jag minns rätt). För hennes del fick hon några allergitabletter som hjälpte, och sedan så kollade de om det berodde på något med gallan.

Antagligen, för din del, eftersom det bara är på magen så tror jag säkert att det beror på att huden stretchas ut (precis som du säger). Så fortsätt att smörja men kolla det med din barnmorska om det blir värre.

Hoppas det går över snart! :)

Jag är i vecka 18+1 idag.. ja precis. blir det värre ska man ju alltid kolla upp det! men just nu tror jag att det är tänjningen som kliar ;)

åh jag håller tummarna att allt går bra på ert rul idag.. förstår att du är nervös. man är jätte förväntansfull men samtidigt är man som du säger nojig. usch att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden :/
    vi ska på rul på torsdag och jag känner mig som ett barn som längtar efter julafton, men med skräckblandad förtjusning dåra.
    du får skriva hur det gick sen! kram och lycka till!!
  • Cakes
    LovaViola skrev 2014-01-20 10:32:51 följande:

Jag är i vecka 18+1 idag.. ja precis. blir det värre ska man ju alltid kolla upp det! men just nu tror jag att det är tänjningen som kliar ;)

åh jag håller tummarna att allt går bra på ert rul idag.. förstår att du är nervös. man är jätte förväntansfull men samtidigt är man som du säger nojig. usch att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden :/
    vi ska på rul på torsdag och jag känner mig som ett barn som längtar efter julafton, men med skräckblandad förtjusning dåra.
    du får skriva hur det gick sen! kram och lycka till!!
    Absolut, jag rapporterar så snart jag kan! Ja... försöker lugna mig med att man ändå inte kan påverka vad som händer särskilt mycket just nu! Men om jag ska vara helt ärlig så att koncentrationen inte på topp idag på grund utav detta ;)

Förstår att du längtar :)
  • Sessan4

Jag känner lite som du, en himla oro för att något är fel på babyn. Jag är i v 19+6 idag och har mitt RUL på onsdag..

Hoppas allt ser bra ut idag!! Lycka till och berätta gärna hur det gick!

• Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 13:33:43 följande:
    Jag känner lite som du, en himla oro för att något är fel på babyn. Jag är i v 19+6 idag och har mitt RUL på onsdag..

Hoppas allt ser bra ut idag!! Lycka till och berätta gärna hur det gick!

Tack! Lovar att återkoppla så fort jag kan. Men vad kul, då är vi relativt lika långt gånga - hoppas det går snabbt till onsdag då ;)
  • Sessan4
    Cakes skrev 2014-01-20 13:40:50 följande:

Tack! Lovar att återkoppla så fort jag kan. Men vad kul, då är vi relativt lika långt gånga - hoppas det går snabbt till onsdag då ;)
    Ja det har vi vi får se om de ändrar bf på RUL, jag gjorde ett vul i v 10 och då sa de en dag längre än jag räknat själv så vi får se hur väl det stämmer.. Skoja inte att väntan varit lång, snart är det äntligen min tur! Känns som att jag är sist ut.

Hoppas allt är bra med din lilla bebis!!
  • Cakes

Hej! :) 

Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag... 

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)

Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)

Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p

Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram

• Sessan4
    Cakes skrev 2014-01-20 18:07:30 följande:

Hej! :) 

Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag... 

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)

Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)

Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p

Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram

Grattis grattis!!!

Åh va roligt med en liten pojke!! Är det ditt första barn?

Märkligt det där med hur de räknar? Man vet ju ungefär när man blev gravid om man har regelbunden cykel..

Skönt att allt såg bra ut! Koppla av o njut <3