• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    MissMf skrev 2014-05-20 23:32:00 följande:
    V.36+0 idag. Vi va inne på förlossningen igår kväll för han kom knappt igång igår på dagen heller. Rörde sig knappt nått. Men när vi väl satt i bilen på väg in så började ju hälarna självklart trycka på revbenen. Men fick göra ctg o allt såg jättebra ut sa dom. Med en gång i telefon sa dom att då bokar vi in dej på en koll. Så det va inget snack om saken :) bebis ska inte röra sig mindre men karaktären på rörelserna kan ändras är vad jag har läst mej till. Idag har han i magen varit hur pigg som hellst som tur e :)

Jag tycker sånt är så svårt o avgöra! Visst känner man nåt varje dag, men jag kan inte säga att det är samma mönster varje dag, samma rörelser..........
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • MissMf
    LokesMammi skrev 2014-05-21 10:37:48 följande:
    Jag tycker sånt är så svårt o avgöra! Visst känner man nåt varje dag, men jag kan inte säga att det är samma mönster varje dag, samma rörelser..........

Ne skitsvårt o veta :/ men tyckte att han hade varit så slö. Men han mådde kanon som tur va :) nu sitter jag dock här med sammandragningar som håller i sig 1-2 min.. O 4-10 min emellan. Dom gör knappt ont men dom känns. Funderar på om jag ska gå en rask promenad o se om nått mer händer :p
  • honey1

Var på auroramöte i V 33. Hon lät som om det var omöjligt att bli beviljad snitt om man haft en bra förlossning innan, vilket jag haft. Sen väntade jag på att dem skulle ringa om ett nytt möte men istället så ringde hon två veckor efter och sa att jag blir beviljad snitt utan fler möten eller träff med läkare. Nu snittas jag på måndag :D

• LokesMammi
    honey1 skrev 2014-05-21 14:05:16 följande:
    Var på auroramöte i V 33. Hon lät som om det var omöjligt att bli beviljad snitt om man haft en bra förlossning innan, vilket jag haft. Sen väntade jag på att dem skulle ringa om ett nytt möte men istället så ringde hon två veckor efter och sa att jag blir beviljad snitt utan fler möten eller träff med läkare. Nu snittas jag på måndag :D

Oj, va läskigt! =)
  • GrabbarnaOchJag
    honey1 skrev 2014-05-21 14:05:16 följande:
    jag snittas också på måndag :)
  • Amalian83

Jag är på sjukhuset sedan igår morse. De har beslutat att sätta igång mig pågrund av min hepatos och att jag passerat vecka 38.

Detta kan ta tre dagar till så om det vill sega sig riktigt får också jag min bebis på måndag. Jag håller dock alla tummar och tår för att jag ska slippa kejsarsnitt. Hade inte tänkt på det så mycket förut men när läkaren sa att risken för kejsarsnitt ökar vid igångsättning insåg jag att det är det sista jag vill.

Märkligt att vi är så olika :)

• Sickan12
    Amalian83 skrev 2014-05-23 05:11:50 följande:
    Jag är på sjukhuset sedan igår morse. De har beslutat att sätta igång mig pågrund av min hepatos och att jag passerat vecka 38.

Detta kan ta tre dagar till så om det vill sega sig riktigt får också jag min bebis på måndag. Jag håller dock alla tummar och tår för att jag ska slippa kejsarsnitt. Hade inte tänkt på det så mycket förut men när läkaren sa att risken för kejsarsnitt ökar vid igångsättning insåg jag att det är det sista jag vill.

Märkligt att vi är så olika :)
    Stort lycka till!
  • EMTP

BF imorgon och känner inte ett jota. Börjar bli lagomt irriterad.