• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • Sissij79

Ja jag tror med jag får en December bäbis, varför skulle det hända någon innan dess... Har med supertråkigt idag, men om en vecka då ligger det en liten bäbis bredvid oss :) Molvärk är fruktansvärt jobbigt, tar på ens tålamod. Ska bli så skönt att bli av med magen och kunna röra mig igen. Känner mig väldigt peppad inför förlossningen vissa stunder för att i nästa känna mig supernervös! Många dagar nu att fundera på hur det ska bli, jag hoppas ändå att det startar på dagen för på kvällarna är jag så trött. Men man piggnar väl på sig om det skulle bli dax även på natten, men om vi nu har väntat så länge kan det ju ske när man känner sig något pigg och utvilad :)

• clembke

R

Sissij79 skrev 2013-11-29 19:14:39 följande:
    Ja jag tror med jag får en December bäbis, varför skulle det hända någon innan dess... Har med supertråkigt idag, men om en vecka då ligger det en liten bäbis bredvid oss :) Molvärk är fruktansvärt jobbigt, tar på ens tålamod. Ska bli så skönt att bli av med magen och kunna röra mig igen. Känner mig väldigt peppad inför förlossningen vissa stunder för att i nästa känna mig supernervös! Många dagar nu att fundera på hur det ska bli, jag hoppas ändå att det startar på dagen för på kvällarna är jag så trött. Men man piggnar väl på sig om det skulle bli dax även på natten, men om vi nu har väntat så länge kan det ju ske när man känner sig något pigg och utvilad :)

Hur går det?

Här är det mest som vanligt. Lite mer tryck neråt o lite kraftigare 'mensvärk'. Så kanske kanske.... Men är säkert falskalarm som vanligt....

Mina andra två är födda tidig morgon (04.32 & 05.22) blir spännande o se när denna vill komma...
  • clembke

R

Sissij79 skrev 2013-11-29 19:14:39 följande:

Hur går det?

Här är det mest som vanligt. Lite mer tryck neråt o lite kraftigare 'mensvärk'. Så kanske kanske.... Men är säkert falskalarm som vanligt....

Mina andra två är födda tidig morgon (04.32 & 05.22) blir spännande o se när denna vill komma...
  • Sissij79

Hur går det Clembke?? Min lilla kille kom den 1/12 00.29 på natten så precis att det blev en Decemberbäbis :) Gick fort och vi var bara på förlossningen ca 1,5 timme innan han var född. Jag är så lycklig över att han kommit och det är så skönt att inte vara gravid längre!! Han vägde 3650 gram och var 51 cm lång. Håller alla mina tummar för att din bäbis oxå kommit ut?! Annars blir det väl dax imorgon?

• mother87
    Sissij79 skrev 2013-12-03 16:46:38 följande:

Hur går det Clembke?? Min lilla kille kom den 1/12 00.29 på natten så precis att det blev en Decemberbäbis :) Gick fort och vi var bara på förlossningen ca 1,5 timme innan han var född. Jag är så lycklig över att han kommit och det är så skönt att inte vara gravid längre!! Han vägde 3650 gram och var 51 cm lång. Håller alla mina tummar för att din bäbis oxå kommit ut?! Annars blir det väl dax imorgon?

Grattis!

Kan inte låta bli att följa tråden o se hur det går för er! Underbart!

Här hemma går det bra, tösen blir en månad på söndag (8/12) och idag var hon 52 lång o vägde 3275.

Sonen som blir 3 om 2 veckor har dock hamnat mitt i tre års trotsen :/ så vissa dagar är tuffa, men vad hade världen blivit av utan alla Oss super mammor ;)
  • clembke
    Sissij79 skrev 2013-12-03 16:46:38 följande:

Stort grattis. Näpp, har jag en envis bebis... Ligger fofortfarande kvar o verkar inte göra nån ansats till att vilja komma.

På Tor kl 8 ska vi vara inne på fl om inte annat. Då har h*n inget val...

Ni som har fått, har ni.kommit på namn än till dom små?
  • mother87

Men va skönt iaf att veta att senast torsdag e det dax, dygnet kvar :D

Namn till lillan Izabel Thindra Marie , Izabel är tilltalsnamnet. Pappan fick välja mellan namnen.

• clembke
    mother87 skrev 2013-12-04 07:49:31 följande:
    Men va skönt iaf att veta att senast torsdag e det dax, dygnet kvar :D

Namn till lillan Izabel Thindra Marie , Izabel är tilltalsnamnet. Pappan fick välja mellan namnen.

Så fina namn...

Japp, ett dygn kvar. Idag ska jag plocka o städa lite. Fixa o dona. Sen i em/kväll ska vi åka o lämna pojkarna till mormor o morfar. Sen blir det väl lite lugnt framför tv'n.
  • Sissij79

Oj vad tiden går fort, var det 1 månad sen som din bäbis föddes Mother87 ! Stort lycka till imorgon Clembke! Verkligen en liten envis bäbis du har i magen :) Njut av sista dagen som gravid, även om jag vet att det inte är så njutningsfullt längre! Jag blev igångsatt med förra ju och det gick jättebra, annars har den ju fortfarande lite tid kvar om den vill komma ut av sig självt :) Vår lilla kille ska heta Matheo, vi har fortfarande inga mellannamn än får fundera lite till. Har ju använt några pojknamn redan :)

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...