• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Hallonmjölk

Nu har jag varit hos bm.

Eftersom jag v osäker på min sista mens så kom hon o jag överens om att jag inte kan vara så tidig som jag trodde från början. Så vi satte 1 sep. som sista mens. Så får vi korrigera efter jag varit på vul.

Så helt plötsligt så är jag i vecka 6 (5+5)

Så bf är just nu 7 juni istället för 19 juni.

:)

• mammasusan
    Hallonmjölk skrev 2013-10-11 13:58:29 följande:
    Nu har jag varit hos bm. Eftersom jag v osäker på min sista mens så kom hon o jag överens om att jag inte kan vara så tidig som jag trodde från början. Så vi satte 1 sep. som sista mens. Så får vi korrigera efter jag varit på vul. Så helt plötsligt så är jag i vecka 6 (5+5) Så bf är just nu 7 juni istället för 19 juni. :)

Härligt! Vill också hoppa fram, men så blir inte fallet då jag vet när sista mensen var & ungefär då äl skedde....men på måndag är jag också i v 6
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Hallonmjölk
    mammasusan skrev 2013-10-11 14:00:32 följande:

Härligt! Vill också hoppa fram, men så blir inte fallet då jag vet när sista mensen var & ungefär då äl skedde....men på måndag är jag också i v 6 smile5.gif
    Ja det kändes väldigt skönt att hoppa fram 2 veckor på en dag :)
  • Zwoom

Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?
    Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

My family makes me the happiest mom / wife
  • DevilsDaughter

grabbarna och jag; Hur tyckte du det kändes att veta i förväg? Vi har varit lite tveksamma nu till om vi vill veta, men bestämt oss för att prova på det denna gången..

zwoom: läskigt! Hoppas ni kan reda ut vad det är.. 

• mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:

Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?
    Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

My family makes me the happiest mom / wife
    Inte från tandköttet eller näsan då? Läskigt ändå!
  • DevilsDaughter

Va såååå nära att berätt för chefen idag.. Men gjorde inte det, har liksom inte gått 5 hela veckor än! Oroar mig lite för att jag inte kommer att klara av att jobba under den tiden då jag mår som sämst, väldigt stressigt jobb där man inte kan gå undan om man skulle behöva.. Och det är ju i princip om någon vecka, flera här av er har ju redan börjat spy...

• mammasusan
    DevilsDaughter skrev 2013-10-11 14:24:26 följande:
    Va såååå nära att berätt för chefen idag.. Men gjorde inte det, har liksom inte gått 5 hela veckor än! Oroar mig lite för att jag inte kommer att klara av att jobba under den tiden då jag mår som sämst, väldigt stressigt jobb där man inte kan gå undan om man skulle behöva.. Och det är ju i princip om någon vecka, flera här av er har ju redan börjat spy...

Samma här är lärare, har förvisso papperskorg men den vill man ju helst slippa ta till. Ingen personal toalett heller på min våning. Min närmsta kollega vet, försöker undvika berätta för chefen jobbar på ett vik för en annan tjänstledig som troligtvis ej kommer tillbaka & då får jag isf den tjänsten. Undrar bara om det går att dölja till i dec någon gång om jag får lyckan att behålla. Är inte direkt illamående bara konstig känsla i kroppen/magen som jag inte kan sätta fingret på, typ obehagskänsla.
  • bonden

Vi tog reda på kön med dottern men hade egentligen bara tur att det gick att se tydligt. Var iväg på ett UL till för BM studenter och då gick det inte att se något allt för hon låg helt fel. Hade inte tänkt på det innan (bara räknade med att man alltid kunde se) så nu ska vi fråga om det ser men vi räknar inte med att få reda på kön. Vill gärna veta, även om jag inte är en sån som ska måla rummet rosa/blått så gör det namnsökandet lite enklare.

• kakabus
    strumpan123 skrev 2013-10-11 12:45:17 följande:
    Vi kommer kolla kön, känns enklare att handla saker då faktiskt. Sen är jag för nyfiken för att inte veta och måste nog ha tid att bestämma namn, då minkar man på valen :p

jag vill också egentligen kolla kön för enkelhetens skull. Stickar och syr mycket och har redan börjat, det blir ju liksom så könsneutralt med färger etc när man inte vet =) får väl göra lite blandat, säkert nån här i tråden som kan ta över om det behövs =)
Svar på tråden Bf Juni 2014