• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden

Lite blodiga flytningar är en sak menen blödning ska alltid kollas upp. Det var så min förra förlossning startade. Kallas visst teckenblödning. För oss kom det också efter sex men hängde alltså inte ihop med det.

• MissMf

Det kunde bli så sa hon o jag skulle höra av mej om de fortsatte. Får se om det resulterar i en bebis redan nu då :p 35+0 idag. Så lite kan han allt vänta.

• Amalian83

Två arbetsdagar kvar, sedan är det föräldraledigt !

Lite nervöst, har aldrig varit "ledig" på detta sätt. Gick direkt på universitet från grundskolan och sedan ut i arbetslivet så sju månader hemmafokus blir ett spännande projekt :)

• Sessan4

Heeeelt slut efter en eftermiddag ensam med en aktiv 4 åring! V 36 (35+1) och magen har sjunkit.. Stor som ett hus och smidig som ett kassaskåp känner jag mig! +19kg *gnällvarning* har dessutom blivit jätteförkyld så jag känner mig rätt ynklig. Jag orkar numera inte med att vara aktiv mer än 1 timme utan vila.. Bara att vika lite tvätt är jobbigt! Haha..

Hur har ni det där ute i landet??

• Amalian83
    Sessan4 skrev 2014-05-15 20:29:28 följande:

Heeeelt slut efter en eftermiddag ensam med en aktiv 4 åring! V 36 (35+1) och magen har sjunkit.. Stor som ett hus och smidig som ett kassaskåp känner jag mig! +19kg *gnällvarning* har dessutom blivit jätteförkyld så jag känner mig rätt ynklig. Jag orkar numera inte med att vara aktiv mer än 1 timme utan vila.. Bara att vika lite tvätt är jobbigt! Haha..

Hur har ni det där ute i landet??

Jag är imponerad! Jag hade en 1,5 åring på besök förra helgen och jag orkade verkligen inte med honom. Kanske man har mer tålamod med sina egna barn, men gravid och hålla efter ett litet barn är inte bara bara :)
  • Ponyo

Vecka 33 här och har en snart tvååring också. Har inte orkat vika tvätt, fixade disken o tvättade men sen sa det bara krash och jag blev trött på gränsen till folkilsken! Dessutom förkyld o ont i bihålorna. Jäkla svullna slemhinnor! Kan man inte få må lite bra ibland? Minns inte när jag kunde andas normalt sist haha /slutpågnäll ;)

• Amalian83

Jag är inte glad på sjukhuset nu. Ska ta fastande blodprov idag för jag har hepatos/graviditetsklåda. Tiden jag får? Kl 10.30. Hallå?? Jag är höggravid, kl 10.30 har jag hunnit äta tre gånger vanligtvis. Så nu är det bara att sitta och glo på klockan, må illa och försöka tänka positivt.

• DevilsDaughter

Amalian: Vad dåligt! Stackars dig! Hoppas dock proverna är bra!

Jag kan skriva under på att att ta hand om andras barn är sååå mycket mer påfrestande än att ta hand om sina egna när man inte är på topp. Dock är jag gruvligt trött på mina barn just nu.. Känner att jag har inte det minsta tålamod och bara irriterar mig på dem hela tiden, är så så dåligt humör och det är verkligen inte kul! Tänker varje dag när jag är på jobbet att jag måste skärpa mig och inte får ge vika för min irritation, men väl hemma vill jag bara vara ifred och lägger över allt barnansvar på min man.. 

• EMTP

8 dagar kvar här borta.
    Tung och trött. Och lite nervös.

Och lite stressad faktiskt. Det var ju så himla mycket jag skulle hinna med innan den här plutten kommer, men jag tycker att huset snarare bli mer nedstökat (fast det bara är jag hemma om dagarna), än så där fint tillfixat oh boat (som jag hade tänkt att det skulle bli).

Idag går jag dessutom omkring med en känsla av att det som inte blir gjort IDAG kommer inte bli gjort. Inte nödändigtvs för att ungen skulle vara på väg, utan mer för att jag verkligen har noll ork. Igår orkade jag hämta barnen (4 och 2,5) på dagis - sedan var jag helt slut och hade ont resten av kvällen.

• DevilsDaughter

EMTP: Oj bara 8 dagar! Känner som dig gällande att det inte kommer att se ut så här hemma som jag vill ha det när bebisen har kommit. Man orkar liksom inte.. Tänker att orkar jag inte nu (35 veckor) så kommer jag inte orka vid 39 veckor heller..