• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Löparnörden
    Helisa skrev 2014-01-30 22:12:57 följande:
    Hur tänker ni kring KUB, att göra eller inte göra? Och om svaret inte blir vad ni hoppats på, vad gör ni då?
    Vi velade och funderade en hel del runt kub och kom till slut fram till att vi ville avstå från att göra kub. VI tänkte som så att Downs inte skulle få oss att avbryta graviditeten och de andra trisomi-sjukdomarna är så väldigt ovanliga. Vi ville hellre vara lyckligt ovetande och tänkte att eventuella fel på fostret skulle visa sig ändå under graviditeten på ett eller annat sätt. Tänkte också att ett eventuellt dåligt besked skulle göra mig orolig och nojig och oro är ju som bekant inte bra för varken mamma eller foster.  
  • Marianne76

Tack för era svar.

Ang. Kub - om vi lyckas bli gravid så skall vi inte göra kub. Efter så många års kamp om att få ett barn - då är vi tacksamma för det barn vi får. Har dock full förståelse för att andra par tänker annorlunda och  väljer att få information och man måste utgå ifrån sin egen livssituation.

Hej.

M

• NinaCamilla

Då är fakturan betald och börjar med östrogen fr o m idag samt alla samtliga mediciner. Måste nog köpa en medicin dosa. Känns spännande och hoppfullt även om det är vår 4 gång...UL är 7 Feb.

• Minnah77

Ninacamilla.. Vad spännande, oj 4:e gången.. Lycka till! Vad har du fått för mediciner?

• NinaCamilla

Minnah: Jag fick prednisolon 10 mg, Valtrex (mot virus etc) och baby asperin. Jag tar också Celebrex (anti-inflammatoriska) mot endometrios och antibiotika mot mykoplasma hominis. Tillägg är folsyra (ordinerad av kliniken) och jag äter B12 och D-vitamin som extra. Samtidigt äter jag progynon östrogen förstås.

Nästa vecka ska jag öka dosen på prednisolon till 20 mg och börja med clexane-sprutor dagligen. Det är mycket mediciner men eftersom det här är vårt 4 försök och jag har en svår endometrios, ville läkaren ta alla medel för att vi ska lyckas. Vi får se hur jag mår nästa vecka.

Förra behandlingar har jag fått prednisolon och trombyl samt ätit folsyra. ÄD gjordes i Finland. Då mådde jag helt okej även om gick upp i vikt. Jag hade hoppats på att jag skulle slippa alla mediciner men det blir säkert bra ändå.    

• Jenkis
    Marianne76 skrev 2014-01-31 12:20:21 följande:
    Tack för era svar.

Ang. Kub - om vi lyckas bli gravid så skall vi inte göra kub. Efter så många års kamp om att få ett barn - då är vi tacksamma för det barn vi får. Har dock full förståelse för att andra par tänker annorlunda och  väljer att få information och man måste utgå ifrån sin egen livssituation.

Hej.

M
    Vi gjorde inte heller KUB. Med facit i handen var det bra. Vi njöt av vår graviditet till v. 19, sedan började helvetet vid RUL.

Mrs Cecilia gjorde ju KUB och redan då kunde de ana att något inte var bra, så hon var ju rätt spänd sedan och så slutade det illa.

Vi fick ju vara ovetande längre om jag så säger. Tror vi kör samma princip om vi blir gravid igen.
  • Jenkis

Nu är jag teoretiskt gravid!

Vi fick tillbaka ett tredagars med ca 10 celler (läkaren orkade inte räkna med labbet hade såklart koll).

Ny läkare vid ET och inget blod

Supertrött. Känns som fyra veckors spänning går ur kroppen nu....

• Redan47

Jenkins, ruvare, vad skönt, nu är den på plats , lång väntan! Ja luften går ur rn efter transfer... Jag blev helt slut efteråt och frös. Så vila och bara va lite nu oxå!

• Irma01

Jenkis, vad skönt att det är gjort nu! Håller alla tummar. Ta det lugnt och vila dig ordentligt nu .

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014