• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

lokesmammi: Åh va långt du är! Skönt tycker ja när man passerar v 24 då bebis räknas som "levnadsduglig" ..

Tycker man blir behandlad av sjukvården på ett helt annat sätt när bebisen i magen kan överleva utanför livmodern. Vet inte hur många gånger man bara denna graviditeten har hört "jaaaa, du är ju baaara i v 17-19 (eller hur långt man nu gått) så man gör ju tyvärr inget mer nu, händer det nåt nu så händer det.." Det kanske är sant på sätt och vis men det känns så hemskt att man ändå inte försöker rädda ett liv som bara är några veckor från att överleva utanför livmodern.. 

• LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-22 20:37:26 följande:
    lokesmammi: Åh va långt du är! Skönt tycker ja när man passerar v 24 då bebis räknas som "levnadsduglig" ..

Tycker man blir behandlad av sjukvården på ett helt annat sätt när bebisen i magen kan överleva utanför livmodern. Vet inte hur många gånger man bara denna graviditeten har hört "jaaaa, du är ju baaara i v 17-19 (eller hur långt man nu gått) så man gör ju tyvärr inget mer nu, händer det nåt nu så händer det.." Det kanske är sant på sätt och vis men det känns så hemskt att man ändå inte försöker rädda ett liv som bara är några veckor från att överleva utanför livmodern.. 

Ja, jag är bland dom första här som ska ha. 2/6, får se när han vill titta ut! =) Ja, längtar till den veckan. Men ingen bebis får titta ut före v 30 i denna tråd! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Marieulrika1

Idag fick jag lyssna på hjärtat hos barnmorskan, så mysigt!

I helgen ska vi beställa våran vagn, det blir en emmaljunga viking <3

Vad har ni kollat på för vagnar?

• EMTP

Grattis till alla lyckade RUL töser!! :)

Här har lille Eddie kört sin första "på diagonalen" idag, så jag har känt honom både nere på vänster sida och strax över naveln på höger sida samtidigt. :) Det börjar kanske bli trångt därinne. Vore bra det tycker jag, den här plutten sparkar så lite. :P

Vecka 22+4 idag tror jag... :)

• DevilsDaughter

lokesmamma: Ahh känns så stor skillnad när man tänker på vilken vecka man är i om man jämför med olika BF-datum.. hehe.. Med tredje (senaste) barnet var jag i en liknande tråd och var en av de första som plussade och hade bf bland de första, men gick över 3 veckor och födde näst sist, hehe.. Befarar att detta inte bli en junibarn utan ett julibarn istället, är beräknad 17 juni.. Men försöker tänka 1:a juli,, haha..

EMTP: Har också känt lite sådant, att den liksom rör sig med hela kroppen (sträcker på sig), tycker det känns så häftigt!!

• claire
    LovaViola skrev 2014-01-22 20:10:29 följande:
    Grattis till alla lyckade rul! :) fantastiskt! Vårt är imorgon bitti kl.08.. Huu vad nervös jag är. Men också förväntansfull! Det var sju veckor sen vi var på kub och som man längtat efter detta datum..

Det kommer att gå hur bra som helst! Lycka till nu!
  • Hallonmjölk

Ni som varit till bm och lyssnat på hjärtljud, vilken vilken vecka är ni i?

Jag ska till bm i vecka 24

• Smalltowngal
    Hallonmjölk skrev 2014-01-23 05:03:48 följande:

Vi var hos BM förra veckan och då var jag i vecka 14, så du får absolut höra om du frågar :)
  • barilla

Sist gång frågade jag när jag var i v12, och fick då lyssna på hjärtat.

Provade samma sak denna gång med en annan bm och då sa hon blankt nej!;p

Men vanligtvis vecka 24 här iaf! Inte innan vecka 20 sa hon tror jag. .
  • bonden

Jag har varit på inskrivningssamtal i v. 10 och så nytt besök i v. 21 efter RUL. Då fick jag höra hjärtat för första gången.