• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • Sissij79

Ja man kanske skulle prova med en färdknäpp, har inte hjälpt tidigare men kanske värt ett försök :) Känner verkligen ingen lust till något just nu, tycker jag har ont överallt och känner mig lika smidig som en flodhäst :) Konstigt att dessa dagarna kan vara så dryga när man gått i 9 månader innan. Men det är klart magen är ju en aning större nu än i v 10 :) Kom igen nu värkar!!

• clembke

Så har man varit hos bm en sista ggn. Fått tid för igångsättning den 5 dec. Så nu har man åtminstone ett slutdatum. Hoppas dock att den kommer innan.

Bm kände o drog i tappen så kanske kanske... Var inte öppen speciellt mkt, typ ett knappnålshuvud bara

Men det var jag inte med tvåan heller men det funkade ju ändå...

Idag blir det inte många knop gjorda. Låg i soffan i fm o nu sitter jag med barnen i soffan o kollar på Bilar 2.

• Sissij79

Hoppas det gjorde lite verkan iallafall även om det inte var så öppet, jag tror det kan gå väldigt fort ändå när det väl sätter igång! Idag är det nog världens längsta dag tror jag! Att tiden kan gå så här långsamt! Imorgon ska jag in till stan för att shoppa lite julklappar och hoppas på att det ska hjälpa :)

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-26 16:33:29 följande:
    Hoppas det gjorde lite verkan iallafall även om det inte var så öppet, jag tror det kan gå väldigt fort ändå när det väl sätter igång! Idag är det nog världens längsta dag tror jag! Att tiden kan gå så här långsamt! Imorgon ska jag in till stan för att shoppa lite julklappar och hoppas på att det ska hjälpa :)

Jo visst kan det det. Med tvåan var jag inte ens mogen o där hade jag etablerade värkar efter 6 Tim.

Ja idag har det inte varit nån rolig dag..dödstrött o ingen energi. Stackars sambon fick både diska o fixa käk när han kom hem från jobbet... Allt medan jag satt i soffan under en filt. :-P
  • Sissij79

Hur går det Clembke?? Här är bäbis fortfarande i magen :( Har ringt BM och väntar på att hon ska ringa upp och hoppas hon vill göra en hinnsvepning idag. Nu står jag snart inte ut med detta! Har massor med förvärkar som inte leder till något.... Usch för att gå över, tycker detta är jobbigare än hela graviditeten tillsammans. Hoppas du fått din bäbis!

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-28 08:34:36 följande:
    Hur går det Clembke?? Här är bäbis fortfarande i magen :( Har ringt BM och väntar på att hon ska ringa upp och hoppas hon vill göra en hinnsvepning idag. Nu står jag snart inte ut med detta! Har massor med förvärkar som inte leder till något.... Usch för att gå över, tycker detta är jobbigare än hela graviditeten tillsammans. Hoppas du fått din bäbis!

Bebisen är kvar i magen. Bm drog o hade sig i tappen i tis. Trodde nästan att det hjälpte. En annorlunda mensvärk mot vad jag hade innan, nästan så att dom gjorde ont. Plus en helsikes ryggvärk hela Dan igår. Men framåt kvällen försvann det. Idag har jag inte känt nåt alls. Förrän nu, men enbart ryggont. Tog ca en timmes promenad innan plus sen direkt till köksbänken för matlagning (en köksbänk där man står konstigt pga magen som är ivägen).

Hur gick det med bm? Fick du någon tid?

Ja nu är det inte roligt längre. 8 dagar över tiden idag. Här ev 7 dagar kvar om det inte vill komma igång. Suck... Jag kan det här nu, vill inte mer..
  • Sissij79

Fick hinnsvepning idag utav BM, hon fick in två fingrar och kände en buktande hinnblåsa vad nu det betyder? Har blött lite efteråt och känt mig lite öm annars är allt som vanligt, såklart! Vet inte hur länge den har effekt, glömde fråga henne. Fick iallafall en tid på Onsdag och då blir det igångsättning så jag ställer mig in på den dagen. Hoppas ryggvärken leder till något! Jag håller med, detta är olidligt! Är så fruktansvärt trött på detta nu! Vilken tur att detta är sista barnet för hade det varit första hade det bara blivit ett barn i denna familj :) Min sambo var hemma från sitt jobb i Tis natt för jag hade så mycket förvärkar att jag nästan var säker på att det var på G men på natten dog det ut och nu jobbar han igen i helgen känns ju jättelöjligt att han stannade hemma i veckan... Får lite ångest över att vara själv med barnen hela helgen, han är brandman så dom jobbar dygn på helgerna, känns som jag knappt orkar ta hand om mig själv just nu. Usch vad gnällig jag är, snart är dom här :)

• clembke

Tror dom säger att en lyckad hinnsvepning ska ge resultat inom 48 Tim. Håller tummarna...

Här är det som vanligt. Lite ryggont i lite sammandragningar. Men inget som gör jätteont... Suck... Nåja, max en v kvar...

• Sissij79

Det var ju bra 48 timmar då finns det fortfarande hopp iallafall då! Tänkte bara pepparkakor imorgon och sätta upp ljusstakar, och försöka fördriva tiden... Inga känningar här precis idag heller.

• clembke

Nä inte här heller. Det jäkla molande har jag haft lite, men det har ju hållt på så länge så tar inte det på allvar. Nä, detta kommer att bli en dec bebis tror jag. (annars är det ju bara imon kvar)

Är så trött på detta nu. Dessutom en skruttdag idag. Ingen ork till nåt,men fruktansvärt uttråkad just nu...

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...