• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • zion

Nu börjar jag närma mig Bim... Har Bim förmodligen i helgen och känner mig inte de minsta gravid så jag förväntar mig att mensen kommer :(

• Majken33
    zion skrev 2013-10-30 01:02:50 följande:
    Nu börjar jag närma mig Bim... Har Bim förmodligen i helgen och känner mig inte de minsta gravid så jag förväntar mig att mensen kommer :(
    Men de flesta känner nog inga symptom så tidigt. Jag håller tummarna.

Tror du att ni prickade ägglossningen?  
  • Glimmra

Vad spännande zion! Håller tummarna för dig! Som Majken33 säger så är det nog väldigt vanligt att man inte känner nåt.

När jag blev gravid så hade jag ingen aning om att jag hade haft ägglossning eller någonting. Kände bara att jag hade lite lättare till tårar, började gråta när jag hörde en sorglig sång på radion tex. Så jag gjorde ett test eftersom jag ändå hade massa hemma och jag var gravid! Men det dröjde länge innan jag fick några symtom.

• zion

Majken: om inte ägglossningen var alldeles för tidig så borde vi ha prickat in den. Vi myste dag 12,13,14 och på Dag 15 sa gyn att jag förmodligen hade haft ägglossning. Så jag hoppas vi prickade in.

Glimmar: tack för omtanken!

Jag ska nog ta ett gravtest när jag vaknar i morgon men är rädd att jag bara blir besviken!

• Theresan
    zion skrev 2013-10-31 02:28:38 följande:
    Majken: om inte ägglossningen var alldeles för tidig så borde vi ha prickat in den. Vi myste dag 12,13,14 och på Dag 15 sa gyn att jag förmodligen hade haft ägglossning. Så jag hoppas vi prickade in.

Jag ska nog ta ett gravtest när jag vaknar i morgon men är rädd att jag bara blir besviken!
    Lycka till!
  • Moasmostermia

Gick som jag förväntar mig idag! Just nu bara så arg på mig själv! Ska under tre månader försöka gå ner i vikt innan de skriver ut pergo. Så ja inte mkt annat att göra än å försöka med de. Blir att ringa tillbaka i januari.

• Sötnos

Ska ta min första tablett idag, enkelkur. Har ingen egen ägglossning. Vissa läkare säger pco, andra säger absolut inte pco. Har regelbunden mens. Är jätteorolig för yrsel och huvudvärk som biverkningar då jag är beroende av att köra bil flera gånger under dagen. Är mkt överviktig. Finns det ens hopp?

• Majken33
    zion skrev 2013-10-31 02:28:38 följande:

Håller alla tummarna Glad 
    Hoppas!  
  • Majken33
    Moasmostermia skrev 2013-10-31 09:49:37 följande:
    Gick som jag förväntar mig idag! Just nu bara så arg på mig själv! Ska under tre månader försöka gå ner i vikt innan de skriver ut pergo. Så ja inte mkt annat att göra än å försöka med de. Blir att ringa tillbaka i januari.
    Åh. Tråkigt att det inte blev som du ville... Obestämd

Och ledsamt att höra att du är arg på dig själv... Det tror jag inte att du förtjänar. Du förtjänar att ta hand om dig själv och vara snäll med dig själv. Du ska ju dessutom vara ett hem för en framtida bebis så då är det ju bra om du mår bra, äter bra och tycker om dig själv. Allt kanske hänger ihop... 

Det kommer bli bra!  

Jag har själv lagt om kosten (till LCHF) för att försöka ändra hormonerna. Tror att kolhydrater och insulinhöjningar är dåligt för kroppen och har tagit bort alla kolhydrater sedan 6 veckor. Det var en stor omställning men blev förvånad över hur snabbt jag vänjde mig.

Men med en morot om en framtida bebis så är åtminstone jag mer motiverad. Och jag har ju redan fått mens så det kanske funkar..?

Oj, det blev långt. Och alla får göra som de själva vill men jag ville bara berätta om min situation... Och stöttar gärna om du vill prova. 
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013