• Evy

Insemination hösten 2013

Mallan82 skrev 2013-11-06 12:48:54 följande:
    Hej!

Hoppar med på hörn om det är ok? Är precis ny här :) Vi gjorde första inseminationen 23 oktober, och har Bim idag... Vet inte, får för mig att mensen är på g. Hur som helst, bra med folk i samma sits att prata med.

För min del fick jag ta otrivelle både innan och 2 ggr efter inseminationen och har haft en massa symptom, men det blir ju lite svårt att tyda efter 3 hormonsprutor

Hur går det för er andra? Nån mer med bim idag?
    Välkommen!
    Spännande!! Jag har BIM den 11/11. Har haft värk i magen från ÄL+7. Tuttar som ömmar :)

Tänker du testa eller avvakta?

• Evy
    Mallan82 skrev 2013-11-06 14:35:26 följande:
    Det verkar inte behövas ngt test för mig, mensen kom tyvärr Hoppas det går bättre för dig. Det låter ju lovande!! 

Jag tog ju otrivelle även efter inseminationen så att testa tidigt kändes inte som ett alternativ för mig, men du kanske kan? Keep us posted!  
    åh nej vad trist Mallan :(
    Hoppas nästa gång går bättre för er.

Nä jag fick ingen Otriville spruta. Vi körde helt hormonfritt. 
    Jag kommer nog att avvakta att testa till kanske BIM-1 eller BIM dagen :)

jag lovar att hålla er uppdaterade! 
  • Evy
    clin skrev 2013-11-06 16:16:22 följande:
    Bim idag. Inget plus o ingen mens. :(
    Åh, jag håller verkligen tummarna på att du är en så kallad låghormonare :) 

• Evy
    Åh tjejer.. Börjar bli oroligt eller nervös på att jag kanske bara inbillar mig! eller det känns som om symptomen har avtagit lite. Sen har jag börjat tänka konstiga tankar som "det kommer inte bli ett plus , varför skulle vi lyckas nu när vi inte har lyckats på 2 år".. Åh.. Känner mig lite deppig.. :(..

tack för att denna tråd finns där man kan avlasta sig lite <3
  • Evy
    linnea83 skrev 2013-11-07 10:10:12 följande:
    Det är inte lätt..Dom dagarna kommer för oss alla tyvärr =(..Men som min gynläkare sa häromdagen; Det är inte över förräns mensen kommer!Och det är bättre att vara positiv än negativ =).Inte så lätt jag vet =/..Kram på dig!
    Tack Linnea! Ja vissa dagar är värre än andra.
    Jag ska försöka hålla hoppet uppe och försöka få  dagarna att  passera snabbt. Snart helg och på måndag är det stora dagen då jag får reda på om vi lyckades med inseminationen eller inte.

Kram!
  • Evy
    Skånetös skrev 2013-11-07 11:36:23 följande:
    Förstår precis hur du känner Evy!! Det finns bra dagar och det finns dåliga dagar. Det var därför jag startade denna tråden för att ventilera med andra som är i samma situation. Ibland behöver man bara få ur sig allt man känner och få veta att det finns andra som förstår vad man går igenom.. Håller tummarna för dig och hoppet är det sista som lämnar en :)
    sama12 skrev 2013-11-07 12:01:50 följande:
    Evy: just för att det blivit minus i två år så är det dags för ett plus :)

Söta ni är Solig
    Just nu är ni jätte bra för mig! Vill inte gnälla för mycket till sambon. Vill inte att han ska höra alla mina konstiga tankar. Vi här i tråden förstår varandra mer.

Kramar till er!
  • Evy

Åh Clin! Så länge den där rackarns tanten håller sig borta finns det hopp!

Brukar din mens vara regelbunden? :)

• Evy
    linnea83 skrev 2013-11-08 08:42:25 följande:
    Bim idag.Trodde den va igår men enligt de andra 2 mån med pergo så är det idag.Mensen är på ingång med sänkt temp,tryck i underlivet och viktuppgång..Så försök 20 nästa!
    Åh :( tusan också.. Hoppas att ert 20:e försök blir ett fint plus,
    Kram!
  • Evy

Jag har BIM i morgon. Gjorde ett neg test idag på BIM-1. Tror det är kört för oss med denna gång Rynkar på näsan

Så himla konstigt för denna gång kände jag inte igen min kropp efter ÄL så därför trodde jag att det kanske hade tagit sig. Den 27/11 är nästa ÄL. Kommer denna gång att be om en Otriville spruta så ägget släpper i rätta tid :)

• Evy
    Varärstorken skrev 2013-11-11 07:52:49 följande:
    Godmorgon!
    Tog test nu på morgonen. Ej gravid.....
    Mensvärken är borta men ingen mens än. Det är väl bara att vänta in den, vill att den ska komma så att jag snart får försöka igen!
    Hej! Hatar att få det negativa testet :(
    Jag har BIM idag och ingen mens men tog ett test igår på BIM-1 som då visade negativt :(..
    Så jag inväntar väl mensen nu men den brukar vara regelbunden och tanten har inte dykt upp än. Så än kanske det finns något litet hopp!

Svar på tråden Insemination hösten 2013