• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • mammasusan
    Smalltowngal skrev 2013-10-11 09:00:38 följande:

Hej allihop! Jag hoppas det är ok att jag hänger på här :) Vi plussade imorse efter att försökt i 16 månader!! Det var ett starkt plus och idag är BIM+1. Ska ta ett till test ikväll och sen ett digitalt imorgon bitti. Har inte fattar det än och vågar nog inte fatta det än heller.. Här är en länk till min bild, vad tycker ni? :)

i1273.photobucket.com/albums/y414/smalltowngirlC88/74B959CD-1B29-46FA-BB91-25A7B041FB4A-4842-00000A342C0AB7F5_zps171f27fc.jpg

Grattis & välkommen
  • EQ85
    kakabus skrev 2013-10-11 08:30:59 följande:
    Vi har ofta tjorv på kvällarna. Bägge barnen är extremt mammiga och det börjas redan på morgonen med tjat om vilken jag ska lägga ikväll. Ingen av våra barn kan somna själv utan vi läser för dem eller sjunger tills de somnar, tar ett barn var och varannan kväll byter vi = ) har en ganska bra rutin på detta när vi bägge är hemma men trots att de är så mammiga somnar de bättre och snabbare med pappa. Det som ställer till det är när någon av oss inte är hemma pga jobb eller träning så måste en ta bägge barnen och då nattar vi dem i vår säng och det tar längre tid. vi har verkligen försökt att lära dem att somna själv men har inte lyckats. snart så =) sen har vår 3 åring en period nu som pågått länge med strul på nätterna vilket är jättefrustrerande. det tar på krafterna med småbarn som tjorvar med sömnen! jag tror de flesta av oss känner igen oss på ett eller annat sätt!? det blir såklart extra jobbigt med gravhormoner =)

Tack för qtt du delade med dig.

Vi la upp en plan igår om.hur vi skq göra.

Vi.skq.prova att lägga halv 7, läsa bok sjunga och kramas till 7 sen lägga. Och går hon upp ur sängen så.ska vi läpga henne igen och fortsätta så.tills hon somnar. Det hr funkat innan.

4+5 idqg enligt äl. Längtar till vul om 3v. qtt få se.pyret
  • Zwoom

Känns som att jag skall knyta en påse runt min nacke som jag kan spy i...
    Vågar inte riktigt nu gå länge i någon affär...MEN jag är så jäkla glad att må illa....Många skulle inte vilja må illa men för mig är det verkligen ett stort plus och med stor glädje jag mår såhär pga mina MF 

My family makes me the happiest mom / wife
  • EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-11 09:29:00 följande:
    Känns som att jag skall knyta en påse runt min nacke som jag kan spy i...

Vågar inte riktigt nu gå länge i någon affär...MEN jag är så jäkla glad att må illa....Många skulle inte vilja må illa men för mig är det verkligen ett stort plus och med stor glädje jag mår såhär pga mina MF 

Trodde aldrig jag skulle säga till.ngn att jag e glad över att de mår illa. Men är glad för din skull

Dagens positiva. Ska iväg en stund och fika med min syster och min "stora" tjej.
  • strumpan123
    Zwoom skrev 2013-10-11 09:29:00 följande:
    Känns som att jag skall knyta en påse runt min nacke som jag kan spy i... Vågar inte riktigt nu gå länge i någon affär...MEN jag är så jäkla glad att må illa....Många skulle inte vilja må illa men för mig är det verkligen ett stort plus och med stor glädje jag mår såhär pga mina MF 

Förstår dig, vill också :) Känns fortfarande i magen när jag sitter, det kan jag inte komma ihåg att jag hade med mina mf. Hur jobbigt det än är så älskar jag det :) Känns som om jag vill gå i mjukisbyxor hela dagarna.
  • strumpan123

Ja dagens positiva :) mår lite småkonstigt, inte riktigt illa men nära till tror jag. Vi ska börja göra smycken idag som vi ska sälja i företaget vilket ska bli kul.

• Zwoom
    EQ85 skrev 2013-10-11 09:37:05 följande:

Trodde aldrig jag skulle säga till.ngn att jag e glad över att de mår illa. Men är glad för din skull

Dagens positiva. Ska iväg en stund och fika med min syster och min "stora" tjej.
    Haha tack!

Vadkul med fikastund
    strumpan123 skrev 2013-10-11 09:38:39 följande:

Förstår dig, vill också :) Känns fortfarande i magen när jag sitter, det kan jag inte komma ihåg att jag hade med mina mf. Hur jobbigt det än är så älskar jag det :) Känns som om jag vill gå i mjukisbyxor hela dagarna.
    Mår du illa nu? Annrs kommer detsäkert med all säkerhet

• strumpan123
    Zwoom skrev 2013-10-11 09:44:20 följande:
    Haha tack! Vadkul med fikastund
    strumpan123 skrev 2013-10-11 09:38:39 följande:
    Mår du illa nu? Annrs kommer detsäkert med all säkerhet      

Inte direkt, lite obehag...lite småilla kanske i små stunder. Ja hoppas faktiskt att det kommer :)
  • kakabus
    EQ85 skrev 2013-10-11 09:25:35 följande:

Tack för qtt du delade med dig.
    Vi la upp en plan igår om.hur vi skq göra.
    Vi.skq.prova att lägga halv 7, läsa bok sjunga och kramas till 7 sen lägga. Och går hon upp ur sängen så.ska vi läpga henne igen och fortsätta så.tills hon somnar. Det hr funkat innan.

4+5 idqg enligt äl. Längtar till vul om 3v. qtt få se.pyret

Här kör vi tv-fritt fram till 18 när Bolibompa börjar. Då slutar leken och barnen får varva ner, kvällsfika i soffan (jag vet =) mellan 18-18.30 (vi äter middag vid 16) sedan pyjamas och borsta tänderna. 3 åringen lägger sig sedan senast 19 i sängen, 5 åringen får ibland vara uppe till 19.30 (de får bägge vara uppe liiite senare på helgen) sen läser vi och det tar ibland 5 min att få dem att somna och ibland 1 timma. Det viktigaste tror jag med barnen är rutiner, att man gör ungefär samma varje dag och att man förbereder dem typ: "om 5 min börjar Bolibompa, etc"

Vill också göra VUL, jag har ny barnmorska denna grav så jag hoppas att hon förstår min oro och kan skriva en remiss. Skulle vilja göra om typ 3 veckor (v 9+) för att vara säker på att se nåt,   
Svar på tråden Bf Juni 2014