• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta

Nu börjar det närma sig på riktigt! Är tung och trött konstant. Har BF 22 Juni, men ska på snittsamtal på torsdag så får förhoppningsvis snitt beviljat och då lär det ju bli tidigare än 22 Juni. Herregud, det är ju ingenting! Hur känner ni inför förlossningen? Är det någon annan här som begärt planerat kejsarsnitt eller någon som gjort det tidigare?

Hoppas ni mår bra och står ut! ;)

• DevilsDaughter

smålandjänta: Nä egentligen är det inte lång tid kvar..Men jag befarar att ja får ett julibarn istället.. Är beräkna 17 juni. Hur tidigt innan BF brukar man få planerat snitt? 1 vecka? Ganska sent ändå för snittsamtal? Trodde man gjorde sådant mkt tidigare.. Jobbigt att gå så himla långt in i graviditeten utan att veta vad man ska ställa in sig på?

• Amalian83

Jag gick ut i föräldraledighet igår och tänker mig att jag nu ska gå in i modus "uppladdning" mer än jag klarat hittills. Ska öva på andning och se till att vila när jag är trött oavsett när på dygnet det är. Kanske köper en yoga - bok om förlossning, eller lånar på biblioteket. Tror det kan hjälpa mycket i uppladdningen. Så gäller det bara att få tid till det. Kommer hon imorgon så hinner jag ju inte. Bf 8 juni så det är vara tre veckor kvar, max 5.

• EMTP

6 dagar kvar. :-O
    Går in i vecka 40 idag (söndag).

Det känns hur galet som helst.
    Börjar (mer eller mindre omedvetet) att leta efter tecken på att förlossningen skulle börja närma sig - hittills har jag inte hittat några dock.

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-05-18 01:23:35 följande:

Börjar (mer eller mindre omedvetet) att leta efter tecken på att förlossningen skulle börja närma sig - hittills har jag inte hittat några dock. smile2.gif

Grattis!! Äntligen mål!! Jag har som flera här bf 17 juni och kämpar på de sista veckorna!! Puh.. Min syster som läser till Ssk skickade en anatomisk bild på en höggravid kvinnokropp och skrev - Nu förstår jag hur kämpigt du har det! Kan du ens äta eller bajsa?!! Håll ut syrran, bara 4 veckor kvar!!

Ha ha..
  • Sickan12
    smålandsjänta skrev 2014-05-17 13:21:23 följande:

Nu börjar det närma sig på riktigt! Är tung och trött konstant. Har BF 22 Juni, men ska på snittsamtal på torsdag så får förhoppningsvis snitt beviljat och då lär det ju bli tidigare än 22 Juni. Herregud, det är ju ingenting! Hur känner ni inför förlossningen? Är det någon annan här som begärt planerat kejsarsnitt eller någon som gjort det tidigare?

Hoppas ni mår bra och står ut! ;)

Min bebis tycks inte vilja vända sig "rätt", på tisdag ska jag till BM och sedan räknar jag med planerat snitt framöver. Tänker inte göra vändningsförsök.
  • DevilsDaughter

Sickan när har du BF? Jag var på  MVC i onsdags och fick då en BM som egentligen jobbar på förlossningen, hon sa att det fortfarande var ok att att barnet låg med rumpan neråt, och att den antagligen kommer vända sig. Ja har BF 17 juni.

• Sickan12
    DevilsDaughter skrev 2014-05-18 10:20:03 följande:
    Sickan när har du BF? Jag var på  MVC i onsdags och fick då en BM som egentligen jobbar på förlossningen, hon sa att det fortfarande var ok att att barnet låg med rumpan neråt, och att den antagligen kommer vända sig. Ja har BF 17 juni.
    Jag har BF 11 juni. Enligt min BM lär den inte vända sig, men har å andra sidan inget förtroende för henne haha. Enligt henne ligger bebisen som ett V med rumpan nedåt.
  • MissMf

Har någon av er varit med om minskade/ annorlunda fosterrörelser? Min har inte rört sig lika mycket som vanligt. :( han brukar vakna till o bli jättepigg vid kvällsmaten o sparkas men nu sparkades han bara lite.. Ligger på sidan o han brukar buffas lite då men han har knappt knuffats nått nu.

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-05-18 01:23:35 följande:

Börjar (mer eller mindre omedvetet) att leta efter tecken på att förlossningen skulle börja närma sig - hittills har jag inte hittat några dock. smile2.gif

Imorgon har jag 14 dagar kvar! Snart jue! =) Dags o börja med bb väskan o montera spjälsängen! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3