• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • Sissij79

Ja jag har samma problem med jacka har ingen vinterjacka som jag kan knäppa och det finns ju ingen mening att köpa någon ny, hoppas att det inte blir så kallt de närmsta veckorna. Har lite dåligt med kläder överhuvudtaget tycker jag, mina mammabyxor sitter så hårt över magen nu och blir så obekväma att ha på sig efter en stund, har mest tajts och tunika just nu. Sen lär det väl ta ett tag innan jag får plats i mina gamla kläder :) Har inte haft några problem med att gå ner i vikt med de andra men denna gången har jag gått upp mer i vikt och är ju äldre men det är ju bara att ha lite självdisciplin :) När jag gick hem från BM idag så sa hon Då ses vi nästa vecka så jag hyser inget hopp om en bäbis innan dess!

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-14 17:13:37 följande:
    Ja jag har samma problem med jacka har ingen vinterjacka som jag kan knäppa och det finns ju ingen mening att köpa någon ny, hoppas att det inte blir så en llt de närmsta veckorna. Har lite dåligt med kläder överhuvudtaget tycker jag, mina mammabyxor sitter så hårt över magen nu och blir så obekväma att ha på sig efter en stund, har mest tajts och tunika just nu. Sen lär det väl ta ett tag innan jag får plats i mina gamla kläder :) Har inte haft några problem med att gå ner i vikt med de andra men denna gången har jag gått upp mer i vikt och är ju äldre men det är ju bara att ha lite självdisciplin :) När jag gick hem från BM idag så sa hon Då ses vi nästa vecka så jag hyser inget hopp om en bäbis innan dess!

Här oxå gått upp mer denna ggn. Inte jättemkt men tillräckligt. Till o med vissa mammatröjor är för små, byxor likaså. Använder två par byxor just nu, varav ett par är jeans som bara kasar ner hela tiden. O sen lååånga linnen (blir ungefär som normallånga linnen nu).. (använder linnen i princip varje dag året om även om jag har nåt över vintertid.)

Här nåt par byxor som ligger pga att dom har varit förstora i midjan så dom kanske funkar efter

Min bm bokade in ett besök med ett vi får se om vi ses. Men som det känns nu kommer jag behöva gå på det. Är ju när jag väl har gått över en v ...
  • Sissij79

Hur går det Clembke? Min mage är iallafall kvar och idag hat jag tokstädat för att se om det kan ha någon effekt på min lilla gäst, hitintills har det inte lett till mer än en ond rygg :) Men rent blev det! Fy för tusan vad jag är trött på detta nu och då hÄr jag inte ens på övertid! Igår hade jag ingen bra dag kände nästan lite panik över att det kan vara mer än två veckor kvar, hur ska man orka med det?? Får väl ta en dag i taget och innan jul så har vi dom i famnen. Du kanske tom redan har din utanför magen?

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-16 16:51:31 följande:
    Hur går det Clembke? Min mage är iallafall kvar och idag hat jag tokstädat för att se om det kan ha någon effekt på min lilla gäst, hitintills har det inte lett till mer än en ond rygg :) Men rent blev det! Fy för tusan vad jag är trött på detta nu och då hÄr jag inte ens på övertid! Igår hade jag ingen bra dag kände nästan lite panik över att det kan vara mer än två veckor kvar, hur ska man orka med det?? Får väl ta en dag i taget och innan jul så har vi dom i famnen. Du kanske tom redan har din utanför magen?

Inte då... Den verkar trivas bra där inne. Här haft lite molande i nedre magen igår kväll, liiiite i natt o lite idag. Men fortfarande inget som gör ont... *suck*

Här oxå testat på det där med städning, får inte heller mer än ryggont. Usch, tänk om det dröjer två v till! Fy för den lede.... Då har jag gått upp i atomer innan dess...

Här varit inne i stan o handlat lite mer julklappar men inte ens det verkar hjälpa... Är mer lugnt nu än innan...

Var inne på Lindex o skulle köpa lite kläder tilL syrrans barn o såg alla finna kläder. Tänk om man hade haft den lilla nu så att man hade kunnat köpa julkläderna. Jaja, få bli en sväng sen när den väl har kommit ut....
  • Sissij79

Då har du ju lite känningar iallafall! Hoppas det leder till något! Tycker att det är vår tur nu att föda barn :)

• clembke

Än har det inte gjort så mkt. Varit rätt lugnt idag. Här dock varit riktigt trött idag då jag sov kass inatt. Har nog haft ont överallt förutom förlossningsvärkar i natt. O sen sprungit på toa ett x antal ggr.

• Sissij79

Nä nu får det vara nog tycker jag! Har haft mkt förvärkar i helgen som tär på mitt tålamod och gör mig galen! Längtar så efter att det ska börja på riktigt, känner mig nästan sviken av min kropp att den luras så här! Ingen bra daga idag, tycker allt börjar bli väldigt tråkigt nu. Skönt att sambon ska stanna hemma från sitt jobb inatt och hjälpa till med barnen, känns så mycket tryggare när han är hemma! Även om vi inte har långt till sjukhuset ca 3 mil så är det ändå skönt att han är hemma. Har förberett med barnvakt denna veckan så vi vet vem vi ska ringa till om det behövs, har min sambos mamma jättenära så hon kan vara hos oss snabbt om det skulle behövas. Det har gått ganska fort med de två sista barnen och en bäbis i bilen vill vi inte ha :) hur går det för er andra?

• skaviblifyra

jag är uttråkad och vill att bebis kommer nu!!!! 8 dagar sen sonen kom, så nu tycker jag hen kan komma :) har massa molvärk men det blir inget ordentligt. så störigt. Så hela dagarna går åt att känna efter...men nä inget ;)

• clembke

Idag har varit en riktigt lugn dag. Inga speciella känningar, till o med bebisen Har varit lugn. Bara bökat lite lite grann....

2 dgr kvar till bf. Suck...

• skaviblifyra

min förkylning är ngt bättre men fortfarande kvar. och nu fick sonen feber...suck. när ska det passa att bebisen kommer egentligen? vill ju föda nu! men hade ju varit käckt om vi var friska. ALltså det här med att skaffa barn som föds i november känns sådär genomtänkt Flört

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...