• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-19 19:20:38 följande:
    min förkylning är ngt bättre men fortfarande kvar. och nu fick sonen feber...suck. när ska det passa att bebisen kommer egentligen? vill ju föda nu! men hade ju varit käckt om vi var friska. ALltså det här med att skaffa barn som föds i november känns sådär genomtänkt

Haha... Ja o så är vinterkräksjuka på ingående...

Nä, vi är än så länge friska här. Lite förkylda men inte så farligt.

Imon är bf. Hoppas verkligen den vill komma då även om halva Dan är planerad för annat.

Igår hände det nåt med mina ena höft dessutom så nu är jag mega trött på det. Förmodligen en nerv Elle så som är i kläm. Så fort jag sitter el ligger för länge så gör det svinonr, kan knappt gå. Att resa sig från sängen kan ta en halv evighet. Men bärs jag kommer igång funkade det bra, känner bara av det lite grann då. Men kan ju åtminstone gå utan att kvida.
  • Sissij79

Fy för alla sjukdomar! Jag är frisk nu men min 3-åring har blivit förkyld stackaren men det verkar inte bli så farligt utav det som tur är! Vad jobbigt med en ond höft oxå Clembke hoppas det går över snart! Har ju med BF imorgon, sen är vi lite på plusstid :) Känns som bäbis behöver komma nu, märks på humöret här hemma hos alla att det inte är som vanligt och att alla går och väntar. Tycker det är värre med molvärken nu och alla förvärkar gör ju mig galen!! Har ni några namn än? Vi har Matheo & Lincon högst på vår lista men man vet ju inte riktigt förrän den kommit ut :) Åh vad jag längtar till det är klart och bäbisen ligger i min famn :))

• skaviblifyra
    Sissij79 skrev 2013-11-19 19:54:13 följande:
    Fy för alla sjukdomar! Jag är frisk nu men min 3-åring har blivit förkyld stackaren men det verkar inte bli så farligt utav det som tur är! Vad jobbigt med en ond höft oxå Clembke hoppas det går över snart! Har ju med BF imorgon, sen är vi lite på plusstid :) Känns som bäbis behöver komma nu, märks på humöret här hemma hos alla att det inte är som vanligt och att alla går och väntar. Tycker det är värre med molvärken nu och alla förvärkar gör ju mig galen!! Har ni några namn än? Vi har Matheo & Lincon högst på vår lista men man vet ju inte riktigt förrän den kommit ut :) Åh vad jag längtar till det är klart och bäbisen ligger i min famn :))
    vi har inga namn eller massa...vi vet ju inte vad som ligger i magen :) ska bli såååå spännande att se! åh nej kräksjukan vill man ju inte ha!!!
  • clembke

Jag har tre killnamn, Milo, Wilmer o Melker. Dock har jag inte sambon med mig där. barnen tycker Milo. (det absoluta favvonamnet av de tre).

Blir det en tjej blir det förmodligen Nowalie. Det är ett namn jag har sagt sen jag va typ 15 att en ev dotter ska heta. Sambon har inget val där

Höften har gett med sig någorlunda äntligen. Dock har jag sovit som längst sammanhängande i natt 1 1/2 Tim. Sen har jag vaknat av div saker. Så blir en seg dag idag. Nu får den gärna komma...

• Sissij79

Det var fina namn, jag gillar oxå Milo :) Var på fostervattens koll idag och det såg bara bra ut, lagom mycket vatten. Viktuppskattning på bäbisen var ca 3,2 kg så det var skönt att det inte ligger en jättebäbis i magen :) Inga känningar idag att bäbis är på väg ut, BF+1 idag. Fick ett "slutdatum" idag den 4/12 så har inte bäbisen kommit innan dess blir det igångsättning då. Skönt att veta att det faktiskt blir ett slut på denna graviditet :)

• clembke

Oh vad skönt att veta. Få se vad bm säger på tis då jag ska dit. Här den inte tittat ut före detfår jag tid för bedömning. Men hoppas vverkligen att den vill ut snart. Men har börjat misströsta. Den kommer aldrig att vilja komma ut

• Sissij79

Nej det känns som om jag kommer att vara den enda i hela världen som kommer att vara kroniskt gravid :) Men om två veckor senast ligger dom i famnen istället! Har gjort planer inför hela helgen så att tiden ska gå lite fortare, känns som om jag bara går och känner efter när jag bara är hemma så nu hoppas jag på att lite aktivitet ska sätta fart på bäbisen :)

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-21 19:39:43 följande:
    Nej det känns som om jag kommer att vara den enda i hela världen som kommer att vara kroniskt gravid :) Men om två veckor senast ligger dom i famnen istället! Har gjort planer inför hela helgen så att tiden ska gå lite fortare, känns som om jag bara går och känner efter när jag bara är hemma så nu hoppas jag på att lite aktivitet ska sätta fart på bäbisen :)

Det blir du o jag som kommer vara kroniskt gravida då haha...

Ja, förhoppningsvis max 2 v. Hoppas dock inte på så lång tid...

Inga aktiviteter i helgen inplanerade... Så det blir väl lång väntan... Däremot på mån ska vi besikta bilen (vi=jag då sambon jobbar) sista Dan innan körförbud så måste verkligen då. Ikväll ska delen bytas så har inte kunnat göra det tidigare. O sen på em ska barnen o mannen klippas så den Dan är fullt upp.
  • skaviblifyra

idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-22 21:46:01 följande:
    idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster

Oh, grattis!!!!

Hoppas allt gick bra o att ni mår bra. Något namn? fort gick det me. Hoppas mitt hår lika fort..

Vill oxå nu.... Här lite molande mensvärk idag,men förmodligen falskt alarm igen. Tänk on ddet ändå kunde börja göra ont...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...