• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 18:28:53 följande:
    Grattis grattis!!!
    Åh va roligt med en liten pojke!! Är det ditt första barn?
    Märkligt det där med hur de räknar? Man vet ju ungefär när man blev gravid om man har regelbunden cykel..
    Skönt att allt såg bra ut! Koppla av o njut <3
    Tack :) Ja, det är första barnet för både mig och min man :) Ja, det känns jättekul med en liten pojk ;) Hade känts bra oavsett i och för sig, hihi. Vilket barn i ordningen väntar du/ni?

Ja, men fick tips om att de kanske flyttade fram mig på grund av att barnen växer olika snabbt efter vecka 19. Så är kanske egentligen kvar i vecka 19+5 men att barnet växt och såg ut som 20+6. Men samtidigt så kom jag på att jag hela tiden fått alla symtom lite tidigare än vad det stått i appar och liknande (typ när det stått "i den här veckan brukar du känna..." så har jag ofta sagt att ja men det har jag redan känt ett tag).  Samtidigt låter det ju lite otroligt att jag skulle ha blivit gravid fyra dagar efter att min senaste mens börjat, haha. Men men, sak samma. Vår lilla grabb kommer när han kommer :D 
  • Sessan4

Jag har en flicka på 4 år och gissar på en pojke denna gång. Fast det spelar såklart ingen roll bara man får en frisk bebis! Det hoppas jag på mest av allt..

• Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 19:25:39 följande:
    Jag har en flicka på 4 år och gissar på en pojke denna gång. Fast det spelar såklart ingen roll bara man får en frisk bebis! Det hoppas jag på mest av allt..
    Ja, självklart! Man hoppas ju verkligen att allt ser bra ut... och jag tyckte det var skönt idag på RUL:et att hon kollade allt sånt först... könet var det sista hon kollade :) 

Åh, ska bli spännande att höra vad det blir på onsdag :)
  • LokesMammi
    Cakes skrev 2014-01-20 18:07:30 följande:
    Hej! :) 

Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag... 

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)

Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)

Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p

Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram
    Grattis, va kul! Samma BF som mig! =) När hade du senaste mensen? Jag hade 25augusti. ÄL 7/7. =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 20:38:13 följande:
    Grattis, va kul! Samma BF som mig! =) När hade du senaste mensen? Jag hade 25augusti. ÄL 7/7. =)
    Jag hade också senaste mens 25 augusti och har bf 24 maj enligt RUL.
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-20 21:04:18 följande:
    Jag hade också senaste mens 25 augusti och har bf 24 maj enligt RUL.

Jaha. Enligt sista mens hade jag bf 31maj o rulet sa 2/6! =)
  • DevilsDaughter

Egentligen avgör ju ägglossningen när BF blir och inte sista mensen, inte alla som har lika lång cykel och lutealfas och ägglossningen kan då har inträffat på olika dagar trots samma sistamensdatum.

• EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 21:34:45 följande:

Jaha. Enligt sista mens hade jag bf 31maj o rulet sa 2/6! =)
    Ja, jag hade samma bf enligt sm (så klart), men min menscykel är vanligtvis lite kortare än de sedvanliga 28 dagarna, så ägglossningen bör ha varit runt den 5:e. Sedan beror det ju på hur snabbt ägget fäster och kan börja dela sig och så där. :)
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-20 21:39:45 följande:
    Egentligen avgör ju ägglossningen när BF blir och inte sista mensen, inte alla som har lika lång cykel och lutealfas och ägglossningen kan då har inträffat på olika dagar trots samma sistamensdatum.

JA det är därför det är så kul o se när folk hade sista mens som ska ha runt en annan. En väninna hade sista mens runt när jag hade, men enl rul är bf 19 maj! =)
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-20 21:51:34 följande:
    Ja, jag hade samma bf enligt sm (så klart), men min menscykel är vanligtvis lite kortare än de sedvanliga 28 dagarna, så ägglossningen bör ha varit runt den 5:e. Sedan beror det ju på hur snabbt ägget fäster och kan börja dela sig och så där. :)

Vet du när du hade sex? Min sambo ville inte göra mig gravid så vi hade bara sex en gång i månan!!!!!!!!!!  (nu minns jag inte när jag fick senast!!!!!!!) men han pricka ÄL varje gång! =) Enl appen jag hade hade jag ÄL 7/7 o vi hade sex dan efter. Sen kom det ingen mens..... =)