• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Endrömivitt

Hej på er! Kikar in och kollar hur det går för er.. Jag tänkte även tipsa om bisolvon, vet inte om det var det som var det vinnande konceptet för oss men jag drack iaf det i samband med ÄL den månaden jag blev gravid. Sägs göra så att sekretet blir lättare för spermierna att simma i.

• Theresan

Majken,

Jag har hört att kvinnor med PCO ofta har väldigt bra kvalitet på sina ägg, så om en kvinna med PCO väl får ÄL är hon väldigt fertil. Så kanske har vi lite bättre odds bara ÄL behagar komma. :)

• Majken33
    Endrömivitt skrev 2013-10-29 06:43:04 följande:
    Hej på er! Kikar in och kollar hur det går för er.. Jag tänkte även tipsa om bisolvon, vet inte om det var det som var det vinnande konceptet för oss men jag drack iaf det i samband med ÄL den månaden jag blev gravid. Sägs göra så att sekretet blir lättare för spermierna att simma i.
    Oj, det var nåt helt nytt för mig men efter lite googlade inser jag att det är skrivet en del om det. 

Drack du det av en slump pga hosta eller i syfte att bli gravid bara? Glad 
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-10-29 08:20:58 följande:
    Majken,

Jag har hört att kvinnor med PCO ofta har väldigt bra kvalitet på sina ägg, så om en kvinna med PCO väl får ÄL är hon väldigt fertil. Så kanske har vi lite bättre odds bara ÄL behagar komma. :)

Tack! Vad gullig du är med pepp Solig

Jag brukar försöka tänka positivt men det går inte hela tiden. 

Vad kollar de egentligen på ultraljuden? Storlek på äggen? Så att ett verkar släppa?  

Tidigare tänkte jag nog mest att det är bra och häftigt att man kan få så mycket hjälp/övervakning av sjukvården men det är klart att det säkert finns en baksida med att det inte känns naturligt och att nån annan har koll på ens sexliv, kropp och allt...  Hoppas ni hittar ett sätt så att det känns bra! 
  • Theresan

De kollar storleken på äggen, samt hur många stora ägg man har.

Alla läkarbesök innebär ju även trassel med jobbet, vilket inte är så roligt. 

• Moasmostermia

Är lite nervös inför vul. Blir mitt första nu på torsdag! Försöker att inte tänka på de men svårt att låta bli..

• Majken33
    Moasmostermia skrev 2013-10-29 19:22:43 följande:
    Är lite nervös inför vul. Blir mitt första nu på torsdag! Försöker att inte tänka på de men svårt att låta bli..
    Det förstår jag. Håller tummarna. Spännande att höra, du får rapportera! 
  • Majken33

Har någon av er tagit temp för att försöka klura ut ägglossning? 

Är det på morgonen man ska ta?  

• Glimmra

Spännande moasmostermia! Ja berätta sen hur det gått.

Majken33, jag har inte provat med att ta tempen, jag har kännt att det inte är nåt för mig eftersom jag vet att jag har ägglossnings så himla sällan. Men man ska väl ta tempen varje morgon har jag läst. Om du provar så kan du väl berätta hur det går. :)

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013