• Evy

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2013-11-04 12:59:13 följande:

håller tummarna för att det är en liten I magen! När tänkte du testa?
    tack!!
    Jag vet inte! Sitter här på jobbet och har fortfarande en rejäl mensvärk. Så här brukar det inte vara. Antingen är jag gravid eller så känns det som att det skulle kunna vara något fel. Mensvärken stramar lite ut i ljumskarna också.

Jag kommer nog kanske testa på torsdag eller fredag :) Får nog hem mina tester idag eller imorgon så då får vi se om jag kan hålla mig i några dagar till.
  • Evy

När tror ni att man kan testa? Är idag på ÄL+9. Tycker ni man ska ha is i magen och vänta till BIM?

• Evy
    linnea83 skrev 2013-11-05 07:36:33 följande:
    Jag rekommenderar alla att vänta till bim men börjar alltid själv testa på bim -5 haha Skrattande.
    Haha, då får vi se hur länge jag kan hålla mig!
  • Evy
    Allelie1979 skrev 2013-11-05 14:40:24 följande:
    Hej jag fick min första insemination idag hoppas hoppas.
    Hoppas!! :)
  • Evy
    clin skrev 2013-11-06 06:42:01 följande:
    Nepp, inget plus. Bara att vänta på mensen nu då. :( kunde inte bli en sämre start på dagen.
    Åh Clin :(.. men ge inte upp. Många som plussar efter BIM också. Men jag förstår precis hur du känner. Jag har tagit hundratals negativa tester och man mår inte bra av att se negativt svar.

Jag håller tummarna för att du plussar om några dagar!
    Kram!
  • Evy
    saffran78 skrev 2013-11-05 19:04:21 följande:
    Här har det hänt lite grejer. Jag har fått ett tjockt kuvert från kliniken. Jag hade ju fått för mig att vi skulle köra helt ostimulerat, men det ska vi alltså inte. Ska ta femar i fem dagar och så gå på ultraljud hos gynekolog - efter det blir det otrivelle före själva inseminationen. Det är ok för mig, eftersom vi har långt att resa (dumt å missa ägglossningen liksom. Även om de senaste ägglossningarna kommit exakt på dag 14, så kan det ju hoppa över en gång, har jag förstått.) 

Men problemet är ju att jag nu - i och med hormonstimuleringen - inte vet när ägglossningen blir på förhand. Man vet ju inte hur kroppen kommer att reagera. Det brukar annars alltid bli på dag 14 (ja, jag har nördat lite på förhand och testat med både stickor och tempmetoden). Och jag som tagit ledigt från jobbet och t o m chansat på miniprisbiljetter på tåget. (Dock väl medveten om risken att de kanske ryker.)  Jaja, vi får se! Det löser sig.

Väntar nu på första mensdag. Det borde bli i helgen, och har redan fått en finne på hakan som jag alltid verkar få 4-5 dagar innan, så det ser ut att komma regelbundet. (aldrig varit så glad åt att få en finne på hakan, haha)  

Någon här som provat femar? Verkar som pergotime som är det vanliga i både Sverige och Norge. Som jag har förstått det är femar mildare - något som ska ge färre biverkningar.

Lycka till Saffran!! :D

• Evy

Tänkte uppdatera lite:

Mensvärken har avtagit något och över gått till lite molande värk då  och då. Brösten är fortfarande ömma och svullen mage. Svullna magen tycker jag är jobbigt för jag är annars smal så det och det ser ut som jag är gravid. Så idag fick man ha lite större tröja på sig på jobbet.

Jag har fått hem tester nu men jag kommer avvakta till helgen kanske eller till och med BIM som är den 11/11.

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-06 08:22:24 följande:
    Sitter och väntar nervöst på att få mäta äggblåsor. Hoppashoppas att det inte är för många som växt till sig. Och att jag kan få tag ägglossningssprutan idag.
    Nervöst var det ja!
    håller tummar och tår!!
  • Evy
    linnea83 skrev 2013-11-06 08:37:43 följande:
    Bim -1 idag och negativt test tyvärr =(..

Det går säkert fint!Kram!

Du är fortfarande innan BIM och ingen mens än, Vi håller tummarna för dig också på att mensen håller sig borta och att du får ett plus.
  • Evy
    sama12 skrev 2013-11-06 12:24:26 följande:
    Linnea83: håller tummar och tår för dig!!

Det gick bra idag. Ska ta sista gonal f i eftermiddag och ägglossningsspruta imorgon bitti för insemination på fredag! Hoppas nu att det bara släpper de två äggen som var tillräckligt stora. Låg ett till och lurade men doktorn trodde inte att det skulle hinna växa ikapp till imorgon.

Men nu undrar jag...
    Vi ska vara där kl två. Jag ska insemineras kl tre;
    När ska mannen fixa ner spermierna i burken?
    Doktorn svarade en timme innan. Men jag fattade inte svaret kom jag på sen.

Och när mannen gjorde spermaprov skulle han ha utlösning två dygn innan provet, är det samma som gäller nu?
    Din man har 1-1,5 timme på sig att köra sperman i burken in till kliniken. Och sperman måste hållas kroppsvarm så innanför tröjan kanske är bra.
    skulle jag vara ni skulle jag undvika att han får utlösning fram till ni ska inseminera (fredag). Då hinner det samla på sig massa fina simmare :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013