• Evy

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2013-11-19 09:03:06 följande:

vet ej om vi får ivf med tanke på att vi har lyckats få ett barn på normal väg men annars tar jag vad de erbjuder. Visar sig mina blodprov på missfall, vilket jag är helt säker på, så kunde jag kanske få börja med sprayet den 4 dec. Förstår dock inte hur jag ska bli klar med sprutorna och insemination innan jul och alla röda dagar? Denna gången har jag som tur var inte så ont men det blir ändå mitt 3 missfall och det sätter sig psykiskt på en. Hoppas ni slipper gå igenom detta tjejer.

Då håller vi tummarna för att vi får plus I December! 
    Får så ont i magen av att öra att andra får missfall :( Det är nog en av dom värsta sakerna jag varit med om.
    Jag hoppas du kommer få behålla nästa! 4 gången gillt!

Kram!
  • Evy

Idag tog  jag min sista pergotime tablett. Jag har sovit jätte dåligt och fått enorma värmevallningar. Känns som att jag bara vill slita av min kläderna och slänga mig ner mot backen.
    På nätterna har jag ibland lagt mig på det kalla golvet för att kyla ner mig. Helt sjukt..

Nu hoppas jag att det kommer bli lugnare fram till den 25 då det är dags för VUL Glad

• Evy
    MammaCaroline skrev 2013-11-19 23:11:25 följande:
    Åh... Mailade med kliniken i Umeå igår kväll och frågade dom hur lång tid detta kan tänkas ta, med tanke på att vi fick höra ordet "snart" ännu en gång från vår klinik, och fick tillbaka imorse från Umeå att vi troligen kommer få vänta i alla fall ett år, från nu räknat... Tårarna har runnit hela dagen.. :'( Åh, orkar inte med denna väntan... Detta kommer bli de längsta 12 månaderna i vårt liv, som om det inte räckte med 6 års väntan tills nu. Varför hålla på och ge oss falska förhoppningar hela tiden då, detta tar ju knäcken på en psykiskt. :'(
    Fan vad dåligt!! Förstår dom inte hur jobbigt det är för en! Dom kan väl i så fall vara ärliga från början. Gör som Linnea skriver. Ring Vårdgarantin och stå på dig!
  • Evy
    sama12 skrev 2013-11-20 14:56:47 följande:
    Känner i hela kroppen att mens är på intågande... Har jag dubbel otur kommer den på söndag när jag ska iväg på konsert som jag längtat efter i ett halvår nu.
    Så nu är det tre veckors väntetid till nästa läkarbesök.
    jag hoppas verkligen inte tant röd kommer och förstör din dag!! Hon får för sjutton hålla sig borta (helst i 9 månader)! 
    Håller tummar och tår! 
  • Evy
    sama12 skrev 2013-11-21 05:51:06 följande:
    Idag kom tant röd så nog kände jag rätt.
    Ont som bara den har jag så blir en dag hemma i soffan...
    Bryta ihop och komma igen. Nästa gång är det julhelg så antar att jag missar en gång då...
    Åh nej!  Fy jag förstår hur du känner :(
    kramar!

• Evy
    Linda8110 skrev 2013-11-21 10:41:32 följande:
    Kul att läsa lite andra människors erfarenheter! Jag ska insemineras idag för första gången. Spännande och otäckt på samma gång. 
    Men lycka till idag då!! Jag var super nervös första gången men det kommer gå så bra så Glad
  • Evy
    Linda8110 skrev 2013-11-21 11:52:32 följande:
    Tack Evy! Jag hoppas det :) Sen blir det låååång väntan….! 
    Ja, den väntan känns alltid som år!
    Hoppas det tar sig för er första gången och att ni får en liten bebbe i magen.

Tar du några hormoner?
  • Evy
    Linda8110 skrev 2013-11-21 12:21:13 följande:
    Vi hoppas hoppas hoppas :)
    Jag har tagit dessa Pergotime och sedan sprutan för två dagar sedan. Vad allt detta innehåller är jag dålig på haha, jag gör som jag blir tillsagd ;) Hur går det för er då?  
    Haha låter bra det ;) jag gör detsamma! är desperat nu.
    Gjorde vår första insemination utan hormon och då lyckades vi inte.

Denna gång har jag fått äta pergotime och ska ta Otrivelle sprutan exakt så som du fått göra Glad Ska på VUL på måndag för att mäta ägg. Jag tror min andra insemination kommer att äga rum tis och onsdag nästa vecka.

• Evy
    Linda8110 skrev 2013-11-21 14:48:56 följande:
    Nu är jag inseminerad och klar. Bara att hålla tummen och vänta, annars göra om i januari igen gissar jag. 
    Hoppas dom små simmarna hittar fram! håller tummarna Glad
  • Evy
    LillaSofie skrev 2013-11-21 21:36:37 följande:
    Hej på er! Ledsen att jag är så frånvarande. Jag är inne och tittar nästan varje dag men kommenterar sällan. Jag går bara och väntar nu. Väntar på att göra ett test som förhoppningsvis visar positivt :) Tycker mig ha vissa sympton men sen vet man ju inte hur mkt man känner och hur mkt man hoppas och hjärnan spelar en ett spratt. Men å andra sidan kan man inte fejka vissa sympton. Nåväl, bara avvakta och se och hålla tummen hårt.

En dag kommer det bli vår tur! Vi får vara ledsna tillsammans och vara glada tillsammans <3
    Vad spännande! vilken dag är du på nu och när ska du testa? Glad Nä det är svårt det där med symptom.. kroppen verkar vara väldigt bra på att hitta på olika symptom. Men nu hoppas vi att dina stämmer!! Skrattande

Hoppas hoppas du får ett fint plus!
Svar på tråden Insemination hösten 2013