Moasmostermia skrev 2013-10-31 09:49:37 följande:
Gick som jag förväntar mig idag! Just nu bara så arg på mig själv! Ska under tre månader försöka gå ner i vikt innan de skriver ut pergo. Så ja inte mkt annat att göra än å försöka med de. Blir att ringa tillbaka i januari.

Åh. Tråkigt att det inte blev som du ville...
Och ledsamt att höra att du är arg på dig själv... Det tror jag inte att du förtjänar. Du förtjänar att ta hand om dig själv och vara snäll med dig själv. Du ska ju dessutom vara ett hem för en framtida bebis så då är det ju bra om du mår bra, äter bra och tycker om dig själv. Allt kanske hänger ihop...
Det kommer bli bra!
Jag har själv lagt om kosten (till LCHF) för att försöka ändra hormonerna. Tror att kolhydrater och insulinhöjningar är dåligt för kroppen och har tagit bort alla kolhydrater sedan 6 veckor. Det var en stor omställning men blev förvånad över hur snabbt jag vänjde mig.
Men med en morot om en framtida bebis så är åtminstone jag mer motiverad. Och jag har ju redan fått mens så det kanske funkar..?
Oj, det blev långt. Och alla får göra som de själva vill men jag ville bara berätta om min situation... Och stöttar gärna om du vill prova.