• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Jag kommer dock definitivt att göra ett vändningsförsök om det krävs för jag vill verkligen inte bli snittad om det inte är nödvändigt. Jag skulle nog vilja föda i säte isf!

• Hanna82

Min kompis dotter låg också i säte. Hon fick en massa tips av barnmorskan vad man kan göra för att få barnet att vända sig. Hon fick akupunktur, skulle massera en viss punkt på lilltån, skulle med en ficklampa lysa från översidan till undersidan på magen för att få barnet att vända sig efter ljuset, skulle massera magen uppifrån och ner i cirklande rörelser, hänga en bjällra i ett långt band på magen för att bebisen skulle bli intresserat och följa ljudet och sen tror jag de försökte med någonslags rökelseljus också. Tyvärr satt tjejen stenhårt och ville inte vända sig alls så det blev snitt iallafall.

• dimi

Jag avböjde vändningsförsök förra gången med dottern. Jag tyckte att det kändes väldigt obehagligt främst och var oroad för att det innebar en viss risk fast de påstod att det inte gjorde det, främst med navelsträngen tänkte jag. Finns heller inget som säger att bebisen stannar åt rätt håll sedan. Vet fler som gjort det som tyckte det gjorde ont och var obehagligt.

• Sickan12
    dimi skrev 2014-05-05 18:45:19 följande:
    Jag avböjde vändningsförsök förra gången med dottern. Jag tyckte att det kändes väldigt obehagligt främst och var oroad för att det innebar en viss risk fast de påstod att det inte gjorde det, främst med navelsträngen tänkte jag. Finns heller inget som säger att bebisen stannar åt rätt håll sedan. Vet fler som gjort det som tyckte det gjorde ont och var obehagligt.

Blev du ifrågasatt när du avböjde?
  • DevilsDaughter

Sickan: vet du om liten har satt sig fast något med rumpan eller om den är helt rörlig, jag skulle inte ge upp hoppet om att den vänder sig själv. Vill du hellre ha snitt än att vända på bebisen så tror jag inte att de kommer ha så mycket invändningar om det eftersom det faktiskt inte är en lätt grej att vända bebisen (vad jag fått höra iaf). När jag hade gått 34 veckor med första barnet så hon inte med huvudet ner och då sa bm att det inte va något att oroa sig alls för hon har gått om tid kvar att göra det på, hon vände sig rätt sen, kommer dock inte ihåg vilken vecka det va i.

• Sickan12
    DevilsDaughter skrev 2014-05-06 14:08:58 följande:
    Sickan: vet du om liten har satt sig fast något med rumpan eller om den är helt rörlig, jag skulle inte ge upp hoppet om att den vänder sig själv. Vill du hellre ha snitt än att vända på bebisen så tror jag inte att de kommer ha så mycket invändningar om det eftersom det faktiskt inte är en lätt grej att vända bebisen (vad jag fått höra iaf). När jag hade gått 34 veckor med första barnet så hon inte med huvudet ner och då sa bm att det inte va något att oroa sig alls för hon har gått om tid kvar att göra det på, hon vände sig rätt sen, kommer dock inte ihåg vilken vecka det va i.

Vet inte riktigt, men när jag frågade min bm om hon trodde att den kommer att ligga kvar i säte så sa hon "ja jag tror det", och visade på en bild hur hon tror (hon har ju bara känt med händerna) hur den ligger, och att det är den svåraste ställningen att vända i. Det är ju inga garantier förstås, får väl se hur det ligger till vid nästa besök. Känner mig som sagt okej med ett planerat snitt, men inte ett vändningsförsök. Tack för ditt svar :)
  • LovaViola

Någon här som fått göra ett tillväxtultraljud?

Nu senast vi var hos barnmorskan så hade inte magen växt.. (33+1 då) Den står still. Men å andra sidan sa hon att bebisen redan är fixerad och det kan göra att sf-måtten blir stilla.. Samt att hon inte tyckte att hon kändes liten. Men jag fick ju ändå en remiss till ett tul. Känner mig både lite orolig men samtidigt glad att det tas på allvar!

• MissMf
    LovaViola skrev 2014-05-06 17:10:44 följande:

Nu senast vi var hos barnmorskan så hade inte magen växt.. (33+1 då) Den står still. Men å andra sidan sa hon att bebisen redan är fixerad och det kan göra att sf-måtten blir stilla.. Samt att hon inte tyckte att hon kändes liten. Men jag fick ju ändå en remiss till ett tul. Känner mig både lite orolig men samtidigt glad att det tas på allvar!

Jag har gjort de. Men min mage va för stor. Magen är 22% över normalkurvan men bevis va 14% över. Men mitt va ju tvärt om som sagt..
  • Frozen
    LovaViola skrev 2014-05-06 17:10:44 följande:
    Vi gjorde det i v32, då låg bebisen på -17%, gjorde ett nytt 14 dagar senare och då låg hon på -15,5%. Och eftersom deras gränsvärde för vad man går vidare med ligger på +/- 16% så fick vi ingen ny koll. Men SF måttet hade börjat följa kurvan igen igår när jag var hos BM så vi är tillbaka på banan om man säger så. 
    Sen är ju viktuppskattningen just en uppskattning och inget exakt, så som du säger känns det ju bra att de kollar upp men samtidigt har du inget att oroa dig för tycker jag. 

Nån annan med ett ordentligt trycker neråt, mitt började igår, v37 idag, och det är jobbigt att gå emellanåt kom så plötsligt och upplever mig svullen.