• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Lokesmamma: aa, det kan va himla olika! Jag har 28 dagars cykel och ägglossning på dag 18 så mitt BF blir ju senare än en som har samma sista mens och ägglossning på dag 14 som  är det vanligaste. Varför ville din sambo inte göra dig gravid?

• EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 22:03:24 följande:

Vet du när du hade sex? Min sambo ville inte göra mig gravid så vi hade bara sex en gång i månan!!!!!!!!!!  (nu minns jag inte när jag fick senast!!!!!!!) men han pricka ÄL varje gång! =) Enl appen jag hade hade jag ÄL 7/7 o vi hade sex dan efter. Sen kom det ingen mens..... =)
    Jag vet exakt när vi hade sex, för det var bara en gång där i närheten, och det var den 6:e. :) (fredagen)
    Enligt uträkningen nu ska jag ha blivit gravid söndagen INNAN, vilket känns högst osannolikt.

• LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-20 22:11:17 följande:
    Lokesmamma: aa, det kan va himla olika! Jag har 28 dagars cykel och ägglossning på dag 18 så mitt BF blir ju senare än en som har samma sista mens och ägglossning på dag 14 som  är det vanligaste. Varför ville din sambo inte göra dig gravid?

han ville vänta! =) ville inte jag! =)
    EMTP skrev 2014-01-20 22:14:30 följande:
    Jag vet exakt när vi hade sex, för det var bara en gång där i närheten, och det var den 6:e. :) (fredagen)
    Enligt uträkningen nu ska jag ha blivit gravid söndagen INNAN, vilket känns högst osannolikt.

Ja, det är lite konstigt. Men ÄL 5e o mys 6e. Är som mig! =) 7 o 8! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • bonden

Ang. klåda så är det vanligt just när magen växer extra mycket. Den formen av graviditetsklåda som kan vara tecken på att något är fel heter Hepatos. Då har man förhöjda levervärden och gallsyrorna är för för höga nivåer. Jag fick det sista 6-8 veckorna av min förra graviditet och jag kan lugna dig med att den klådan var något HELT annat än den jag tidigare hade haft på magen. Istället för att klia på magen så var det mest handflator och fotsulorna som kliade. Jag klöste så ljudligt på natten att min sambo inte kunde sova :( och blev ordentligt sårig på fötter och smalben. Jag försökte spola med kallvatten men direkt när jag började torka mig var klådan outhärdlig igen och jag fastnade långa stunder skrubbandes med frottéhandduken mot händer och armar. Tyvärr får jag räkna med att drabbas igen för har man fått det en gång är det vanligt att man får det igen. Jag fick gå på mycket extra kontroller och blev medicinerad på slutet (förutom allergimedicinen jag fick med en gång men som tyvärr inte hjälpte). Försvann dagen innan hon föddes.

Så kliar magarna lite eller likn. kan jag verkligen lugna er med att det inte är tecken på hepatos utan bara på att bebis växer :)

• bonden
    rosii skrev 2014-01-20 22:46:08 följande:
    Ingen som ids bjuda in mig till facebook gruppen??

Jag kollar aldrig min inkorg men nu är vänförfrågan skickad.

Om någon mer vill läggas till i Facebookgruppen så kan ni alltså skicka pm till mig med ert namn (och gärna mailadress) så jag kan hitta er på Facebook och lägga till som vänner. Sen lägger jag till er som medlemmar i gruppen. Skriv här på väggen om ni skickat pm så jag inte missar att läsa ert meddelande.
  • Principessa85
    bonden skrev 2014-01-20 23:05:42 följande:
    Jag kollar aldrig min inkorg men nu är vänförfrågan skickad.

Om någon mer vill läggas till i Facebookgruppen så kan ni alltså skicka pm till mig med ert namn (och gärna mailadress) så jag kan hitta er på Facebook och lägga till som vänner. Sen lägger jag till er som medlemmar i gruppen. Skriv här på väggen om ni skickat pm så jag inte missar att läsa ert meddelande.

Jag har skickat pm angående fb. ;)
    Flicka 130106 & BF 140615
  • Hallonmjölk

Dags för läkarbesök idag på grund av att jag har haft mycket sammandragningar.

Hoppas inte tappen är påverkad.

• Holk

RUL nu. Smått nervös.. :/

Lycka till Hallonmjölk! Hoppas allt är lugnt.