smålandsjänta skrev 2014-01-17 09:59:09 följande:
Vaknade för andra natten i rad med en fruktansvärd smärta i ryggen under revbenen på höger sida. En smärta så man gråter. Trodde först att nu dör liten därinne eller någonting för en sån smärta har jag aaaldrig varit med om innan. Men har känt sparkar efteråt! Fick tid hos läkare idag och ska kolla upp diverse saker de ville utreda. Är så nervös att något är fel :( ont så är jag nervös för vad det annars ska vara. Fy tusan!!
Usch, jag förstår din nervositet! Men det är säkert ingen fara. Själv fick jag plöstligt en blödning i tisdags, blev ju så klart livrädd och efter lite samtal med sjukvårdsupplysningen så åkte vi in till gynakuten. Efter diverse undersökningar visade det sig att allt var bra, de kunde inte riktigt hitta vart det blött ifrån men trodde att det nog berodde på låg sittande moderkaka. Men alltså den pressen och oron som uppstod den dagen, den är fortfarande kvar rätt rejält. Nu nojar jag för allt möjligt... försöker känna rörelser (vilket jag gör, men blir ändå osäker på om jag inbillar mig), råkade väga mig i morse och tänker att "nej, jag har gått ner" (vilket jag har gjort men det beror nog på att jag alltid väger mig på kvällarna annars), tänker att "magen är nog lite mindre än vanligt" och så vidare... jag har dock RUL på måndag, vilket känns skönt. Och jag har trots allt inte blött mer sedan den lilla blödningen i tisdags.
Nu är jag absolut ingen läkare men foglossningen har bland annat (på mig) gett otrolig smärta på ett litet ställe i ryggen (typ stort som en apelsin). När smärtan väl kommer skriker jag rätt ut. Men skönt att du kommer bli undersökt i alla fall! Kram