Anonym (:O 2) skrev 2013-10-09 19:10:24 följande:
Jo det är samma sak.. Suck
I enighet med med forskning resultat så finns det bevisligen inga belägg för att Aerius skulle vara effektivare.
Är du läkare eller googlar du utan att förstå vad du läser
Läksak har till exempel sett över antihistaminer och sett en oförklarlig förskrivning av det dyraste alternativet. När patenten gick ut för Clarityn som var den första produkten med loratadin, kom Schering-Plough som marknadsför preparatet med en ny produkt, Aerius som enbart finns receptbelagd. Den aktiva substansen i Aerius är desloratadin, den aktiva metaboliten av loratadin, med liknande medicinska egenskaper. Trots att den nya produkten är dyrare står den för 26 procent av antalet definierade dygnsdoser förskriven antihistamin i Stockholm
- Bara Stockholm skulle kunna spara 8 miljoner kronor per år genom att helt gå över från desloratidin till generiskt loratadin eller cetirizin, säger Lars L. Gustafsson.
Sett till hela riket förstärks bilden. Försäljningssiffror från Apoteket visar att desloratatin under 2008 förskrevs i högre utsträckning än loratadin med en fördelning på 40-60. Att det är så trots att desloratidin är omkring 10 gånger dyrare än generiskt loratadin tror Lars L. Gustafsson beror på okunskap.
- För de allra flesta patienter spelar det ingen roll vilket av dessa läkemedel patienten får men företaget bakom har lyckats med sin marknadsföring. Det visar att det inte räcker med att vi har generiskt utbyte, det måste också förvaltas på ett bra sätt och förskrivare behöver tillförlitlig information och ha goda farmakologiska kunskaper.
OT
"allergimamma"
Du fyller helt klart kriterierna för obildad (ihop med ett par tre andra ) då du har tid att anmäla inte mindre än 17 st inlägg -för att de inte passar dig.
Obildade människor agerar så, I see them every day, står inte ut med att inte vara i första rummet och har man inget att göra så..
-Hur orkar du, skaffa ett liv och utbildning människa! Hoppas för gudsskull att du inte är sjukskriven och kostar andra medborgare pengar
Till alla spekulanter ang min "utbildning, kunskap, yrke"
-Jag är kirurg och allmän medicinare till yrket och driver en husläkarmottagning i Stockholm city med 3 kollegor. Jag är man och 52 år
Vanligen är jag inte här utan surfade runt på frugans Mac -Så hejdå
( Jag kommer för alltid att förundras över vad min kära hustru finner för intresse av att vara på en sån här sida )
...och detta har med ämnet att göra? Den långa utläggningen om medicinen är endast i syfte att bevisa att ts ljuger och det strider mot fls regler att spekulera om fl är ett troll.
Jag vet inte vem som är obildad, men har du blivit anmäld så är det väl ditt problem, inga obefogade anmälningar går igenom. Skrämmande att nån med så hög utbildning kan sitta och ge folk diagnoser och personlighetsdrag till höger och vänster. Du om någon borde veta att det krävs betydligt mer noggranna utredningar för att sätta diagnoser.

Du anklagade ts för att ha nån diagnos som jag inte minns vad den hette och mig för att ljuga...är det dina kriterier för att bildad så är jag hellre obildad.
Jag har både jobb och utbildning, jag har flera gånger sagt att jag är förskollärare, men har behörighet att undervisa upp till sjuan...40 år och gift om det har någon betydelse. Jo jag är sjukskriven för höft och ryggproblem, men jag antar att du aldrig sjukskriver sina patienter, de kostar ju samhället pengar då!

Jag skulle kunna sucka tillbaka till dig som vägrar tro att det jag skriver faktiskt är sant. Jag kan inte hjälpa att vi har en drös, enligt dig, okompetenta läkare här där jag bor. Fast vet du vad, jag har i mitt yrke ett krav på mig att möta folk på ett respektfullt sätt och jag gör det även här på fl...alltså uteblir sucken!
Om man följer reglerna och för en diskussion utan personangepp så är detta en trevlig sida.