• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Åh, jag hade ju gärna velat ta reda på kön då jag har tänkt ut en skit fin tapet till barnkammarn, men nyans beror ju såklart på kön.. men samtidigt vill jag ha en överraskning, förra grav visste vi!

• lillisen2

Hej!

Hoppar in:)
    Bf den 10/6 andra barnet, har en 11:a oxå

Har molvärk och är galet trött men annars mår jag bra :)

• EQ85

Jag blöser jättemkt i munnen. Vanligt vid ggraviditet.. Så du ka n nog va lugn

Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:
    Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?

Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

• LokesMammi
    Lotta 84 skrev 2013-10-11 15:44:29 följande:
    Vi tog inte reda på könet på första, men maken ville. Jag vill inte den här gången heller, men vi får väl se vad maken säger om de...

Eftersom han ville sist men inte du o ni tittade inte o han vill nu men inte du, då är det hans tur o "bestämma" tycker jag! Skrattande hihi
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi

Jag är kluven över o kolla kön el inte! Vi kollade inte sist o det var jättekul o få höra "det bidde en med snopp" när jag frågade! Frågade direkt han kom ut! =)
    Så nu vore det nästan kul o veta hur det känns o gå en grav o veta vem som gömmer sig i magen! Men samtidigt vill jag inte veta! =) 

• Hallonmjölk

Vi ska kolla kön. Sambon fick bestämma eftersom det är hans första barn och mitt fjärde. :) glad att han vill veta kön för det vill jag med :)

Hörde från nån att man kan få veta kön hör i Västerås på RUL. Nån som vet om det stämmer ?

För 7 år sen fick man inte veta.

• LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2013-10-11 19:50:38 följande:
    Vi ska kolla kön. Sambon fick bestämma eftersom det är hans första barn och mitt fjärde. :) glad att han vill veta kön för det vill jag med :)
    Hörde från nån att man kan få veta kön hör i Västerås på RUL. Nån som vet om det stämmer ?
    För 7 år sen fick man inte veta.

Ja, det tror jag man får. När jag gjorde RUL i augusti 2010 så hade dom fått dom maskinerna och inte riktigt än fått klartecken till o säga ja!
    Men en kollega som ska ha nu i november fick reda på kön! 
  • kakabus

I min stad kollar de inte könet på RUL men har hört att en av barnmorskorna gör det ibland om hon är på humör och man ber snällt

Det var en läkare som gjorde vårt RUL med dottern och hon tittade gärna, tur för oss som ville veta

Det är bara sjukhuset som gör UL där jag bor så det är 20 mil till närmsta stad det finns privat UL. Lite trist alltså om vi bestämmer oss för att ta reda på könet för det kan bli svårt! Lika bra att inte veta jag får som sagt sticka och sy både till pojke och flicka och neutralt

Svar på tråden Bf Juni 2014