• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Frozen

Jag är också väldigt inne på barsjal eller bärsele. Har tittat på easy-hug men skulle verkligen vilja prova mig fram innan jag bestämmer mig. Lite svårt när man saknar bebis att bära och ändå en mage som är i vägen just nu. Men en ergonomisk barsele blir det i alla fall om det blir sele.  

• DevilsDaughter

Jag har använt babybjörn till båda mina första barn och tyckt att den e helt ok.. Med tredje barnet köpte vi en ergobaby, och tyckte den va suverän. har dessutom hört att det är en bättre ställning för barnet i ergon än babybjörnen.. Så vi kommer köra på ergo med denna. Dock tyckte jag det funkade helt ok med baby björn..

• Sessan4

Ikväll är det full aktivitet i magen

Det buffar o bökar dom bara den!

Pappa har fått känna en buff ifrån utsidan ikväll i v19 !!

*lycklig*

• bonden

Äntligen nu mitt i vecka 20 kom sparkarna. Gick helt miste om de små känningarna men det beror nog på att moderkakan sitter i framkant. Nu är det buffar som jag kan både se och känna med handen (och förstås känns de i magen me). Är så himla glad!

Mer om bärselar:

Manduca använde vi från nyfödd och fortfarande (dottern är 1,5) så den är lång användning på. Har spädbarnsinsats så det går att bära i den från dag ett.

Ergo finns i lite olika modeller men det finns en variat som är vanligast. Köper man behagar brukar de alla se likadana ut. Om man vill bära från nyfödd får man köpa till spädbarnsinsats. Den är lite tjock och barn vilket kan vara en nackdel för oss som vill bära pyttisar på sommaren. Utan spädbarnsinsats brukar de flesta ergonomiska bärselar fungera från ca 4 månader. Men de där första månaderna är ju ofta de man bär mest.

Beco finns i flera varianter. Beco butterfly 2 och Beco Gemini är de vanligaste. Båda funkar från nyfödd och uppåt.

Är man sugen att lära sig mer, läsa recensioner och fråga proffs så bli med i forumet på sjalbarn.se Finns även en köp och sälj för bärselar och bärsjalar på Facebook som är väldigt aktiv och bra.

Själv har jag köpt min Manduca på blocket för 500. Nypris är lite över tusenlappen så det kan ju vara värt att köpa ny om man är säker på färg och modell.

Andra hands värdet ligger rätt bra på många selar och de är lätta att sälja om de är i bra skick.

För barn som aldrig vill ligga på mage och träna rygg och nacke är sele också räddningen. Min tjej skrek så fort hon hamnade på mage men blev tidigt väldigt stark tack vare att hon satt mycket i selen. Och all matlagning jag kunnat få till tack vare selen :)

• barilla
    Sessan4 skrev 2014-01-16 22:09:50 följande:

Ikväll är det full aktivitet i magen smile1.gif

Det buffar o bökar dom bara den!

Pappa har fått känna en buff ifrån utsidan ikväll i v19 !!

*lycklig*

Åh va mysigt!! Och grattis till vecka 20 :) ligger här och har precis känt de första riktiga små buffarna från lilla liten. Lycka! Vecka 17+0 idag :)
  • Frozen
    bonden skrev 2014-01-16 23:16:11 följande:
    Äntligen nu mitt i vecka 20 kom sparkarna. Gick helt miste om de små känningarna men det beror nog på att moderkakan sitter i framkant. Nu är det buffar som jag kan både se och känna med handen (och förstås känns de i magen me). Är så himla glad!

Mer om bärselar:
    Manduca använde vi från nyfödd och fortfarande (dottern är 1,5) så den är lång användning på. Har spädbarnsinsats så det går att bära i den från dag ett.
    Ergo finns i lite olika modeller men det finns en variat som är vanligast. Köper man behagar brukar de alla se likadana ut. Om man vill bära från nyfödd får man köpa till spädbarnsinsats. Den är lite tjock och barn vilket kan vara en nackdel för oss som vill bära pyttisar på sommaren. Utan spädbarnsinsats brukar de flesta ergonomiska bärselar fungera från ca 4 månader. Men de där första månaderna är ju ofta de man bär mest.
    Beco finns i flera varianter. Beco butterfly 2 och Beco Gemini är de vanligaste. Båda funkar från nyfödd och uppåt.
    Är man sugen att lära sig mer, läsa recensioner och fråga proffs så bli med i forumet på sjalbarn.se Finns även en köp och sälj för bärselar och bärsjalar på Facebook som är väldigt aktiv och bra.
    Själv har jag köpt min Manduca på blocket för 500. Nypris är lite över tusenlappen så det kan ju vara värt att köpa ny om man är säker på färg och modell.
    Andra hands värdet ligger rätt bra på många selar och de är lätta att sälja om de är i bra skick.
    För barn som aldrig vill ligga på mage och träna rygg och nacke är sele också räddningen. Min tjej skrek så fort hon hamnade på mage men blev tidigt väldigt stark tack vare att hon satt mycket i selen. Och all matlagning jag kunnat få till tack vare selen :)
    Jag vill framför allt ha nånting som funkar under sommaren, alltså första tiden. Och då känns ändå sjal som ett bra alternativ. Tittat lite på Tri-cotti från babylonia, verkar lika smidig som easy hug men tycker den ser ut att sitta bättre. Tycker du att easy hug funkade bra från början?
  • Sessan4
    barilla skrev 2014-01-17 06:53:39 följande:
    Åh va mysigt!! Och grattis till vecka 20 :) ligger här och har precis känt de första riktiga små buffarna från lilla liten. Lycka! Vecka 17+0 idag :)
    Tack Barilla

Är i 18+3 idag dock.. Än så länge.

Visst är det härligt med livstecken <3
  • LovaViola

Har också känt en tydlig buff imorse.. Var som en hård knöl som när jag la handen på "försvann"! Är i vecka 17+5. Kände massa i förra veckan med men det var svårt att koppla att det var bebisen för det kändes mer som nervryckningar inifrån. Men nu vet jag ? känns häftigt och nästan overkligt!

• DevilsDaughter

Här var det också massa liv i magen igår! Mer än någonsin tidigare! Såå häftigt! Man kände att bebisen tryckte sig uppåt som om den sträckte på sig och samtidigt rörde på sig, dock missade tyvärr min man det eftersom han var inne hos dottern som hade vaknat, när han kom tillbaka va det helt still i magen igen:(