• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • kakabus
    bonden skrev 2013-10-11 14:40:18 följande:
    Vi tog reda på kön med dottern men hade egentligen bara tur att det gick att se tydligt. Var iväg på ett UL till för BM studenter och då gick det inte att se något allt för hon låg helt fel. Hade inte tänkt på det innan (bara räknade med att man alltid kunde se) så nu ska vi fråga om det ser men vi räknar inte med att få reda på kön. Vill gärna veta, även om jag inte är en sån som ska måla rummet rosa/blått så gör det namnsökandet lite enklare.

Vår bebis kommer inte ens att ha nåt eget rum, vi bor i en villa med 3 sovrum på entreplan och sen finns det gillestuga och gästrum i källaren. Känns som om vår äldsta (6 när bebis kommer) är för liten för att flytta ner i källaren och vi kan ju inte göra det, då blir det nog mkt spring upp. Så bebis får nog bo i vårt sovrum länge så får vi se sen hur vi ska göra. när vi hade tagit reda på könet på dottern målade vi faktiskt en rosa vägg i hennes rum, resten vitt. Innan var det knallblått med formel ett bård =)
  • kakabus
    Zwoom skrev 2013-10-11 14:11:47 följande:
    Gahh varför skall man vänta så länge innan läkare ringer när man behöver de?

Spotta blod förut så skiträdd att det är pga trombylen eller progesteronet?
    Har inte kommit mer än 2 spottningar (Från munnen) och då rosa färgat)  

min professionella åsikt som sjuksköterska är att det nog kommer från tandköttet/slemhinna i munnen som blir extra mjukt och lättblödande under grav. Trombyl är visserligen blodförtunnande och kanske bidrar till att du är mer lättblöden men det är en så pass "svag" medicin så det brukar inte orsaka blödning. Äter du 75mg?
  • bonden
    kakabus skrev 2013-10-11 14:47:14 följande:
    Vår bebis kommer inte ens att ha nåt eget rum, vi bor i en villa med 3 sovrum på entreplan och sen finns det gillestuga och gästrum i källaren. Känns som om vår äldsta (6 när bebis kommer) är för liten för att flytta ner i källaren och vi kan ju inte göra det, då blir det nog mkt spring upp. Så bebis får nog bo i vårt sovrum länge så får vi se sen hur vi ska göra. när vi hade tagit reda på könet på dottern målade vi faktiskt en rosa vägg i hennes rum, resten vitt. Innan var det knallblått med formel ett bård =)

Vi delar rum med vår ettåring nu och kommer göra det tills flytten i vår. Då kommer en vuxen bo med henne i ett litet rum och vägg i vägg kommer en bo med bebis. Troligtvis blir det jag med bebis i början och pappan med dottern.
  • DevilsDaughter

Vi har fyra sovrum, barnern har varsitt och vi ett.. I början kommer ju bebisen kunna sova hos oss, sen får vi se vilka två som ska dela rum..

• mammasusan

Vi har rum så det räcker & blir över (8 rum+kök, tvättstuga etc) varav tre sovrum uppe, antingen får äldsta flytta ner en våning så bebis kan få ta det rummet så småningom, i början blir ju spjälsängen i vårt sovrum. Eller så kanske A & V vill dela rum ett tag så vi alla är på samma våning

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Felixochhildasmamma

Hoppar in här!

Väntar vårat 3:e barn, är troligtvis i v 4+4 men svårt att veta eftersom jag haft oregelbunden mens. Testade positivt i tisdags och är sååå glad.

Igår började jag blöda, fick lite panik men har blödit med de 2 andra med. Har känslig livmodertapp.

Idag fick jag åka in akut för att kolla, är så orolig. Men läkaren kunde inte se nått foster, men kunde antyda att de kanske fanns nått. Kunde inte heller säga om de var missfall. Men fick göra gravtest och de visade positivt.. Fick ny tid om 10 dagar. Den här väntan tar kål på en

• Lotta 84

Vi tog inte reda på könet på första, men maken ville. Jag vill inte den här gången heller, men vi får väl se vad maken säger om de...

• honey1

Välkomna alla nya!! Så roligt att det blivit så många.

Jag mår sämst, illamåendet bara eskalerar och jag orkar inte ta hand om hemmet på dagarna. Var hos bm idag, är i vecka 7 (6+4).. Hur mår ni?

• honey1

Är det några som är ifrån Ulricehamn eller Borås eller Jönköping?

• carrro84
    honey1 skrev 2013-10-11 17:19:50 följande:

Är det några som är ifrån Ulricehamn eller Borås eller Jönköping?

Jag bor i Borås :)

Illamåendet kom som ett brev på posten idag, blev så illa att jag var tvungen att gå hem ifrån jobbet :( mådde inte illa med sonen och hade väl hoppats att jag skulle slippa det denna gången med :p

Men ser det väl som positivt ändå, det betyder ju att det verkligen finns någon där inne ;)
Svar på tråden Bf Juni 2014