• Evy

Insemination hösten 2013

Skånetös skrev 2013-10-29 10:28:31 följande:

Varför gjorde ni inseminationen förra veckan då om du har ägglossning nu? Testade du inte med ägglossningstest inför inseminationen eller gjorde vul?
    Jo jag gjorde VUL och då såg dom ett ägg på 18mm och ett på 15mm och slemhinna som var 10mm. Hon som gjorde inseminationen sa att det lät jätte bra och tyckte vi skulle börja med en insemination då och sen en till på fredagen. Men nu undrar jag ju varför gjorde vi det då och inte till helgen?! varför fick jag inte en spruta som gör att äggen släpper?

Men jag ringde tillbaka dit igår och då sa hon att det var ingen fara och att jag inte skulle tänka mer på det. För spermierna kan vänta i några dagar och "gömma" sig i små fack till ägget kommer.

blir bara frustrerad. För det första så tog det massor av tid att åka och göra allt detta + det är inte gratis.
    Om det blir en nästa gång så kommer jag vilja få sprutan så man VET att äggen släpper i tid vid insemineringen.

• Evy
    Skånetös skrev 2013-10-29 10:53:10 följande:
    Vi får hoppas att det lyckas och att de som jobbar med detta vet vad dom gör :)
    ja nu lever jag på hoppet :)
  • Evy
    anno81 skrev 2013-10-30 17:57:54 följande:
    Får väl passa på och sprida lite glädje här I tråden. Jag är GRAVID!!!!!!Plus

Kan knappt inte tro det. Äntligen!

Kom igen nu tjejer, håller tummarna för er!      
    Åh!!! Stort grattis!! Vad glad jag blev nu Skrattande

• Evy
    anno81 skrev 2013-10-31 10:27:18 följande:

Tror att äggen var 17, 14 , 13. fick ta en spruta på em så hans trodde att den på 17, 14 skulle växa till sig.

Hoppas ni alla plussar snart så vi kan följas åt! 
    Nu har jag ännu mer hopp!!
    Var det er första inseminering? Glad
  • Evy
    saffran78 skrev 2013-11-01 09:26:15 följande:
    Hej tråden

Hoppar in här om det går bra. Ska göra min första insemination i november. Vi är två kvinnor, jag är 35 år.
    Vi bor i Norge och har går hos en privatklinik. Utredningen visade naturlig  ägglossning och läkaren rekommenderade därför insemination i naturlig cykel utan hormonpreparat. Jag hoppas det räcker så - man blir ju lätt lite nedslagen när man läser statistik (har sett allt från 10-20% som lyckas per försök).

Lycka till, alla som hoppas och grattis till dig som nyss plussat!  
    Hej och välkommen!

Jag gjorde min första insemination den 24 och 25 oktober. Vi körde också på en naturlig cykel. Jag är så nervös över att jag inte ska plussa.  Hoppas ni lyckas på första!
  • Evy

Hej tjejer!

Idag är det ca en vecka efter ÄL och insemination. Jag har en rejäl mensvärk redan nu.. Undra vad det kan vara. Det började natten till idag och har hållit i sig hela dagen.

• Evy
    Skånetös skrev 2013-11-03 19:03:58 följande:

Håller tummar och tår för att det är en bebis därinne :)
    Ja, så här har jag aldrig känt innan så jag har förhoppningar om att det kanske är något på G Glad Tack för era tummar och tår Hjärta
  • Evy
    sama12 skrev 2013-11-03 19:15:28 följande:
    Håller tummarna evy! :)

Jag ska på ny kontroll o mätning av ägg på onsdag. Det såg bra ut enligt doktorn idag. Så hoppas på en första insemination denna månaden :)
    Tack :) Åh vad spännande!! Hoppas verkligen att ni ska få genomföra er första insemination nu i november Solig
  • Evy
    linnea83 skrev 2013-11-04 09:40:54 följande:
    Hejhej!Är gärna med här!Vi har försökt bli gravida sedan juni -12.Efter utredning i maj så visade det sig att det inte fanns några fel på oss.En spolning gjordes och visade fin passage.Nu i höst har vi kommit till den 3:e rundan med pergotime och Ovitrelle,men endast insemination första rundan.Andra rundan hade jag äl på helgen och denna cykeln hade jag 5 ägg och då ville han inte göra insemination.Men vi skulle köra själva.Sen får jag inte äta pergotime mer då jag svarar för bra på dom.Sista kuren var endast halv och ändå 5 ägg.Är på bim -3 idag och kommer mensen hoppas jag att det blir en insemination i mitten av november.
    Åh spännande! Hoppas du redan nu har en liten i magen :)
Svar på tråden Insemination hösten 2013